Wpis z mikrobloga

ktoś od wojska może wyjaśnić z punktu widzenia własnie #wojsko
dlaczego pis niby w czasie wojennym chyba bezmyślnie idzie w ten #cpk koło #lodzi pakujac tam miliardy..?

zamiast wydać ułamek tego na kilka lokalnych #cpk gdzie JUZ są dostępne przecież i nieczynne lub mało czynne (jak słynne lotnisku w Smoleńsku infrastruktura) tereny gdzie tory idą wprost do lotnisk?

o co w tym chodzi? przecież taniej, lepiej i strategiczniej korzystniej miec kilka lotnisk niż jedno..

a z tych tanszych kilku bez problemu można dać szybkie bezpośrednie linie kolejowe pomiedzy godzina i trochę to miałoby jakis sens jakby to łącznie połączyć.. także na przypadek wojennki

jak widać przerzucenie form transportu to podstawa..

dlaczego pisowcy idą w odrotnym kierunku? bo #us rozkazuje czy co?

niby przeciwwaga dla idei z #niemiec ?

nawet idea jak się wydaje podobna logiczne elektroni atomowych nie jest jednej centralnej ale kilku lokalnych?

#polska #wojna #militaria
#swiat #putin #europa #wojskopolskie
  • 9
@nutka-instrumentalnews po pierwsze ciężko się to czyta. Jakby z jakiegoś translatora.
Cpk Jest potrzebne, bo lotnisko Chopina nie nadaje się już do rozbudowy, a jest na granicy przepustowości. Lotnisko cpk nie jest koło Łodzi Tylko koło Warszawy. W takiej samej odległości od centrum jak np lotnisko w Monachium od centrum miasta, które jest uznane za najlepsze w Europie.
Modlin też gtanica przepustowości. Cpk jest potrzebne, ale zaplanowane na 35mln w pierwszej fazie
@Harvey_Specter: ale już nie z Kielc czy Opola, Białegostoku czy innego typu Chojnice.. https://wbdata.pl/wp-content/uploads/2018/03/dostepnosc_lotnisk_2018_gr.png

sorry dla wygody Wawy rozwalić cały kraj do już 3 lotniska faktycznie Stolicy (patrząć na Radom)

jak to do tej pory nie wypaliło to pchać się jeszcze na CPK?

nie lepiej dać jak na mapce kilka lokalnych cpk z mega szybką koleją? np godzinną.. sprytnie dopasować rozkłady i by to funkcjonowało dużo lepiej technicznie i ekonomicznie..

lotniska
@nutka-instrumentalnews cpk dla Wawy najważniejsze to wiadomo. Regionalne lotniska dalej będą się rozwijać, cpk im nie przeszkadza. Jak będą chętni żeby wypełnić samolot to będą loty organizowane i z regionalnych lotnisk typu Gdańsk Wrocław Kraków Katowice.
Nie wiem czy się orientujesz ale jak teraz chcesz lecieć w jakieś egzotyczne i nieoczywiste miejsca lecisz z przesiadka np we Frankfurcie. Po budowie cpk będzie to lot bezpośrednio z polski.
Warszawa potrzebuje dużego lotniska i
@nutka-instrumentalnews powiem ci tak. Trzeba też zrozumieć rynek lotniczy. Lot samolotem, żeby był opłacalny dla lini lotniczej musi być z ponad 80% obłożeniem. Dla tanich linii najlepiej Bliski 100%. Jeżeli linia nie ma takich liczb zawszę, to na mniejszych lotniskach usuwa je z siatki połączeń. Mniejsze lotniska typu Białystok Kielce nie gwarantują takiego obłożenia zawsze. Nie może być tak, że zarabiają na 1 locie na kilka a do reszty dopłacają.
Lotniska mniejsze
@Harvey_Specter: tak ale jeżeli podróż na "lokalne" lotnisko trwa jakieś 30 minut szybką koleją, max godzina.. bez przesady

wolałbym dojechać koleją te parę minut i mieć pewny lot niż pchac sie na Wawę czy Modlin

jakby linie dobrze kombinowały to w ich interesie jest przenoszenie takich najbardziej obleganych połączęń na zewnątrz

NIE odwrotnie, z jakiej paki państwo ma dokładać do ich chorych strategii..

Druga rzecz skoro Wawa i 3 okoliczne lotniska