Wpis z mikrobloga

To co partia ciekawostko-bugów

Znacie problem, że jakaś para z domku #!$%@? wam 4k żarcia i cała wioska nie ma co jeść? Do tego dochodzi, że mogą #!$%@?ć równie dobrze, tyle samo opału. Coś jeszcze lepszego? Za rok może tego jedzenia i opału w domku już nie być - ani nigdzie indziej. #!$%@? na lewo sprzedają to gdzieś!!

Zastanawialiście się, czemu czasami czekacie na budowle? Okazuje się, że biorą wszystko co potrzeba z stosów, ale tego nie donoszą. W jaki sposób i gdzie to gubią(sprzedają na lewo) nie odkryłem jeszcze...

Jeśli wasz miły pracownik z marketu, idzie do stodoły, pyknie sobie 2k jedzonka, i niesie go - coś go napotka na drodze to #!$%@?. Właśnie taki jeden pracownik poszedł zjeść coś do domu - i nie, nie poszedł do marketu z jedzeniem. Wrócił do stodoły po 2k jedzenia i dopiero zaniósł. Gdzie 2k? #!$%@? wie. Czarny rynek kwitnie. Market ssie, ale bez niego jest jeszcze gorzej.

Czasami występuje bug, że z marketu nic wyjąć nie mogą. Jeśli szybko tego nie zauważymy - zapełni się wszystkim i nic z tego nie będziemy mieli.

Uważajcie gdzie stawiacie kamienne drogi. Czasami nie da się ich usunąć.

Jeśli chodzi o cmentarz, istnieje prosty sposób by go wyczyścić - wystarczy jak się zapełni kliknąć "demolish" i szybko zanim praca jakakolwiek się zacznie "reclaim". Cmentarz będzie pusty.

Jeśli nie lubisz tornada, wciśnij pauzę.

Brakuje Ci opału/czegokolwiek? Sprawdź czy nie idzie z drugiego końca mapy - istnieje duże prawdopodobieństwo, że towary trafiają wg kolejności ich zdobycia, a nie bliskości znajdowania się storage.

Wracamy do porad

Bez różnicy są narzędzia dla pracowników - po prostu "steel tools" wytrzymują dłużej.

Jeśli chcesz przyjąć nomandów - a nie masz w zapasie narzędzi by im dać, licz się że Twoja wioska padnie...

Szkoła przedłuża życie - średnio o 10 lat, więc wychodzi na to, że są tam nie dość, że za darmo to zwraca się na dużym plusie.

Szkoła daje chyba więcej niż nam się wydaje, jeden z użytkowników reddita przeprowadził test na polach. Najpierw krótkie podsumowanie.

Najlepsze pola są to :4x14, 7x8, 8x14,12x14 czyli pola o wielokrotności 56. Na nich jeden pracownik zbiera 283, a wyedukowany 392. Pole 15x15 + 2 do każdego. (podstawowa liczba pracowników na polu, bez dodatkowych)

Wychodziło by na to, że różnica pomiędzy pracownikiem zwykłym a wyedukowanym na tym przykładzie to 38%

Raczej sporo, więc jeśli nie wybudujecie szkoły, jesteście na przegranej pozycji.

Tutaj plik:

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0ArtbcRRDHpNedHp3X05WZzlFNGxrNTdTQWhGLThhZWc&toomany=true

Z innych testów, wynika że każdy rodzaj składowany w stodole ma swoją wartość hmm wielkości? Pozwolę sobie przekleić:

Storage / Capacity

Barn / 6,000 units

Trading Post / 20,000 units

Item Type / Weight

Food / 1

Tools/Wool / 10

Firewood / 4

Log / 11

Iron / 25

Stone / 15 (?)

Coal / 15 (?)

wątek: http://www.reddit.com/r/Banished/comments/1ymwsy/storage_capacity_research/

Nie, trader nie przypłynie do jeziora. Stawiajcie punkt na rzece.

Domki kamienne się opłacają (nie wiadomo jeszcze o ile), jednak szybciej wybudują nowy, niż rozbiorą poprzedni. Warto przy dużym ilościowo upgrade domków, wybudować zbiorczy - inaczej gdzieś zamarzną.

Kamienne drogi są the best - jeśli robisz zwykłe, tracisz tylko swój czas na klikanie.

Jeśli nie potrzebujesz np nadwyżki ubrań, bo ich nie wymieniasz. Ustaw sensowny limit - wtedy krawiec stanie się normalnym robotnikiem i będzie pomagać innym.

Różnica zalesienie lasu (gęstość) a zbieracze pokazana na dwóch screenach:

http://i.imgur.com/fveEbDE.jpg http://i.imgur.com/c8w6fo8.jpg

Wycinka lasu po 3 latach daje około 900 drewna. Leśnik co rok daje około 250-300. W zależności od sposobu co Ci się opłaca, możesz postawić 3 leśników i ścinać co rok, albo zostawić ich niech żyją swoim życiem (i dodać tam zbieraczy muchomorków itd)

Jedynym sposobem na zarządzanie jedzeniem itp, by #!$%@? nie okradały - jest używanie trading post do przechowywania wszystkiego i wydzielenie im po trochu. Mija się to z celem jednak na dłuższą metę. Na boom kradzieżowy może pomóc.

Jeśli chcesz podzielić stado, potrzebujesz minimum 10 zwierzątek.

Jeśli budujesz most/tunel, znaczenie ma od której strony zaczniesz przeciągać go myszką. Inaczej znajdą drogę na około. Ma to też zastosowanie do wszelkich wycinek i zbierania kamieni itp.

Ogień jest niepokonany. Jedynym wyjściem jest budowanie wszystkiego oddalonego od siebie.

Mapy : 312091805 - bardzo ładny seed, zdjęcia i opis tutaj: http://www.reddit.com/r/Banished/comments/1ymonk/fastest_to_900/

To tyle z rana.

#banished #banishedporady
  • 12
@Wapniak: u mnie wyedukowany typo ze steel tools zbiera z pola 10x10 max 700 jednostek żarcia. Najefektywniejszy sposób. Czasem mają problemy żeby się obrobić z robotą przed mrozem i żarcie sie marnuje, aczkolwiek jeżeli nie zajmiemy ich pierdołami w stylu zbierania drewna i muszą wrócić z daleka przez zimę - podołają ;) Cała potęga w optymalizacji miejsca zamieszkania-bliskosci stodoły (max 20-30 kratek od pola ze stodołą) i do przodu.