Wpis z mikrobloga

#biedanonim
Co robicie z oszczędnościami, żeby się nie rozpłynęły? W tej chwili mam około 30 k oszczędności, co miesiąc odkładam około 3-4 k, czasem więcej, czasem mniej. Oczywiście, że nie są to kwoty zmieniające życie, ale traktuję to jako zabezpieczenie na wypadek utraty pracy. Problem w tym, że jak tak leżą sobie na koncie, to oczywiście się topią, i w najbliższym czasie lepiej nie będzie. Tak szczerze, to w ogóle nie znam się na pieniądzach, doszłam do zarobków, jakich się nie spodziewałam, bo nigdy nie miałam zbyt wysokiego mniemania o własnych umiejętnościach. Na razie mi się udaje, ale mam ten syndrom oszusta, że zaraz pewnie się skończy dobra koniunktura i trzeba mieć coś odłożone. Zresztą, kryzys jest faktem, zwolnienia są faktem.
Od czasu do czasu kupuję trochę srebra i to wszystko. Mam gdzieś trochę BTC, ale wkładam tylko tyle, ile nie szkoda mi stracić. Co moglibyście polecić? Nawet jeżeli nie ma gotowego rozwiązania, to jakie źródła wiedzy mogłyby mi pomóc w decyzji?

#finanse #pieniadze #oszczedzanie #inflacja #pytaniedoeksperta #inwestycje



· Akcje: Odpowiedz anonimowo · Więcej szczegółów
· Zaakceptował: Nighthuntero
· Autor wpisu pozostał anonimowy dzięki Mirko Anonim
· Tag #biedanonim to wpisy z niską potrzebą anonimowości.

  • 7
✨️ Autor wpisu (OP): @PfefferWerfer mieszkanie też już mam, miałam sporo szczęścia w życiu. Tak szczerze to marzy mi się wyprowadzka z bloku do lasu, ale jako młody B2B mam żałosną zdolność kredytową aktualnie :D No ale mieszkanie jest. Dzięki za pozostałe rady, muszę chyba poszukać tego konta oszczędnościowego, chociaż przecież nawet 8% przy tej inflacji to bieda.

Dziękuję też pozostałym mirkom za komentarze, trzeba się doedukować zanim będzie za późno
@mirko_anonim: książka finansowa forteca Marcin iwuc
Aktualnie dla Ciebie tylko lokakty lub ROR na 8% lub obligacje skarbowe edo.
Co ciekawe możesz zażądać wykupu obligacji przed zapadnięciem i tracisz tylko grosze. Kasa wraca w max 7 dni na konto.