Wpis z mikrobloga

Nie ma sensu pakowac się w wyższe lepkości, jeśli jest możliwość stosowania niższych.


@Zielony34: poupalaj ten olej to zobaczymy xD

czyli przy wymianie co 10tys śmiało mogę go wlać i się nie przejmować?


@maikeleleq: te silniki lubią się grzać. Jak lubisz upalać to olej 5w40, ale spalanie lekko wzrośnie. 0w20 to olej energooszczędny, który ma zmniejszać opory, a co a tym idzie - ochronę silnika.
@maikeleleq: cyfra przed W mówi jak olej zachowa się w zimnych temperaturach a liczba po W mówi jak zachowa się w wysokich. Jak jeździsz spokojnie to 0w20 może być. Ja z tej samej pojemności mam ponad 2 razy więcej koni to leje 5w50. Jak lubisz dynamiczniej jeździć i czesto przekraczasz 4k obrotów to możesz 0w30 zalać
@maikeleleq: Tak, możesz śmiało wlać i się niczym nie przejmować. GWARANTUJĘ Ci, że nic się nie stanie złego.

bo ma jeszcze bardziej grubszy film olejowy czyli lepiej chroni silnik. :p


@Coco_jumbo_i_do_przodu: A to jest akurat błąd. Film olejowy może być cieńszy, ale bardziej trwały. Wyższa lepkość nie oznacza lepszej ochrony.

poupalaj ten olej to zobaczymy xD


@GeDox: Nie ma żadnego problemu. Chyba, że jazda sportowa, to wtedy stosuje się
@maikeleleq Sprawdź dokładnie w specyfikacji, jestem pewny, że na 100% producent dopuszcza również 5w40 i i taki bym właśnie zalał. Zlej tę wodę co masz teraz i bzikaj
@maikeleleq Lej 0W20 i niczym się nie przejmuj. Ludzie piszący coś o wodzie i inne bzdury, to osoby, które kierują się tylko tym, co napisano na opakowaniu i mitami nagromadzonymi przez lata. Gwarantuje ci, że żadnych szkód taka lepkość nie wyrządzi.
@solidsnake7 Nie widziałem tych pozacieranych i rozgrzanych silników na 0W20 z opinia na piśmie od rzeczoznawcy, jednoznacznie wskazująca na winę oleju. Masz taką? Nie? To winą jest głupota użytkownika. To są bajki i tyle.
Nie ma żadnego problemu. Chyba, że jazda sportowa, to wtedy stosuje się formulacje sportowe. Motocykle na torach jeżdżą na 0W16, a nawet już chyba na 0W8.


@Zielony34: co? jaki motocykl? Nie mów o F1, IsleOfMan i tym podobne, bo tam silniki są na jeden wyścig. Motocyklista na tor leje 10w60.

Bzdura totalna. Niższa lepkość oznacza mniejsze opory = niższa temperatura. Podstawy fizyki. Wieksze opory = wyższe tarcie = wzrost temperatury. Nie
@GeDox Nie oglądam typów z YT co sensacje robią wyświetleniami, bo na tym YT polega. Z tego, co piszesz, to masz pojęcie jak ślepy o kolorach xD Idź sobie 20W50 nawet wlewaj, ale nie #!$%@? głupot o kierowcach Toyot XD Już po tym widać, że jesteś kolejnym, co dyskutować może max o tym, co na butelce producent wydrukuje. Elo.
@Zielony34: widzę, że jesteś jednym z tych ludzi, którzy muszą #!$%@?ć sobie młotkiem, żeby stwierdzić, że boli. Test zrywalnosci filmu olejowego możesz zrobić sobie nawet w domu.
@GeDox w domu to sobie możesz konia zwalić. Ty chłopcze nie masz pojęcia, co to jest film olejowy. Ty należysz do tych co nawet jak młotkiem w głowę dostanie, to nie poczuje, bo jest pusta.