Wpis z mikrobloga

#motocykle

Słuchajcie,mam pytanie, czy wszystkie motocykle pojemności 500ccm są takie same? Nie chodzi mi o styl czy coś, tylko czy pięćsetki jeżdżą tak samo? CB500, GS500 , ER500 to wszystko jeździ tak samo umiarkowanie? Czy tylko moje Leoncino jest takie przeciętne? Ja wiem że naked i że powyżej 120 to i tak nie ma sensu jechać bo wiatr zrywa kask, ale jednak próba rozpędzenia się do 150+ to tak jak próba jazdy na 125 ze stałą 100km/h. Może to silnik? Taka charakterystyka? Są jakieś 500 z zacięciem sportowym, czy emocje startują od 650 wzwyż dopiero?
Pobierz
źródło: temp_file.png7938654662276734541
  • 32
@kipowrot jak ustawisz daszek idealnie na wiatr i nie ruszasz głową to ok, ale generalnie żadna frajda bo jest głośny. ale nadal nie zapuszczam się w te rejony bo wiatr robi się już uciążliwy. tak do 130 jest jeszcze w miarę. Największy szok był zaraz po przesiadce z adv z dużą szybą. przez cały sezon nie zamykałem szybki w kasku ani razu, a teraz w ogóle jej nie otwieram xD
@Kick_Ass: ale jeździć w kasku z daszkiem po drodze i to jeszcze powyżej 100km/h? po #!$%@? ten daszek? przecież to jak żagiel? łeb by mi urwało, jakbym przez przypadek odkręcił na dwójce...
@kipowrot lubie ten kask bo ma dużą szybę, i dobrą wentylację, a moje ostatnie 5 motocykli to były motorki głównie typu adv. daszek często wspomaga blende p.słoneczną, więc też ma sens.minus to głównie duży hałas no i podmuchy wiatru które mogą poderwać głowę gdy się nie pilnuje.
@Kick_Ass: przeciez daszek da sie zdjac, sam jezdze od zawsze tylko nakedami, powyzej 100km, predkosci rzedu 150 jeszcze da rade na chwile ale ogolnie to meczace to jest bo i do baku trzeba sie przytulic a zlego kasku moim zdaniem nie mam bo to hjc rpha70, kiedys mialem araia i bylo to samo, jechanie predkoscia rzedu 170 to 3 min i jak dobra seria na silowni dla karku, nastepny dzien zakwasy
@kipowrot: a jaki naked?

@xede Przy 160kmh na nakedzie miałem tak, że bez położeniu się na baku, aby zegary rozbiły jako deflektor powietrza - nie dałoby się jechać. Tzn dałoby, ale to by było mega uciążliwe. A tak przy 160kmh pęd powierza przy kask był tak mocny, że nie dałoby się chociaż odrobinę skręcić głowy - bo powietrze opływające kask od razu ustawiali głowę na wprost.

Tzn to są moje odczucia.
@Kick_Ass: ogólnoe te wszystkie 500 wymienione przez ciebie jeżdżą tak samo.
Jedyna różnica jest w jeździe GPZ500 ma 60 KM i zaczyna ciągnąć przy 7500 obr.

Natomiast motocykle na A2 to takie bez emocji pojazdy jakoś tam przyspieszają do 120 km/h a do 150 km/h to trzeba się naczekać.
A jak masz 180 cm i 100 kg wagi to 150 km/h to będzie maks przy wyprostowanej pozycji.

W przeciętnej 650 i
@Kick_Ass: są motocykle neked bike z silnikami od ścigaczy hornet 600 98 KM FAZER 1000 I 140 KM.
Jak sprzedasz tego Leoncinie to proponuję kupić teraz jedną z legend motocyklowych dla odmiany.
Xjr 1400 gsx 1300 cb 1300 itp. nawet głupiego Bandura 1200.
Nie ma się czego bać to są motocykle mało awaryjne i spokojnie oddające moc jak w samochodach. Zresztą nawet R6 spokojnie oddaje moc ma tylko lekkie wahnięcia tak
A tak przy 160kmh pęd powierza przy kask był tak mocny, że nie dałoby się chociaż odrobinę skręcić głowy - bo powietrze opływające kask od razu ustawiali głowę na wprost.


@MrDracek: tak jest w kaskach o słabej aerodynamice. Z rpha70 na nakedzie nie miałem tego problemu nawet przy 200 na niemieckiej autostradzie. W sharku s700 problem występował przy 140.
@fotograf_warszawiak: miałem Airoh ST501 (chyba 501, bo nie wiem czemu coś mi świta 502). I dla mnie było zupełnie odwrotnie: przy kasku o słabej areodynamice nie ważne jak ustawisz głowę, wiatr będzie opływałać go w taki sam, jajowaty sposób. To taka, jakby uważać, że F1 będzie tak samo areodynamiczny jadąc bokiem.