Hejka, prawie dwa lata temu wydałem swoją pierwszą grę na Steam Yerba Mate Tycoon, czyli prosty tycoon o Yerba Mate, dzisiaj wypuściłem nową aktualizację V1.4, która dodaje bardzo prosty system tworzenia dodatków, system oceny naszej firmy, naprawiłem też troszkę błędów i dodałem też troszkę nowych ;D + weszło kilka rzeczy związanych z QoL (zatrudnienie wszystkich pracowników, powtarzanie badań), coś tam jeszcze zrobiłem, ale nie pamiętam. Nie jest to jakaś wielka aktualizacja, ale zawsze coś. Jak ktoś jeszcze nie grał to zapraszam.
A i jak ktoś chce zagrać za darmo, to jest też dostępna w 100% darmowa (bez reklam, IAP) wersja mobilna: Android IOS
Dla chętnych zagrania na Steam mam też kilka kluczyków: DB6LE-F9CL2-5JM6? → Zamieniamy „?” na „9” 2RIGL-8HMDF-VBPP? → Zamieniamy „?” na „2” R65FM-20008-ERKG? → Zamieniamy „?” na „0” KKH8C-MXIZH-QQLJ? → Zamieniamy „?” na „9” ^^ Jest zbyt ciepło na losowanie, to tak będzie szybciej ^, jak ktoś użyje jakiegoś klucza, to można dać znać w komentarzu, aby inni się nie męczyli :D
Pełną listę zmian w grze (V1.4) można poczytać tutaj
W tym roku planuje zwiększyć aktywność na moim autorskim tagu związanym z gamedevem #donislawdev Pora powrócić do prac nad nową grą.
ZAINTERESOWANY? OBSERWUJ: Zapraszam do obserwowania tagu #donislawdev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do: Newsletter <--- Zapraszam (bez spamu, ważne info i informację o premierach gier). Twitter Facebook Discord O grze *W przyszłości planuję robić rozdajo mojej nowo powstającej gry "Die And Repeat" na swoich social mediach + na autorskim tagu.
@ujdzie: Na blogu mam różne podsumowania z gier, ale tam są dość stare dane bo z 2021? A tak patrząc obecnie to spojrzałem i porównałem z vginsights i : - Liczba sprzedaży u mnie jest o o 371 sztuk większa - Gross revenue jest u mnie większy, o $1200.
Porównałem jeszcze ze Steam spy i tam niestety wyśweital mi tylko owners i to się zgadza, między 0 a 20k ;D Idealny
@DonislawDev: tak z ciekawości pytam, bo sobie rozkminam w głowie od dawna pewien projekt i widzę, że nawet średniaki robią sensowny przychód (do pokrycia 2, rocznych etatów), więc jest szansa, że się nie wtopi. Natomiast motywację tracę po każdym wpisie dotyczącym marketingu i ile z tym jest #!$%@? oraz jakie są ryzyka.
@ujdzie: Marketing jest bardzo ważny, niestety widziałem wiele fajnych gierek (gameplay przyjemny, ładna grafa), a gry sprzedawały się o wiele gorzej od mojej gry, bo jedynym gorszym czynnkiem był "marketing". Jak jest projekt w głowie, to trzeba go realizować, choć będą szczerym to rzeczywiście projekt może sie okazać wielką klapą albo może być super hitem, opcjonalnie coś pomiędzy, tego nigdy nie wiadomo można jedynie minimalizować ryzyko :D Od biedy będzie do
Za mało, aby żyć, za dużo, aby umrzeć( ͡°͜ʖ͡°), dieta chocoszkowa już niestety nie kosztuje 100zł.
W pierwszy rok z tego co pamiętam, było to "$1723", teraz coś koło "~$5 685", oczywiście mówimy o przychodzie. Od tego trzeba odliczyć wszelakie koszta, podatki, ogólnie jeśli chodzi o dochód, to wyjdzie z <10-15k zł. W ciąg u 3 lat. Pierwszy rok był najsłabszym rokiem sprzedaży gry, później
@DonislawDev: jak wygląda od strony formalnej sprzedaż giereczek na platformach - zwłaszcza na steam - musisz mieć działalność? Jak wygląda rozliczenie VAT? Możesz wpisać co chcesz w nazwie działalności, czy jakoś to weryfikują?
@ujdzie: Nie jestem ekspertem, nie znam się na tym, zalecam kontakt z profesjonalistą w tym temacie, każdy przypadek jest indywidualny.
Kiedyś myślałem, że to całkowicie inaczej działa od kwestii podatkowej, ogólnie finalnie się okazało, że mogę wpisywać przychód z gry pod "7" w PIT, czyli prawa autorskie, choć tu trzeba pamiętać, że każdy przypadek jest indywidualny, ja pracuje na pełen etat, zyski nie s jakieś duże, jednakże ponoć wiele rzeczy może
@DonislawDev: okej, czyli nie wymagają działalności, ciekawe. Ja akurat mam, ale interesuje mnie kwestia prowadzenia tego pod inną marką, ale sobie poszukam. Dzięki!
A i jak ktoś chce zagrać za darmo, to jest też dostępna w 100% darmowa (bez reklam, IAP) wersja mobilna:
Android
IOS
Dla chętnych zagrania na Steam mam też kilka kluczyków:
DB6LE-F9CL2-5JM6? → Zamieniamy „?” na „9”
2RIGL-8HMDF-VBPP? → Zamieniamy „?” na „2”
R65FM-20008-ERKG? → Zamieniamy „?” na „0”
KKH8C-MXIZH-QQLJ? → Zamieniamy „?” na „9”
^^ Jest zbyt ciepło na losowanie, to tak będzie szybciej ^, jak ktoś użyje jakiegoś klucza, to można dać znać w komentarzu, aby inni się nie męczyli :D
Pełną listę zmian w grze (V1.4) można poczytać tutaj
W tym roku planuje zwiększyć aktywność na moim autorskim tagu związanym z gamedevem #donislawdev Pora powrócić do prac nad nową grą.
ZAINTERESOWANY? OBSERWUJ:
Zapraszam do obserwowania tagu #donislawdev co jakiś czas, będą ukazywać się pod nim kolejne podsumowania gier + kolejne projekty, oraz do:
Newsletter <--- Zapraszam (bez spamu, ważne info i informację o premierach gier).
Twitter
Facebook
Discord O grze
*W przyszłości planuję robić rozdajo mojej nowo powstającej gry "Die And Repeat" na swoich social mediach + na autorskim tagu.
#yerbamate #yerbamatewykopclub #gry #gamedev #donislawyerbamatetycoon
BTW - zawsze mnie zastanawia na ile poprane są szacunki przychodów ze stron typu vginsights. Potwierdzisz? ;)
Na blogu mam różne podsumowania z gier, ale tam są dość stare dane bo z 2021? A tak patrząc obecnie to spojrzałem i porównałem z vginsights i :
- Liczba sprzedaży u mnie jest o o 371 sztuk większa
- Gross revenue jest u mnie większy, o $1200.
Porównałem jeszcze ze Steam spy i tam niestety wyśweital mi tylko owners i to się zgadza, między 0 a 20k ;D Idealny
Marketing jest bardzo ważny, niestety widziałem wiele fajnych gierek (gameplay przyjemny, ładna grafa), a gry sprzedawały się o wiele gorzej od mojej gry, bo jedynym gorszym czynnkiem był "marketing". Jak jest projekt w głowie, to trzeba go realizować, choć będą szczerym to rzeczywiście projekt może sie okazać wielką klapą albo może być super hitem, opcjonalnie coś pomiędzy, tego nigdy nie wiadomo można jedynie minimalizować ryzyko :D Od biedy będzie do
Za mało, aby żyć, za dużo, aby umrzeć( ͡° ͜ʖ ͡°), dieta chocoszkowa już niestety nie kosztuje 100zł.
W pierwszy rok z tego co pamiętam, było to "$1723", teraz coś koło "~$5 685", oczywiście mówimy o przychodzie. Od tego trzeba odliczyć wszelakie koszta, podatki, ogólnie jeśli chodzi o dochód, to wyjdzie z <10-15k zł. W ciąg u 3 lat. Pierwszy rok był najsłabszym rokiem sprzedaży gry, później
Nie jestem ekspertem, nie znam się na tym, zalecam kontakt z profesjonalistą w tym temacie, każdy przypadek jest indywidualny.
Kiedyś myślałem, że to całkowicie inaczej działa od kwestii podatkowej, ogólnie finalnie się okazało, że mogę wpisywać przychód z gry pod "7" w PIT, czyli prawa autorskie, choć tu trzeba pamiętać, że każdy przypadek jest indywidualny, ja pracuje na pełen etat, zyski nie s jakieś duże, jednakże ponoć wiele rzeczy może