Wpis z mikrobloga

Mam możliwość zmiany auta. Jeżdżę obecnie Octavią III w kombi z silnikiem 1.6 tdi. Przez 6 lat ujeżdżałem ją w ruchu ulicznym w Warszawie i motor dostawał mocno po tyłku. Teraz mieszkam już poza stolicą i dojeżdżam do pracy codziennie po 30 km w każdą stronę. Co weekend wyjeżdżamy na działkę 30 km od domu i raz lub 2 razy w roku wyjeżdżamy w dalszą trasę na urlop. Na pokładzie mamy córkę, a już niedługo dołączy do niej brat lub siostra. Potrzebuję zatem auta oszczędnego, niedrogiego w eksploatacji, niezawodnego i pakownego. Na oku mam 2 opcje- Corolla w kombi z silnikiem hybrydowym 2.0 oraz Octavia Kombi z miękką hybryda 1.5. Który wybór będzie lepszy? Jak wygląda kwestia awaryjności, szczególnie Toyoty? Czy należy obawiać się, że awaria hybrydy poskutkuje ogromnym kosztem naprawy?

#kupnosamochodu #samochody #motoryzacja #skoda #toyota
  • 32
  • Odpowiedz
@klintoniusz: Przejedź się jedną i drugą i zobacz czy praca skrzyni eCVT w Corolli i DSG w Octavii w ogóle Ci podejdzie. To dwie różne bajki. Oba auta mają zalety i wady. Octavia na pewno przestronniejsza + ma praktyczne schowki. W Corolli nawet nie ma schowka na okulary.
  • Odpowiedz
@lukaschels: Zwłaszcza, że teraz dopiero diesel może pracować w dobrych dla siebie warunkach.
Nie wiem jak ta nowa generacja Toyoty, ale w porównaniu do Skody to o wiele mniej praktyczna i multimedia były o wiele uboższe.
Miałem porównanie Corolla 2017 z Octavia 2015 i w Toyocie straszna bieda wychodziła.
  • Odpowiedz
Mogę się mylić, ale jakoś zawsze mi się wydawało że jeśli chodzi o niezawodność to skoda nawet nie ma podjazdu do Toyoty. Wydaje mi się, że z podanych wymagań skoda byłaby lepsza jedynie w kwestii pakowności, Toyota zarówno tańsza w eksploatacji, bardziej oszczędna (przynajmniej w ruchu miejskim, czy do prędkości mniej więcej 90) no i jak wspominałem już, mniej awaryjna i bezpieczniejsza pod tym względem (plus skrzynia DSG, która może i jest
  • Odpowiedz
@trawel naprawa dsg nie jest droga, chyba ze naprawa sprzęgła jest ogólnie droga to tak.
z doświadczenia powiem ze nawet odrobinę tańsza jest dsg od zwykłego sprzęgła nożnego

po drugie rozmawiamy o aucie nowym , przez 10 lat nie będzie znał problemu
  • Odpowiedz
@klintoniusz: rzeczywiście warto rozważyć zachowanie obecnego samochodu.. sprawdzić w jakim stanie jest dokładnie silnik.. komputerem najważniejsze rzeczy można zdiagnozować i mieć podgląd na to w jakim jest stanie. No i samemu ewentualny pobór oleju, jak wszystko ok to do tego można zrobić sobie nową mapkę, podnieść mu moc. Takie coś kosztuje około 1000-1200zł. i ze 105KM i 250nm zrobi się 145 i 320nm
Ewentualnie pójść w tuning eco, gdzie też masz
  • Odpowiedz
Potrzebuję zatem auta oszczędnego, niedrogiego w eksploatacji, niezawodnego i pakownego


@klintoniusz: Właśnie taki samochód masz. Corolla i nowa Octavia będą paliły więcej niż twoje obecne auto. Psuje się czy coś że chcesz wymienić? Jaki jest powód wymiany samochodu?

Jeżeli chcesz mocy więcej to rozważ też Ceeda 1.5t-gdi 160hp lub Proceeda 1.6t-gdi 204hp, wydaje mi się że Corolla 2.0 będzie najwolniejszym autem z wszystkich 4 rozważanych. Niby czas 0-100 jest imponujący ale
  • Odpowiedz
Potrzebuję zatem auta oszczędnego, niedrogiego w eksploatacji, niezawodnego i pakownego


@klintoniusz: właśnie takie posiadasz, więc po co je zmieniać?
  • Odpowiedz
@klintoniusz: jak ci pasuje Octavia to zostaw tę co masz. Ja bym wybrał Toyotę, ale mi Octavia nie pasowała na wielu płaszczyznach. Męczyłem się podczas jazdy tym autem (a dokładnie 1.6 TDi miałem okazję brać w długą trasę).
  • Odpowiedz
@GeDox: ja o jednym, Ty o czym innym. Jakbyś poczytał odnośnie Toyoty to byś się dowiedział że problemem w głównej mierze są akumulatory. Jednocześnie rankingi typu tuv czy ADAC są robione w oparciu o zgloszone usterki unieruchamiające pojazd (kiedy musiała przyjechać laweta). A dla przykładu taki ranking what car zbiera opinie samych użytkowników i tam z kolei ta skoda nie wypada tak super.
Ja się kłócić nie zamierzam, ale z jakiegoś
  • Odpowiedz
@klintoniusz: hybrydy według testów są najmniej awaryjnymi obecnie konstrukcjami dlatego tyle ich jeździ na taxi. W testach bezpieczeństwa euro NCAP nie wiem czy Cie to interesuje ale przewożąc dzieci to też ważne aby było ubezpieczenie Corolla uzyskała jeden z najlepszych wyników (wyprzedzając mercedesy i Volvo wrzucę potem screen). Koszta eksploatacji hybrydy są znacznie niższe niż zwykłych aut z tego względu tyle tego jeździ na uberze i we flotach. To takie teraz
rtp_diov - @klintoniusz: hybrydy według testów są najmniej awaryjnymi obecnie konstru...

źródło: received_830546591756761

Pobierz
  • Odpowiedz
@rtp_diov: kupno tego czym jeżdżą taksiarze na własny użytek jest najgorszym pomysłem, zwykły użytkownik nie potrzebuje topornego napędu wytrzymującego przebieg pół miliona
Baleron, Citroen c-elysee, tipo, corolla 1.8 to są najbardziej toporne auta które nie mają mocy, wykończenia i są używane głównie na taxi. Jak wsiadasz do Corolli 1.8 za 130k w tym momencie to jakbyś wsiadał do samochodu za 42k 5 lat temu. Szmata najgorszej jakości, plastiki aż dudni, mocy
  • Odpowiedz