Wpis z mikrobloga

@Szalom: też kiedyś wierzyłem w te tendencyjne fotki korków z USA, a potem pojechałem do USA i zobaczyłem, że mimo jeżdżenia samochodem nawet jedną przecznicę do sklepu to tam korki są serio niewielkie. A jeśli chodzi o komunikację to mimo, że ją mają to nikt jej nie używa
  • Odpowiedz
USA znowu nie wypada tragicznie a same różnice nie są jakieś ogromne, co teraz?


@tyrytyty: Nic, dałem dane na temat samych samochodów, które też pokazują że europejskie miasta są zakorkowane, i to zaznaczyłem, tylko że jak piszę kolejny raz: korki to był tylko jeden z wielu moich argumentów oraz w europejskich miastach masz wybór czy chcesz stać w tych korkach czy nie, w USA poza może Nowym Jorkiem - nie. Fajnie
Szalom - >USA znowu nie wypada tragicznie a same różnice nie są jakieś ogromne, co te...

źródło: 400c8229af13fce313957918354bd8ac

Pobierz
  • Odpowiedz
@Szalom: byłem w jednym z tych czerwonych pół i naprawdę byłem w szoku jak to dobrze wygląda zestawiając to z faktem, że miałem shuttlebusa z hotelu do centrum handlowego, którego parking zaczynał się 30 metrów od drzwi hotelowych ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Skala używania samochodów jest dla nas niepojęta i stąd w Europie takie podniecenie ich korkami, a one serio są niewielkie, jak na to, co te
  • Odpowiedz
  • 49
@FuckYouTony tak jak napisał @Menorzinho
Do 1950 usa miały najzajebistszy system tramwajów na świcie. Dopiero potem general motors I producent opon firestone tire wykupowali linie żeby je zamykać i zmusić ludzi do kupna aut by wykreować popyt na swoje produkty. Potem lobby w urbanistyce i burzono całe osiedla pod autostrady przez środek miasta. Dziś Pan Smith nie ruszy się ze swojej klatki bez samochodu a to wszystko przez spisek dwóch korporacji. Dziś
  • Odpowiedz
@Ogau: bo ludzie dalej próbują sobie wmawiać, że komunikacja miejska jest czymś do czego człowiek chce dążyć. Jest całkiem inaczej, to jest to do czego zmuszeni są ludzie dążyć, ponieważ w miastach nie ma wystarczająco miejsca na samochody. Rozumiem Londyn, Paryż, Madryt mają metra, bo ulice są zbyt małe i szybciej się przemieszcza pod ziemią. Nie rozumiem #!$%@? wykopków o tym, że USA złe, bo mogą jeździć swoim własnym samochodem, z
  • Odpowiedz
@FuckYouTony: to sobie zobacz stare miasta na wyspach budowane przez Portugalczyków xD
W takiej Ponta Delgada nie dość że dobre 80% to jednokierunkowe z chodnikiem dla pieszych o szerokości tak z 30cm to jeszcze czasem trzeba jechać że złożonymi lusterkami bo tak wąsko xD
  • Odpowiedz
A tak serio to kraj był najintensywniej budowany w trakcie rewolucji przemysłowej, dlatego infrastruktura jest bardziej przemyślana


@FuckYouTony: dlaczego bardziej przemyślana? jak rewolucja przemysłowa ma się do budowy przemyślanej infrastruktury?
  • Odpowiedz
@GeWa jak wam się to wydaje takie proste i logiczne jak na tym obrazku to zapraszam na Google maps i proszę zobaczyć jaki w rzeczywistości jest rozpiedol bo oprócz highways są jeszcze parkways oraz bypasses, beltways, spurs, oraz mnóstwo dróg ekspresowych wewnątrzstanowych a także stare i nowe odcinki o tych samych numerach a także drogi lokalne ze swoimi numerami często dublującymi w różnych stanach i tam to dopiero się dzieje
  • Odpowiedz