Wpis z mikrobloga

@dean_corso: ale gdzie kia deklaruje, że kupując ich samochód przeżyjesz gdy idiota z prędkością >250km/h cię #!$%@? na barierki? Są warunki do których nie da się dostosować bezpieczeństwa i przewidzieć wszystkich czynników. To nie samozapłon przy zwykłej jeździe jak w przypadku mercedesa na A2
bo żaden z tych testów nie uwzględnia baku z paliwem


@dean_corso: z ciekawości, jaki miałbyś pomysł na zabezpieczenie baku paliwa by przy uderzeniu w tył z prędkością ponad 100 kmh nie doszło do uszkodzenia/rozszczelnienia zbiornika? Dalej, co z uszczelkami i przewodami paliwowymi?
@NieBendePrasowac kolego na fizykę chodziłeś?
Kia nie stała w miejscu tylko poruszała się z prędkością powyżej 100km, uderzenie z tyłu jedyne co spowodowało to wytrącenie jej z toru jazdy, mało tego prawdopodobnie nastąpił obrót co zwiększyło tarcie i wytracenie prędkości z jaką finalnie auto uderzyło w bariery, które były równolegle do ruchu obu pojazdów
kolego na fizykę chodziłeś?


@dean_corso: :D Widzę eksperta chłopskiego rozumu. To jeszcze nic złego, że stawiasz taką hipotezę i szukasz do niej argumentów, ale ty piszesz z pozycji "JA WIEM, ŻE KIA DAŁA DUPY I PROKURATOR MA SIE TYM ZAJĄĆ!!"
Dla Twojej informacji, jestem inżynierem po kierunku mechanicznym (ale nie pracuję w zawodzie).

Pominąłeś istotny szczegół, że BMW poruszało się 253 kmh :) Zatem, żeby taki crashtest był w miarę adekwatny,
@NieBendePrasowac btw przy crash teście z kia przy 160 została by puszka o grubości puszki sardynek, proponuję pogoglować na yt crash testy panie inż Karwowski, a tutaj ludzie żyli jak się palili, no #!$%@? czołg to musiał być bez kozery
zbiornik nie jest w bagażniku


@dean_corso: wtf?! A wiesz że silnik nie jest na dachu?
Nie odpowiadasz na pytania. Żyli (nie wiemy w jakim stanie), samochody mają kontrolowaną strefę zgniotu, ale co to ma do wpisu? Poza tym, crashtest w ścianę to co innego niż uderzenie jednego auta w drugie...

Na jakiej podstawie uważasz KIA (albo inni producenci) dała dupy? Jakie masz propozycje, żeby zabezpieczyć układ paliwowy przed podobnym uderzeniem?

Nie
Czy śledztwo nie powinno też badać tego aspektu sprawy


@dean_corso: Przecież bak nie jest niezniszczalny i to nie pierwszy taki przypadek. Opary są bardzo palne, a jak ze zbiornika leci to masz reakcję łańcuchową. Pare lat temu była podobna sytuacja na s3
maad - > Czy śledztwo nie powinno też badać tego aspektu sprawy

@dean_corso: Przecie...

źródło: 5cfd18ec862db_o_full

Pobierz
klasyczny crash test


@dean_corso: możesz mi pokazać crash test w którym samochód z prędkościa przynajmniej 100km/h uderza tylnia ćwiartką w bariere? Sporo tego musi byc skoro to klasyczny crash test