Wpis z mikrobloga

@mile5: oby służył! Ja przesiadłem się na jakiś czas na auto bez tempomatu i automatu i właśnie je sprzedaję. Tak się nie da żyć! No dobra, manual w benzynie jeszcze ujdzie, ale bez tempomatu nawet jazda po mieście mnie irytuje.
  • Odpowiedz
@Wraczek Ja pierniczę... 20letni zabytek vs. jakikolwiek współczesne auto... Jak nic widać że nigdy nie dane było ci siedzieć po lewej stronie w pierwszym rzędzie.

@mile5 Gratki i oby służył. Automat jest jak mak - jak raz się przyzwyczaisz to już nie będziesz chciał wracać do manuala. A łopatki do zmiany biegów są fajne przez pierwsze 5 minut po wyjeździe z salonu - później używasz ich tylko aby pokazać znajomym
  • Odpowiedz
@mile5: elegancko! niech Ci służy jak najlepiej! () ja też się teraz jaram jak dziecko, bo w piątek zamieniłem Aurisa w benzynie na hybrydowego C-HRa z automatem
  • Odpowiedz
@Diabl0: dlaczego uważasz że nie miałem doczynienia z kilkuletnimi samochodami? Miałem okazję prowadzić kilka z średniej półki (hyndai, skoda, toyota) i swojego zdania nie zmienię, nie wiedziałem natomiast co z premium, ale nie o takich rozmawiamy. I co teraz?
  • Odpowiedz
@mile5:

Powiecie, że grzybowóz

Z całym szacunkiem, ale dlaczego miałby to być niby ''grzybowóz'', jakby ja rozumiem, że to jest polska i tutaj musisz mieć koniecznie auto niewspółmierne do potrzeb najczęściej, aby się można było dowartościować, ale to normalne auto jest.
  • Odpowiedz
@mile5:

dokładnie dlatego, że niektórzy serio mogliby tak pomyśleć

Przepraszam, bo może trochę niekulturalnie, ale pi er do l to co mogą pomyśleć inni. Bo na końcu i tak to nie ma znaczenia
  • Odpowiedz
@mile5: @Katiee @booolooo mam auto w automacie od maja i nie wrócę do manuala(łopatkami też się można bawić)! Do tego aktywny tempomat i asystent pasa to super sprawa na długie trasy (właśnie wróciłem z Balkan przez Szwajcarie do. Holandii, ale. Też robiłem NL PL) i działa to super W skodzie Superb 2020! Wcześniej miałem zwykły tempomat wanualu i też dawał radę, tylko więcej uwagi było trzeba przykładać.
  • Odpowiedz
@mile5: Używałem w przeszłości automatu, ale jakoś byłem zbyt leniwy, żeby ogarnąć jak włączyć i używać tempomat (głównie jeżdżę po mieście, a jadąc dalej nie pamiętałem, żeby zajrzeć do instrukcji przed wyjazdem). Postanowiłem się mu przyjrzeć przed wyjazdem do Włoch i... cóż za genialny wynalazek. Ilekroć teraz jedziemy w dłuższą trasę, to nie mogę się powstrzymać przed skomentowaniem jak bardzo uwielbiam tempomat. Do tego stopnia, że aż żona się już
  • Odpowiedz
zgadza się, chociaż e-CVT to wciąż CVT :D


@mile5: podobna jest tylko nazwa, konstrukcyjnie to dwie różne przekładnie. Zwykłe CVT to dwa wirujące stożki połączone pasem lub łańcuchem. Konstrukcja jest skomplikowana dlatego sporadycznie zdarzają się awarie.
e-CVT nie ma żadnych łańcuchów, pasów ani stożków, za przełożenie odpowiada przekładnia planetarna która z jednej strony jest połączona z silnikiem spalinowym oraz na sama przekładnie nachodzą dwa silniki elektryczne. To co widzisz na
KonwersatorZabytkow - >zgadza się, chociaż e-CVT to wciąż CVT :D

@mile5: podobna jes...

źródło: SFT-FP3S-P314_01

Pobierz
  • Odpowiedz