Wpis z mikrobloga

✨️ Obserwuj #mirkoanonim
Cześć, mirki mam pewną rozterkę od pewnego czasu noszę się z zamiarem przejścia na b2b w mojej obecnej firmie. Mam jednak kilka wątpliwości.
1. Chciałbym skorzystać z zusu preferencyjnego. Zmieni się moja forma zatrudnienia z UoP na b2b. Czy zmiana nazwy stanowiska i obowiązków wystarczy?
2. Jak negocjować z firmą? Powiedzmy że kwota na fakturze wyniesie 11k. Mój obecny koszt dla pracodawcy to 11k. Jednak przechodząc na b2b tracę premię kwartalną, dodatki na święta etc. Dlatego moja propozycja to było 12k na fakturze. Jednak odpowiedź jaką otrzymałem to 11k i nara.
3. Iść na VAT czy nie? Pracuje zdalnie z wynajmowanego mieszkania. Moje koszty to w sumie prąd i net. Czy jakbym chciał wrzucić koszty najmu w firmę wiąże się to z jakąś skomplikowaną procedurą prawną?

#b2b #ksiegowosc #prawo



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: Nighthuntero
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim

  • 10
  • Odpowiedz
@mirko_anonim:
1. doczepia sie do tego na 100% jak nie teraz to pozniej
2.jesli na uop jest 11k i na b2b tez to niech spadaja, przeciez odciazasz ich z zus, dodatkow itd itd, min 14k powinienes dostac
  • Odpowiedz
@mirko_anonim:
1. nie, prosisz się o kłopoty
2. 12-13k powinieneś dostać, albo 11k i miesiąc wolnego w umowie.
3. do vat możesz się zarejestrować w każdej chwili. Nie ma po co, jak masz tak marniutkie koszty.
  • Odpowiedz
olej to, na b2b nic nie zyskasz a łatwiej ci wydupczyć w pierwszej kolejności. 11k - zusik (20k rocznie) - 9% składki zdrowotnej - księgowa (2k-3k rocznie) - dochodowy = tyle zostanie ci do ręki, porównaj z tym co teraz dostajesz do ręki + benefity.
Najem jak chcesz w koszty to musisz wynająć na firmę, księgowa Ci powie.
  • Odpowiedz
@mirko_anonim Ad1 możecie znaleźć podmiot pośrednika, ty jemu wystawiasz FV a on Twojemu byłemu pracodawcy i wtedy możesz mieć mały ZUS
Ad2. 11k i "urlop" w kontrakcie albo troszkę więcej na urlop
Ad3. Wszystkie koszty masz tańsze o VAT więc jak VAT nie boli Twoich klientów to bym w to poszedł. Tylko księgowość więcej kosztuje VAT często więc wtedy trzeba sobie oszacować VAt z kosztów vs zwiększony koszt księgowości
  • Odpowiedz
  • 0
Aaa okej to by się mnie więcej zgadzał. Weź pod uwagę 9% składkę. Jest jeszcze jedno, Twoja składa emerytalne na b2b będzie podstawa natomiast na umowie będzie z wypłaty, jak Ci zależy na lepszej emeryturze to umowa jak wybierasz się na inny świat wcześniej i masz gdzieś emeryturę to b2b. Jak jesteś ogarnięty by znaleźć inną robotę jak cię zwolnią i masz gdzieś benefit, odprawki, wolne itd to b2b
  • Odpowiedz