Wpis z mikrobloga

@tojestmultikonto: Mnie bardziej dziwi dlaczego przerzutki bezprzewodowe są droższe od tych na linkach. Na oko bezprzewodowe np. nie wymagają prowadzenia w ramie, mniej skomplikowane mechanizmy w manetkach, ogólnie wszystko jest prostsze... a droższe :) nie mówiąc już o baterii wartej 30 zł zapakowanej rurkę za kilkaset złotych :)
@PrzekliniakCQ: Uważasz, że wytworzenie czystego aluminium z rudy, następnie przetworzenie go na stop o odpowiedniej wytrzymałości mechanicznej i odlanie z niego profili o odpowiednim kształcie, docięcie ich i zespawanie, a następnie wnikliwe sprawdzenie połączeń i nośności ramy aluminiowej jest tańsze i prostsze niż wyprodukowanie ramy karbonowej?
@tojestmultikonto: No dobra, a jak się produkuje włókna karbonowe? Może ten proces od wytworzenia włókna, do zbudowania ramy drożej wychodzi finalnie? Aluminium spawać mogą roboty, a klejenie ramy to ręczna robota.
@cyborg: @tojestmultikonto i to żmudna. Firma produkująca ramy w miarę niedrogo kupuje profile alu i w miare niedrogo kupuje włókno. A potem się dzieje magia, bo ramy alu to masówa a karbonowe jakaś ręczna robota która trwa długie godziny. Na koniec rower z ramą karbonową wcale nie jest 16x droższy jak OP #!$%@?ął jakąś głupotę, tylko max 2x porównując te same specyfikacje. Albo i mniej niż 2x.

O 1.8kg różnicy pomiędzy
@cult_of_luna: Sprawdzałem na stronie producenta, osprzęt może być nieco droższy, to fakt, ale rower z ramą karbonową nie ma nawet dętek, więc 1.8 kg to żadna różnica. Oba prawdopodobnie są gołe i mają fabryczne elementy, które trzeba powymieniać żeby dostosować rower do swoich potrzeb i wymagań. Raczej na pewno nie mają jakichś osłon, błotników czy lampek i prędkościomierzy.
CARBON 30 250


ALUMINIUM 29 682


@cult_of_luna: Z masy i wytrzymałości obliczyłem pewne wartości świadczące o możliwościach technicznych ramy, które nie przekonały mnie do tego aby w ogóle myśleć o zakupie ramy karbonowej. Rama aluminiowa w tym konkretnym przypadku jest o ~ 4 kg cięższa, ale parametry wytrzymałościowe są tu niemalże identyczne. Jak dorzucisz osprzęt i łożyszka to różnica będzie jeszcze mniejsza.
@tojestmultikonto: nie wiem o czym piszesz, ja piszę że różnica cen rowerów na TYM samym osprzęcie na ramie alu i na ramie karbonowej to np. 7kPLN do 12kPLN, albo 9kPLN do 15kPLN. To nie jest 16x droższy rower. Po drugie nie wiem o co chodzi z tymi 1.8kg, serio. Rama karbonowa jest kilkaset gramów lżejsza od alu. Nie można zyskać 1.8kg na ramie karbonowej, skoro rama aluminiowa waży ok. 2kg.

Podejrzewam
@tojestmultikonto: XD tośmy se pogadali :D

Ludzie się zabijają o zrzucenie 100g z roweru, a przyjdzie wykopek i napisze że w dół jest lepiej na cięższym. Uwierz że jak ktoś jeździ na full carbonie, to na zjazdach i tak musi hamować ;)

Ramy karbonowe na Allegro widziałem już za ~ 4 000, czyli trochę więcej niż przyzwoity rower z ramą aluminiową i całym osprzętem. Dobrą ramę aluminiową kupisz już za ~
@tojestmultikonto: omg, jakbym z jakimś botem gadał - nigdzie nie pisałem o wytrzymałości karbonu, tylko o tym że rower 16x krotnie droższy i 2kg lżejszy to bzdura, bo zupełnie nie takie są różnice, co zresztą przyznałeś podając ceny samych ram.