Wpis z mikrobloga

@hellfirehe:
Reszty kabla nie ma, chyba że gdzieś głębiej.

@trzaichlac69
2.0

W ostatnich miesiącach zauważyłem drobne problemy z ładowaniem, ale stwierdziłem, że skoro jeżdżę małe dystanse (ok 2x po 2 kilometry dziennie) to może się nie doładowywać. Niestety w piątek dostałem komunikat że jest problem z ładowaniem, sprawdziłem multimetrem i praktycznie nic się nie ładuje.
Reszty kabla nie ma, chyba że gdzieś głębiej.


@Tomisheer: Metoda może nie jest w 100% pewna, ale daje pewien obraz.

Poszukałem używanych alternatorów, licząc że trafię na rzeźnika któremu nie chciało się nawet wtyku odpiąć i uciął - i się nie zawiodłem:
https://allegro.pl/oferta/alternator-citroen-c5-ii-04-08-1-8-16v-9656956380-13652713006

Są dwa druty.
Oczywiście pozostaje pytanie czy masz dokładnie taki silnik i w takiej wersji (bo jednak może to być różnica).
Pobierz hellfirehe - >Reszty kabla nie ma, chyba że gdzieś głębiej.

@Tomisheer: Metoda może ...
źródło: image_2023-05-14_223540202
@Tomisheer: tak brak tego przewodu, może być przyczyną. Jeden przewód to wzbudzenie po stacyjce, drugi kabel to sygnał dme do sterownika silnika informujący o obciążeniu alternatora przez instalację elektryczną auta.

Na podstawie twojego zdjęcia i poniższej ilustracji (pić rel.) Orginalny alternator do twojego auta .Stwierdzam , że brakuje wzbudzenia. To będzie przyczyna braku ładowania.
Pobierz trzaichlac69 - @Tomisheer: tak brak tego przewodu, może być przyczyną. Jeden przewód ...
źródło: IMG_20230515_075915