Mirki #chwalesie nowym zakupem, w końcu ponad 20-letnie auto zmieniłem na coś współczesnego (⌐͡■͜ʖ͡■) automat i tempomat to gamechangery! Powiecie, że grzybowóz ale zbiera się całkiem fajnie, nawet z tym 1,5l i CVT #samochody #toyota
@mile5: oby służył! Ja przesiadłem się na jakiś czas na auto bez tempomatu i automatu i właśnie je sprzedaję. Tak się nie da żyć! No dobra, manual w benzynie jeszcze ujdzie, ale bez tempomatu nawet jazda po mieście mnie irytuje.
@Wraczek Ja pierniczę... 20letni zabytek vs. jakikolwiek współczesne auto... Jak nic widać że nigdy nie dane było ci siedzieć po lewej stronie w pierwszym rzędzie.
@mile5 Gratki i oby służył. Automat jest jak mak - jak raz się przyzwyczaisz to już nie będziesz chciał wracać do manuala. A łopatki do zmiany biegów są fajne przez pierwsze 5 minut po wyjeździe z salonu - później używasz ich tylko aby pokazać znajomym
@mile5: elegancko! niech Ci służy jak najlepiej! (。◕‿‿◕。) ja też się teraz jaram jak dziecko, bo w piątek zamieniłem Aurisa w benzynie na hybrydowego C-HRa z automatem
@Diabl0: dlaczego uważasz że nie miałem doczynienia z kilkuletnimi samochodami? Miałem okazję prowadzić kilka z średniej półki (hyndai, skoda, toyota) i swojego zdania nie zmienię, nie wiedziałem natomiast co z premium, ale nie o takich rozmawiamy. I co teraz?
Z całym szacunkiem, ale dlaczego miałby to być niby ''grzybowóz'', jakby ja rozumiem, że to jest polska i tutaj musisz mieć koniecznie auto niewspółmierne do potrzeb najczęściej, aby się można było dowartościować, ale to normalne auto jest.
@mile5: @Katiee @booolooo mam auto w automacie od maja i nie wrócę do manuala(łopatkami też się można bawić)! Do tego aktywny tempomat i asystent pasa to super sprawa na długie trasy (właśnie wróciłem z Balkan przez Szwajcarie do. Holandii, ale. Też robiłem NL PL) i działa to super W skodzie Superb 2020! Wcześniej miałem zwykły tempomat wanualu i też dawał radę, tylko więcej uwagi było trzeba przykładać.
@mile5: Używałem w przeszłości automatu, ale jakoś byłem zbyt leniwy, żeby ogarnąć jak włączyć i używać tempomat (głównie jeżdżę po mieście, a jadąc dalej nie pamiętałem, żeby zajrzeć do instrukcji przed wyjazdem). Postanowiłem się mu przyjrzeć przed wyjazdem do Włoch i... cóż za genialny wynalazek. Ilekroć teraz jedziemy w dłuższą trasę, to nie mogę się powstrzymać przed skomentowaniem jak bardzo uwielbiam tempomat. Do tego stopnia, że aż żona się już
@mile5: podobna jest tylko nazwa, konstrukcyjnie to dwie różne przekładnie. Zwykłe CVT to dwa wirujące stożki połączone pasem lub łańcuchem. Konstrukcja jest skomplikowana dlatego sporadycznie zdarzają się awarie. e-CVT nie ma żadnych łańcuchów, pasów ani stożków, za przełożenie odpowiada przekładnia planetarna która z jednej strony jest połączona z silnikiem spalinowym oraz na sama przekładnie nachodzą dwa silniki elektryczne. To co widzisz na
źródło: 26059C0E-1CD1-4FC9-A4C1-9B88B1AE010B_1_201_a
PobierzGraty i niech służy.
@mile5: a nie e-CVT?
@mile5 Gratki i oby służył. Automat jest jak mak - jak raz się przyzwyczaisz to już nie będziesz chciał wracać do manuala. A łopatki do zmiany biegów są fajne przez pierwsze 5 minut po wyjeździe z salonu - później używasz ich tylko aby pokazać znajomym
Z całym szacunkiem, ale dlaczego miałby to być niby ''grzybowóz'', jakby ja rozumiem, że to jest polska i tutaj musisz mieć koniecznie auto niewspółmierne do potrzeb najczęściej, aby się można było dowartościować, ale to normalne auto jest.
@Cztero0404: dokładnie dlatego, że niektórzy serio mogliby tak pomyśleć
Przepraszam, bo może trochę niekulturalnie, ale pi er do l to co mogą pomyśleć inni. Bo na końcu i tak to nie ma znaczenia
To tym bardziej powinieneś pi er do lić zdanie innych
@mile5: podobna jest tylko nazwa, konstrukcyjnie to dwie różne przekładnie. Zwykłe CVT to dwa wirujące stożki połączone pasem lub łańcuchem. Konstrukcja jest skomplikowana dlatego sporadycznie zdarzają się awarie.
e-CVT nie ma żadnych łańcuchów, pasów ani stożków, za przełożenie odpowiada przekładnia planetarna która z jednej strony jest połączona z silnikiem spalinowym oraz na sama przekładnie nachodzą dwa silniki elektryczne. To co widzisz na
źródło: SFT-FP3S-P314_01
Pobierzźródło: a0f4ff0713766777612a565c982547b1
Pobierzźródło: loc-featured-is-ecvt-categories-as-cvt-transmission-02-300x169@2x
Pobierz