Wpis z mikrobloga

@Novameh: Całe szczęście rzesza graczy będzie bronić studia podległe pod wielkie korporacje i będą mówić że to twój pecet jest problemem i musisz kupić RTXa 4090 żeby mieć płynną grę na średnich z DLSS w 1080p.

Ale nigdy, ale to przenigdy nie podnoś ręki na pana i nie mów że studia robią wszystkich w #!$%@? i kompletnie olewają optymalizację i marnują potencjał sprzętu. Oni po prostu wyciskają z niego wszystko co się da aby uzyskać jak najlepsze efekty graficzne. xD

The Talos Principle 2 jest na Unrealu 5, z upscalingiem i najniższych ustawieniach wygląda jak jedynka a na moim GTX 1060 chodzi jak gówno, gdzie jedynka z autorskim silnikiem CroTeam na tym samym kompie śmiga aż
  • Odpowiedz
@Novameh: ultra raytracing z dlss performance, tak bym powiedział nie za dobrze. Czyli dalej w fhd pod spodem leci na 4080 i w jedynych 60 fps. Nawet w 4k jedyny dobrze wyglądający dlss poza dlaa to quality. A i mojej karty nie wspomnieli, w Immortals 4090 była w tabelce a tu nie, podobno taka dobra karta xD.
  • Odpowiedz
@KOXsu: Na tym że nie olewa się starych praktyk optymalizacyjnych bo "silnik to zrobi za nas", bo właśnie #!$%@? nie zrobi i trzeba się przyłożyć do optymalizacji tak samo jak dawniej. Ale niestety wszyscy uwierzyli w mit magicznego silnika Unreal który robi wszystko za deweloperów i takie mamy wyniki.

I to tak naprawdę tyczy się każdego silnika, nawet silnika Remedy który jak widać ma mizerną optymalizację jeżeli DLSS jest w wymaganiach minimalnych.

I tu nie ma żadnej wymówki że "oni wyciskają siódme poty z najnowszego sprzętu", bo jeżeli gra na najniższych ustawieniach graficznych będzie wyglądać tak samo jak takie w które da się spokojnie grać na GTXie 1060, gdzie ta na tej karcie będzie niegrywalna, to po prostu jest brak jakiejkolwiek
  • Odpowiedz
@Novameh: Kupiłem Alana na PC i PS5 i dramat to dopiero jest na konsolach nawet na opcji quality, widać bardzo dużą przepaść do PC
  • Odpowiedz