Wpis z mikrobloga

Siemka,

Z racji tego że od mojego ostatniego postu w sprawie poszukiwań auta minęło półtora roku a moje wymagania co do pojazdu mocno stopniały szukam innego samochodu który ma spełniać ledwie ułamek wymogów ze starego postu.

No wiec szukam auta które:

- nie starsze jak 2015 rok
- jest w automacie
- posiada prosty silnik benzynowy z wtryskiem pośrednim do którego będzie można zamontować LPG
- autosegment B/C najlepiej hatckback
- budżet około 50 tysięcy zł

Do auta będę zakładał instalację LPG, musi być w automacie.

Czy ktoś ma pomysły na takie auta? Same połączenie czyli automat z segmentu B/C z silnikiem który ma wtrysk pośredni robi spustoszenie ;/

Poszperałem trochę na Internecie i jedyne auto jakie spełnia te wymagania to Opel Corsa E 1.4 benzyna w automacie. Silnik na pośrednim wtrysku, 90 koni, chyba na łańcuchu, z 6 biegowym automatem hydrokinetycznym. ( z tym silnikiem łączyli również 5 biegowy automat oraz 5 biegową pół-automatyczna skrzynię bieg ale te opcję odpadają )

Auto można zagazować, klepali je od 2014 do 2019 roku, w tym budżecie spokojnie coś kupię tylko corsa średnio mi się podoba i jest troche mała jednak.

Jakieś inne pomysły na konkurencję dla corshe?

Ma ktoś może auto w takiej konfiguracji i może coś na jego temat powiedzieć? Jak wrażenia, wytrzymałość, koszty utrzymania itp?

Auto ma być do normalnej spokojnej jazdy.

Myślałem też o hybrydzie jak np yariska ale w tym budżecie może być ciężko coś kupić w tym roczniku.

#motoryzacja #samochody #opel #corsa #kupautozmikro #lpg #autogaz
  • 23
@klementyna123: fabia pod lpg to tylko 1.0 mpi a on jest w manualu, automat to tylko 1.2 tsi i 1.0 tsi a tam gaz nie ma sensu bo wtrysk bezpośredni

@WielkiCzarodziej
Ciekawa propozycja tylko te civici trzymają cenę i będzie ciężko kupić z końca produkcji w tej cenie. Ten silnik 1.8 ma hydrauliczne popychacze? Bo jak nie to cienko go widzę z LPG
Czy ktoś ma pomysły na takie auta? Same połączenie czyli automat z segmentu B/C z silnikiem który ma wtrysk pośredni robi spustoszenie ;/


@Podajhaslodowifi:

Suzuki Swift (ten od 2017 w górę). Minus - automat to CVT (jak kto lubi). Plusy - wszystko inne. Do gazu nadaje się wersja 1.2 90 KM. Cztery gary, pośredni wtrysk. Tylko pali tyle, że w sumie gaz robi się średnio opłacalny ( ͡° ͜ʖ
@PanStrasznieZuy: myślałem o tym aucie ale one nie były oferowane w polsce w silniku 2.5 i wszystkie są zza oceanu sprowadzone a wiadomo każde 100 zł zaoszczędzone na naprawie to 100 zł w kieszeni gościa co je sprowadzał.

Sam niestety nie znam się na sprowadzaniu aut z USA ale jest to jakiś pomysł.

@luji fabia z fabrycznym gazem to 1.0 mpi a ta wersja występowała tylko w manualu a więc odpada
@Podajhaslodowifi:

Alfa to już niestety stare konstrukcyjnie auto bo robili je od 2010 roku,, automat TCT występował tylko w wersji 1.4 multi air 170 km a niestety te auta mają już spory przebieg TCT nie jest tanie w naprawach a wymiana tego modułu multiair to około 5 k


Jak kto lubi, ja tylko propozycję podsunąłem. Jeździłem tym autem wiele lat i jest całkowicie bezproblemowe. Multiair nie robi problemów, jesli silnik się
@kasztan00: trochę interesowałem się właśnie alfa i były różne opinie na temat TCT i dużo osób zarzucało tej skrzyni że słabo się jeździ nią po mieście bo źle wbija biegi, za szybko szarpie itp. Z tym multiair to też różnie bywa.
Który rok alfy miałeś? Serio nic się nie działo? Nowe kupiłeś, ile przelotu miało jak sprzedawałeś?
@Podajhaslodowifi

trochę interesowałem się właśnie alfa i były różne opinie na temat TCT i dużo osób zarzucało tej skrzyni że słabo się jeździ nią po mieście bo źle wbija biegi, za szybko szarpie itp.


Zależy od trybu. W D rzeczywiście nie da się po mieście jeździć, bo szarpie wyraźnie - ale to jest tryb do agresywnego pałowania, a nie do kulania się w korkach. Przy N czasami się gubi, tzn. zdarza się,