Wpis z mikrobloga

Nie mam głowy do tego jak zdjąć ten fabryczny zacisk węża od pompy wody do króćca z czujnikami temperatury w Audi 80 B4 2.0 ABT, bo oczywiście nie ma szans tego zrobić jakimiś większymi kombinerkami, ponieważ nie ma dostępu bez odkręcania pompy wody. Problem przedstawiam na zdjęciu. Uciąć tego brzeszczotem też się nie da, chyba to utwardzony zacisk który sam się zaciska. Wydałem jakieś 40 zł na zakup nowego węża i chyba na marne, bo nie przewidziałem takiej sytuacji a stary jeszcze funkcjonuje. Jest szansa to jakoś ściągnąć bez odkręcania całej pompy czy to próżny wysiłek?

#audi80 #motoryzacja #samochody
daro1 - Nie mam głowy do tego jak zdjąć ten fabryczny zacisk węża od pompy wody do kr...

źródło: IMG20230808170346

Pobierz
  • 19
  • 0
@Nerlo_ajcats: O ten stary mi chodzi. To jest fabryczny zacisk który zdejmuje się ściskając to jakimiś szerszymi kombinerkami i on się rozszerza. Za proste by to było gdyby był dostęp.
  • 0
@jalop: Normalnie powinien wejść. To jest taki z dwoma zagięciami na końcach a później użyję zacisku na śrubokręt jak przy tym drugim wężu, bo na pewno nie oryginalny.
  • 0
@ithilcrackk: Nie ma szans, blok silnika przeszkadza. To jest zacisk sprężynowy na wąż obrócony tak że nie da się podejść z kombinerkami. Już widzę że tylko szlifierka kątowa ale i tak bardzo ciężko podejść, chyba że uda mi się odkręcić taką obudowę zasłaniającą pompę wody, widoczną zresztą na zdjęciu z lewej strony.
@daro1: Skoro i tak płyn jest do zlania (ściągasz wąż), to może jak odkręcisz ten wcześniejszy wąż to zobaczysz trochę dostępu.
Poza tym możesz zlać płyn z układu i uciąć może nawet tapeciakiem ten wąż. Wtedy będziesz miał więcej dostępu do złapania tej obejmy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@daro1: to jest chyba taka slimakowa i powinna mieć ząbki wystające aby złapać. Skoro ich nie ma od góry tzn ze ktoś ją zakładał od spodu. I musi być dostęp, a jak nie ma to spróbuj uciąć ten wąż normalnie nożykiem tapicerskim tuż za metalem i będzie więcej miejsca aby spróbować go zdjąć czy podejść

Ewentualnie popsikaj go czymś i spróbuj przekręcić tą opaskę abyś ząbki miał na górze
  • 0
@ithilcrackk: Wrzucam kolejne zdjęcie bo nie nagrałem filmu. Ten wąż i oryginalny zacisk jest wskazany strzałką. Głupieję już całkowicie, podejść szlifierką kątową się nie da a jak utnę wąż tuż przy zacisku to jeżeli nie zdejmę zacisku nie założę nowego węża i nie będzie jazdy.
daro1 - @ithilcrackk: Wrzucam kolejne zdjęcie bo nie nagrałem filmu. Ten wąż i orygin...

źródło: IMG_6248

Pobierz
  • 0
@r5678: Taka opaska jest na tym wężu a jej końce za które się łapie jakimiś kombinerkami akurat po stronie bloku silnika. Nie wiem czy to się da obrócić bo jest normalnie zaciśnięta.
daro1 - @r5678: Taka opaska jest na tym wężu a jej końce za które się łapie jakimiś k...

źródło: IMG_6250

Pobierz
Nie mam głowy do tego jak zdjąć ten fabryczny zacisk węża od pompy wody do króćca


@daro1: Tam jest fabryczna opaska samokompensująca. Zastępowanie takich opasek w układzie chłodzenia ślimakowymi to głupota.
Do ich napięcia sa dedykowane szczypce o róznych kształtach. Na szybko z allegro:
https://allegro.pl/oferta/szczypce-do-opasek-samozaciskowych-z-blokada-typ-b-10950232508
https://allegro.pl/oferta/szczypce-do-opasek-samozaciskowych-z-linka-7195407367
https://allegro.pl/oferta/szczypce-do-opasek-samozaciskowych-beta-1472fc-l-9189740187
Zazwyczaj można sobie poradzić zwykłymi szczypcami, tudzież szczypcami morse'a.
@daro1: No czyli taka jak miałem na myśli, to skoro te zęby masz do dołu no to ktoś to musiał tak założyć, więc musi być dostęp. Po tej drugiej fotce wygląda że normalnie jest dostęp od dołu.
  • 0
@r5678: Nie ma dostępu od dołu, to znaczy jest tylko do tego zagięcia po prawej na zdjęciu. Pompa wody była wymieniana a wąż musiał być założony zanim została zamocowana. Chyba dam sobie spokój póki stary wąż jeszcze spełnia swoje zadanie bo widzę że to strasznie ciężka sprawa.