Ten strajk kierowców w Niemczech świetnie pokazuje, jak to wszystko działa. A w zasadzie nie nie działa. Pierwszy strajk rozumiem, przecież nie da się wszystkiego upilnować. Ale sprawa była medialna, do tego międzynarodowa. Tam od razu powinny wjechać wszystkie służby i zaprowadzić porządek. Kontynuacja pokazuje, że wszyscy mają gdzieś. Widzę 2 opcje. Albo wszyscy mają wywalone na wszystko, albo właściciel ma dobre powiązania polityczne.
@PiotrFr Generalnie pokazuje ta pewna patole. O ile od zawsze wiadomo ze polskie gowno firemki maja problem z platnosciami, czy problem z zastosowaniem sie do roznych przepisow, o tyle to jest januszex uber 9000. Ale nie zaplcic ludziom, ale znalezc kase do wyzygania na kwadratoglowego to szczyt #!$%@?. Niestety obecnie wszystko jest w leasingu, wiec nie da sie tego przywlaszczyc czy poprostu spalic. Zreszta jesli chodzi o platnosci, jest to jedna z
@PiotrFr Pytanie - ktorego? Ze panstwo polskie jest jedna wielka patologia w dziedzinie odzyskiwania uczciwie zarobionych pieniedzy to wiadomo od dawna.
Ale jakos nie ma zakzu na EU w zakresie transportu, mimo roznych regulacji, pakietow mobilnosci itd. Jednak firma ktora jest konkurencyjna na poziomie EU z powodu niewyplacania pensji powinna zostac #!$%@? poziom wyzej.
Btw - nie mowie o patologii transportu, bo to nie moja branza. Patologia jest 95% polskich firemek.
Tego, który pokazuje światu że ma w dupie swoją opinię i szanowanie prawa oraz pracowników w swoim kraju
Ale jakos nie ma zakzu na EU w zakresie transportu, mimo roznych regulacji, pakietow mobilnosci
Ale co mają zakazać? Skąd mają wiedzieć czy jakaś firma zalega z wynagrodzeniem dla pracowników? Przecież każde państwo ma od tego swoje służby i instytucje
@PiotrFr Skoro daja rade jakos kontrolowac czas pracy wstecz, byly rozmowy na temat dlugich pauz w hotelach itd, to mysle ze da rade kontrolowac i udupiac pojedyncze firmy. Zwlasza ze to nie jest sprawa tylko w Polsce, poniewaz masz zabite parkingi i strajk w DE. No i jeszcze dodaj fakt ze z Polski wpadla grupa Rutkowskiego, probojac sila przejac LKW. Samo to powinno ich dawno #!$%@?.
@PiotrFr #!$%@?. popatrz ile takie sprawy wręcz o handel ludźmi ciągną się w Danii czy Beneluksie które są wręcz prekursorami tego w transporcie UE i nadal to robią.
Postępowanie o utratę dobrej reputacji wszędzie ciągnie się jak gówno z dupy, a największym #!$%@?ęciem będzie jak litwinom się skończą nacje azjatyckie do robienia w #!$%@?, a są już w drugiej połowie alfabetu.
@PiotrFr #!$%@? bo spodziewasz się efektów tempem które w żadnych urzędach krajów cywilizowanych w zasadzie nie występują. Zaległości zostały wypłacone wcześniej z tego co wiem, a to w przypadku PIPu spycha firmę w dół listy. A skarbówka tam czego miałaby szukać?
@PiotrFr Sady powinny miec. Wiesz, wydaje sie ze sprawa jest prosta. Firma ma zysk a nie placi ludziom? Do ukarania. Ma strate, ale proboje sie dogadac? Dogadamy sie.
Ale koszty latwo nabic chociazby biorac nowe leasingi czy ludzi ale niewypacanie kasy na czas jest tansze niz kredyty obrotowe czy panstwowe odsetki. Jednoczesnie trzeba wymyslec to w taki sposob zeby byle urzedas nie mogl zamknac normalnej firmy z krotkookresowymi problemami. Wiem ze to
@NexciaK: Ale urząd skarbowy to nie jest supermen każący wszelkich złoczyńców laserem z oczu. Oni teraz bez dyspozycji z tego całkiem dobrego systemu typującego im firmy do kontroli to chyba tylko paragony z marszu sprawdzają. Ich mało obchodzi to że ktoś wziął za dużo leasingów i je płaci zamiast pracownikom, dopóki wpłaca ZUS i PIT, a niewypłacone wynagrodzenia nie idą w koszty.
PIP się oczywiście powinien tym zająć w pierwszej kolejności,
@eloyard Nie mowie o super manie ze skarbowki, bardziej marza mi sie sady wydajace szybko wyroki i panstwo ktore moze je szybko wyegzekwować. A nie ze taka sprawa skonczy sie po X latach. Zwlaszcza ze dla kierowcy z Azji moze oznaczac to ze deportuja go przed odzyskaniem czegokolwiek. To jest w ogole kuriozum.
@NexciaK: deportacja deportacją, ale kasę i tak trzeba wypłacić - zakładam że prawników ideowców którzy pro bono tak medialne sprawy poprowadzą trochę jest. Zwłaszcza, że to nie jedna osoba tylko kilkadziesiąt.
@eloyard Dalej sa to sprawy ciagnace sie latami, co moim zdaniem w prostych sprawach nie powinno miec miejsca. Ale z reszta chetnie zapoznam sie w pracy, mimo iz jak mowilem - to nie moja branza ;p
Pierwszy strajk rozumiem, przecież nie da się wszystkiego upilnować. Ale sprawa była medialna, do tego międzynarodowa. Tam od razu powinny wjechać wszystkie służby i zaprowadzić porządek.
Kontynuacja pokazuje, że wszyscy mają gdzieś.
Widzę 2 opcje. Albo wszyscy mają wywalone na wszystko, albo właściciel ma dobre powiązania polityczne.
#polska #niemcy #transport #bekaztransa
Ale nie zaplcic ludziom, ale znalezc kase do wyzygania na kwadratoglowego to szczyt #!$%@?. Niestety obecnie wszystko jest w leasingu, wiec nie da sie tego przywlaszczyc czy poprostu spalic.
Zreszta jesli chodzi o platnosci, jest to jedna z
Ale to, że dochodzi znów do takiej sytuacji, pokazuje już patologię państwa
Ze panstwo polskie jest jedna wielka patologia w dziedzinie odzyskiwania uczciwie zarobionych pieniedzy to wiadomo od dawna.
Ale jakos nie ma zakzu na EU w zakresie transportu, mimo roznych regulacji, pakietow mobilnosci itd. Jednak firma ktora jest konkurencyjna na poziomie EU z powodu niewyplacania pensji powinna zostac #!$%@? poziom wyzej.
Btw - nie mowie o patologii transportu, bo to nie moja branza. Patologia jest 95% polskich firemek.
Tego, który pokazuje światu że ma w dupie swoją opinię i szanowanie prawa oraz pracowników w swoim kraju
Ale co mają zakazać? Skąd mają wiedzieć czy jakaś firma zalega z wynagrodzeniem dla pracowników? Przecież każde państwo ma od tego swoje służby i instytucje
No i jeszcze dodaj fakt ze z Polski wpadla grupa Rutkowskiego, probojac sila przejac LKW.
Samo to powinno ich dawno #!$%@?.
Postępowanie o utratę dobrej reputacji wszędzie ciągnie się jak gówno z dupy, a największym #!$%@?ęciem będzie jak litwinom się skończą nacje azjatyckie do robienia w #!$%@?, a są już w drugiej połowie alfabetu.
Co #!$%@?ę? I co mają do tego sprawy sądowe? Kontrolował ktoś tą firmę po pierwszym strajku? Skarbówka, PIP? Nie
Ale koszty latwo nabic chociazby biorac nowe leasingi czy ludzi ale niewypacanie kasy na czas jest tansze niz kredyty obrotowe czy panstwowe odsetki. Jednoczesnie trzeba wymyslec to w taki sposob zeby byle urzedas nie mogl zamknac normalnej firmy z krotkookresowymi problemami.
Wiem ze to
PIP się oczywiście powinien tym zająć w pierwszej kolejności,
Zwlaszcza ze dla kierowcy z Azji moze oznaczac to ze deportuja go przed odzyskaniem czegokolwiek. To jest w ogole kuriozum.
Teoretycznie da się: https://40ton.net/aresztowania-u-przewoznika-fikcyjnym-oddzialem-polsce-mozliwe-sa-zarzuty-o-handel-ludzmi/ ale wyobrażasz sobie dać takie narzędzia polskiej policji? xDDDDDDDDDD
No i tak jak mówię, jakkolwiek to zabrzmi: nie my to wymyśliliśmy i doprowadziliśmy do perfekcji.
https://40ton.net/2-lata-w-kabinie-za-okolo-1000-euro-miesiecznie-czyli-kierowcy-z-filipin-na-holendersko-slowackim-kontrakcie/
https://40ton.net/filipinscy-kierowcy-obozie-drutem-kolczastym-dunska-firma-zatrudnia-polski-oddzial/
https://40ton.net/ta-firma-zatrudnia-filipinczykow-broni-kurta-beiera-a-filipinskim-kierowcom-zaleca-sprzatanie/
https://40ton.net/dunski-przewoznik-podejrzewany-o-handel-ludzmi-kierowcy-filipin-sri-lanki-lupa-policji/
A na końcu umywamy rączki - sprawy
Ale z reszta chetnie zapoznam sie w pracy, mimo iz jak mowilem - to nie moja branza ;p