Wpis z mikrobloga

Wytłumaczy mi ktoś co ludzie widzą w nowych samochodach? Wiele starszych osob ktore poznałem jak zmieniają auto to musi być to pojazd nowy z salonu i wydają po 150k na jakąś nudną skode czy toyote, która zapieprza na co drugim taxi lub 100k na hyundaia lub dacie w bieda pakiet z 1.0. Co jest takiego niesamowitego w tych furach, że dorośli ludzie kredytują się na pare lat (nie mowie o leasingach) żeby mieć samochód który w niczym nie jest lepszy niż używane pojazdy w okolicach 30-50tys zł? A najlepsze ze jeżdżą nim może z 20tys km rocznie maksymalnie.
O co chodzi?

#samochody #toyota #motoryzacja
  • 81
@getin aa czyli w warsztacie nie ASO są napewno lepsze standardy niż w ASO?

zresztą nie o tym jest rozmowa, tylko o tym czy brać nowy czy nie
nieżyciowe klauny


@skarpetyodyna: Dzięki, że wyprowadziłeś mnie z błędu i przy okazji pokazałeś jakim jesteś przykładem gbura i prostaka. Typowa skarpetą Janusza która każdemu próbuje udowodnić, że wyżej s niż d* ma.

FTR zerknąłem na pierwszy samochód z brzegu i uznałem, że to kwestia nadprodukcji, a nie liftu (cyt. "Tak niewielki, że nie każdy go zauważy"). I tak, nie miałem racji.

Back to the topic, 20-30% jest realną wartością
https://motofakty.pl/utrata-wartosci-auta-ile-mozna-stracic-kupujac-nowy-samochod/ar/c4-16274743
@KonwersatorZabytkow nie, to bzdura. w każdym samochodzie po jakimś przebiegu trzeba zrobić sprzęgło, katalizator, wymiana oleju w skrzyni, tulejki, wahacze itd. i co, pewnie 4 letni samochody nie będzie miał takich napraw, a nowy będzie miał?
@Nerwowy_Typ artykuł z 2019 roku ma się totalnie nijak do tego co mamy teraz. mój samochód przez rok (2021-2022) podrożał o 20 procent.

wcześniej kupiłem w 2019 i sprzedałem w 2021 dokładnie za Tyle ile kupiłem w salonie poprzedni samochod

Teraz nowe tak drożeją od 3-4 lat że 2 letnie sprzedaje się za tyle za ile kupiło
Back to the topic, 20-30% jest realną wartością


@Nerwowy_Typ: nie, nie jest nieżyciowy klaunie posiadający wiedzę z 5-letnich artykułów z Internetu - sprawdź sobie ceny z otomoto i zestaw z cennikami. Ewentualnie poczytaj artykuł nowszy niż 2019 rok xD

Nie mam we flocie żadnego samochodu który stracił 20% na wartości, mimo tego że mają 2-3 lata i niektóre 150 tysięcy najechane xD

https://autokult.pl/kup-nowa-toyote-i-patrz-jak-rosnie-cena-uzywanej-nie-kupisz-juz-w-cenie-z-salonu,6809512758036609a

A wspomniany przez ciebie i30:

Kolejnym przykładem niech
@getin ale czy porysowany samochody częściej się psuję? zarysowałem z rok temu zderzak o wystającą donice (szrama na 20 cm) i wiesz co? dalej tak jeżdżę i nie popsuł się przez to.

a czy to w nowym czy 5 letnim jak chcesz to naprawisz z AC.

myślisz że 15 letniego samochodu mniej szkoda? może i mniej, ale też mniejsza wygoda i mniejsze bezpieczeństwo i mniejsza niezawodność
re: skarpetyjanusza (aka @skarpetyodyna)

Ostatnie dwa-trzy lata były dosyć osobliwe jeżeli chodzi o wartość pieniądza (głównie z uwagi na dodruk walut, przede wszystkim dolara) oraz płynność dostępu do półprzewodników. Założenie, że trend będzie ciągły jest krotkowzroczne i analiza tego okresu może doprowadzić do błędnych wniosków. Ponadto, price tag to nie jedyny wyznacznik wartości, a samochody wystawione niekoniecznie sprzedają się za tą cenę.

Co do utraty wartości pieniądza, na przykładzie kruszcu -
@Mac02: Tak przy okazji AC, to ubezpieczenie nowego samochodu jest o wiele wyższe niż kilkuletniego AFAIU. Wydaje mi się, że to też czynnik który warto by wziąć pod uwagę przy ocenie wydatków związanych z posiadaniem nowego auta.

Ponadto, wziąłbym pod uwagę też fakt, że starszy samochód z uwagi na cenę łatwiej jest sfinansować gotówką i do kosztu nowego warto by było doliczyc koszt kredytu bądź leasingu. Ale może to nie do
@Mac02:

myślisz że 15 letniego samochodu mniej szkoda? może i mniej, ale też mniejsza wygoda i mniejsze bezpieczeństwo i mniejsza niezawodność


To niezły argument i uważam, że cenę komfortu psychicznego bardzo ciężko wycenić. Niektórzy radzą sobie lepiej z nagłymi problemami, a niektórzy wolą ich unikać. Kwestia indywidualna.

Sumarycznie myślę, że trzeba ocenić plusy i minusy nowego samochodu i podjąć decyzję przez pryzmat tego co jest dla kogoś ważniejsze.
@Nerwowy_Typ nowy samochód opłaca się Wtedy gdy wozisz nim rodzinę i zależy ci na bezawaryjności i bezpieczeństwie.

z używanym Nigdy nie wiadomo czy byl po wypadku, po powodzi czy katowany na zimnym silniku
@testokrol: 10 lat temu podobnie gadałem, a teraz po oddaniu jednego z moich samochodów do mechanika zacząłem jakoś przychylniej patrzeć na nowego Dustera.

Kupujesz nowe, to w założeniu masz święty spokój i tyle. Ja niedługo sprzedam jedno auto i chyba pomyślę o czymś nowym lub prawie nowym na gwarancji, bo nie chce mi się latać ciągle z pierdołami, a jestem jednym z tych co każde stuknięcie zawieszenia, każda kontrolka doprowadza do
Założenie, że trend będzie ciągły jest krotkowzroczne i analiza tego okresu może doprowadzić do błędnych wniosków.


@Nerwowy_Typ: masz racje, będzie wzrostowy bo żaden przedsiębiorca nie będzie brał na siebie kosztów VAT, który musi być gdzieś przerzucony po tym jak ukrócono wykup prywatny
@testokrol: gwarancja, większa pewność zakupu, możliwość konfguracji, nowe technologie, ułatwiające jazdę jak i te multimedialne, niskie koszty utrzymania, pewność niezepsucia się samochodu w środku lasu, bezpieczeństwo, wymieniać dalej?