Wpis z mikrobloga

Może ktoś z #elektronika spotkał się albo choć słyszał, coś dziwnego dzieje mi się z TV Samsung Tizen (QE50Q67A) od kilku dni sprawia wrażenie, jakby mu się wieszało CPU układu sterującego. Telewizor normalnie działa, jednak przestaje reagować na pilota, nie działa wtedy również sterowanie z poziomu samsungowej apki SmartThings, telewizor jest w niej widoczny jako offline (nie jest, mogę go cały czas pingować z sieci). Pomaga dopiero albo wyjęcie wtyczki z gniazdka albo wciśnięcie i przytrzymanie przez kilka sekund przycisku "power" na pilocie - telewizor wtedy się chyba restartuje i przez jakiś czas znów jest dobrze. Problem nawraca samoistnie co kilka godzin, udało mi się już też złapać fazę przejściową, gdy jeszcze niby wszystko jest ok, ale daje się już zauważyć duże, kilkusekundowe opóźnienie, z jakim TV reaguje na komendy z pilota.
  • 12
@Jarek_P: Nie znam Tizena, ale jeśli w jakichś "informacjach o telewizorze" lub "ustawieniach programistycznych" jest jakiś menedżer procesów, to poobserwowałbym tam, ile mocy procesora, RAM-u zużywają otwarte procesy. Ewentualnie z ogólnego podglądu parametrów takich, jak zajętość dysku, RAM-u, obciążenie procesora też można by wysnuć jakieś wnioski. Ta powtarzalność "po jakimś, raczej dłuższym czasie" może sugerować np. wyciek pamięci którejś z aplikacji, z którym system nie do końca dobrze sobie radzi. W
@mp107: w tym sęk, że nie mam na nim żadnej aplikacji innej, niż fabrycznie zainstalowane, a i z nich używam w sumie tylko playerów VoD, nic więcej. Ale nie można wykluczyć, że padłem ofiarą jakiejś oficjalnej aktualizacji, nie byłbym pierwszy w końcu.
Z procesami dobra myśl, ale nie jestem pewien, czy w normalnym menu użytkownika coś takiego jest widoczne, zaraz poszukam.
@mp107: @wypokowy_expert: dla zwykłego użytkownika jest w menu tylko "konserwacja urządzenia", na której widać zajętość pamięci aplikacji (30%) i można zrobić skanowanie w poszukiwaniu problemów - przechodzi na czysto. Odinstalowałem wszystkie preinstalowane apki prócz tych kilku, z których rzeczywiście korzystam i zobaczymy, jak nie pomoże, to przejrzę co widać w tym menu serwisowym.
@mathmed: to jest ten nowy smartpilot samsunga, on działa bodajże po BT, nie po IR. Poza tym, jak pisałem, apka gadająca z TV przez sieć też wtedy przestaje widzieć TV, twierdzi, że urządzenie jest offline.
@mathmed: Byłeś ciekaw, to domknę historię. TV był na gwarancji, więc gdy proste omówione wyżej sposoby zawiodły, zgłosiłem temat do serwisu. Pierwsze podejście - zdalny dostęp i magik coś tam robił, za bardzo nie chciał powiedzieć co, ale wg mnie zrobił to samo, co już mówiłem, że sam robiłem, czyli reset do fabryki - oczywiście gówno dało.
Zgłosiłem, że gówno dało, serwis zdecydował przekazać sprawę do serwisu "naziemnego", przyjechał do mnie
@Jarek_P Dzięki. Szkoda, że nie zawsze się da samemu naprawić usterkę, ale myślę, że takie próby fajnie ćwiczą umysł. Ja na codzień diagnozuję pacjentów, ale uszkodzonej elektronice też nie odpuszczę.
Zawsze też śledzę Twoje wpisy - piszesz bardzo ciekawie i jesteś jedną z nielicznych osób dla których warto jeszcze odwiedzać wykop :-)