Wpis z mikrobloga

#zycietruckera #bekaztransa

siemka, pytanie do zdających niedawno ce lub tych co jeżdżą tandemami.
Jaki jest najlepszy sposób na to żeby bezpiecznik przy sworzniu się schował podczas spinania zestawu jeśli sam nie wskoczył od razu?
Mówię tu o warunkach egzaminacyjnych, kurs miałem chwilę temu a egzamin dopiero będę miał
  • 8
@FrancescoKemp jest możliwość niestety nie zawsze to działa, instruktor mówił że sworznie w normalnych autach są tak skonstruowane że jakbyś nie podjechał to i tak się zamknie, ale nie w tych wordowskich autach ¯_(ツ)_/¯

słyszałem że można podłączyć powietrze i wtedy szarpnąć i przyczepa się wtedy sama poziomuje, ale nie wiem czy to potwierdzone info
@wutt nie stresuj się niepotrzebnie. U mnie jak nie wskoczyło to egzaminator powiedział, żeby na razie zostawić i dopiero na sam koniec kazał delikatnie cofnąć. Mi instruktor powiedział, że jak nie wskoczy to trzeba delikatnie do przodu a potem do tyłu
@wutt Ja szarpałem solówką i weszło, a drugi sposób to spuszczasz ręcznie powietrze z hamulca z przyczepy tym grzybem (wciskasz i wypuszczasz powietrze), wtedy przyczepa się "luzuje" i naciska na sworzeń i wchodzi. Też działa, sprawdzałem na placu. A w realu to nie wiem, jeździłem naczepami.
@Pawelwmd to działa bardzo dobrze przy „przyczepie” z obrotnicą, i nie trzeba spuszczać powietrza z przyczepy tylko normalnie podpiąć złącze, daje to nam dwie korzyści a mianowicie puszcza hamulec na przedniej osi (jeśli przyczepa długo stała bez powietrza) przez co dyszel może delikatnie się nakręcić i druga to powietrze idzie w poduszki, dyszel się unosi i mniej pręży.
@wutt: szarpiesz tył/przód. Jak nie pomoże, to do szarpania dodajesz kręcenie kierownicą od oporu do oporu i wejdzie na 100% (tak to z warunków egzaminowych). O wszystkim informuj tylko egzaminatora, by wiedział co czynisz( ͡º ͜ʖ͡º). Hamulca bym raczej w przyczepie nie ruszał, bo to już zbyt daleko idącą "praktyka", może się nie spodobać, podobnie jak ścinanie zakrętu, jazda po krawężnikach itp(ʘʘ)