Wpis z mikrobloga

Jak wpływa geometria #rower na łatwość skręcania i łatwość jazdy bez "trzymanki". Mam dwa rowery, #szosa i #gravel na gravelu bez problemu mogę puścić kierownicę i rower jedzie tak jak powinien, w ładnie wchodzi w zakręty. W szosie natomiast boję się puścić kierowcę a w zakręty wchodzi tak sobie. Na co zwrócić uwagę przy zakupie roweru, żeby "dobrze się prowadził"?
  • 6
@i-marszi: Mniejszy kąt główki to rower który chce jechać bardziej prosto. W MTB już 15 lat temu to zauważono i od tego czasu wypłaszcza się je w opór, w gravelach też idzie to w kierunku płaskich kątów i krótszych mostków. Projektanci w szosach z jakiegoś powodu lubią mieć ten kąt tak blisko prostego jak się tylko da bez przewracania się do przodu przy hamowaniu, potem dają fikuśne długie mostki żeby mieć
@Poemat: skill skillem, ale geo ma ogromny wpływ na jazde, kąt główki ramy, trail, czy pośrednio baza kol i chainstay, to wszystko wpływa na to jak rower stabilnie się prowadzi i jak latwo skreca. Co oczywiście nie oznacza że na krótkiej szosie z pionowa głowka nie będzie się dało skręcać czy jechać bez trzymanki, to już kwestia skilla, ale geometria może to znacznie ułatwić