Wpis z mikrobloga

Pytanie do graczy #baldursgate3 coraz bardziej kusi mnie ta gra, odkryłem że są dicerolle. Co się dzieje w przypadku niepowodzenia? pytanie za 5 punktów, używanie tych kości wywodzi się z gier D&D czy Warhammer w tychże grach np przykładowo, atakowaliśmy wroga mieczem, aby trafić trzeba było rzucić np kością K18 i rzucić np minimum 12. Jak było poniżej 12 to było pudło, ale jak np wyrzuciliśmy 1 to możnabyło się potknąć przy zamachnięciu i trafić samemu w siebie. Pytanie jest takie czy przy takich tragicznych losowaniach w Baldursgate 3 odbywają się takie właśnie akcje? Z tego co widziałem to jest coś takiego jak critical failure.
#gry #baldursgate #pcmasterrace
  • 7
@mikorys: niestety na tą chwilę nie ma zaimplementowach takich negatywnych elementów, czego mi brakuje.
Prowadząc sesję robiłem graczom psikusy jak wyrzucali 1, pękała im cięciwa od łuku, uderzali mieczem o element otoczenia i ten wypadał im z rąk. To samo tyczyło się wrogów, trafiali np siebie nawzajem.
Liczę na to że kiedyś ktoś podrzuci im pomysł dodania takich elementów ewentualnie trzeba poczekać na modderów.
@mikorys:

Z tego co widziałem to jest coś takiego jak critical failure.


critial failure jest po prostu gdy wyrzucisz 1, niezaleznie od bonusow itp jest wtedy niezaliczony rzut. Analogicznie wyrzucenie 20 zdaje wszystkie testy nawet jesli jego trudnosc to bylo np 99.

W ten sposob kazda postac zawsze ma 5% na chybienie i 5% na sukces.

Niestety jak pisal kolega wyzej nie ma jakis ciekawszych akcji a niezdany test wbrew obiecankom
Analogicznie wyrzucenie 20 zdaje wszystkie testy nawet jesli jego trudnosc to bylo np 99


@3mortis: oczywiście nie działa to na wiadomy test z 99 na samym końcu gry, no, ale nie byłoby tego fascynującego końcowego etapu walki w mieście ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)