Wpis z mikrobloga

SPALANIE SKODY FABII 1.0 60KM

Po 30 000 km od wyjazdu 10.5 miesiąca temu z salonu spalanie LPG mojej Fabii kombi 1.0 MPI 60KM plasuje się następująco w danych warunkach. Wszystko liczone z odpaloną klimą i na pusto.

Do podanych poniżej wartości należy doliczyć:

# klima +0.2l przy 25-30 stopniach, +0.5l powyżej 30 st.,

# klima w dużych korkach: +0.5l przy 25-30 stopniach, +0.9l powyżej 30 st.

# jeśli auto jest w połowie załadowane (2 dorosłe osoby i 40-60 kg w bagażniku) +0.2-0.3l,

# jeśli auto jest załadowane w pełni (4 dorosłych podróżnych, 80-120 kg w bagażniku) to +0.4-0.5l (po odpowiednim dopompowaniu kół)

# spalanie benzyny na rozruch - lato ok. pół litra na 10 zimnych startów, jesień / wiosna niecały litr na 10 zimnych startów, łagodna zima na lekkim plusie lub 0 stopni wtedy od litra do półtora na 10 zimnych startów, mroźna zima na minusie to 2 litry na 10 zimnych startów (przełączanie na gaz poprosiłem przy 50 stopniach).

A zatem:

- Spokojna jazda miejska na dystansie min. 10 km bez korków - 6.8-7.0l/100km

- Spokojna jazda miejska min. 10 km ze średnimi korkami - 7.8-8.0l

- Spokojna jazda miejska min. 10 km z dużymi korkami - 8.8-9.0l

- Dynamiczna (ale zgodna z przepisami) jazda miejska min. 10 km bez korków - 8.4-8.7l

- Dynamiczna (jw) jazda miejska min. 10 km ze średnimi korkami - 9.4-9.7l

- Spokojna jazda drogami wojewódzkimi i zwykłymi krajowymi oraz spokojna jazda podmiejska - 4.6-4.8l

- Dynamiczna (ale zgodna z przepisami) jazda drogami wojewódzkimi i zwykłymi krajowymi oraz dynamiczna jazda podmiejska - 5.8-6.0l

- Ekonomiczna jazda drogami szybkiego ruchu z prędkościami 110-115 km/h - 5.7-5.8l

- Jazda drogami szybkiego ruchu z prędkościami 120-125 km/h - 6.8-6.9l

- Jazda drogami szybkiego ruchu z prędkościami 130-132 km/h - 8.3-8.5l

- Jazda drogami szybkiego ruchu z prędkością 140 km/h (testowane tylko na ograniczonych odcinkach) - pomiędzy 9.5 a 10l

#samochody #motoryzacja #vag #skoda #volkswagen #spalanie #lpg #cenypaliw #chwalesie
  • 43
@majk_emigrant: nie ma co się spuszczać nad obrotami, około 5000 przy 140km/h wg GPS mają te samochody ale to nic nie znaczy bo taki silnik jest cichy w porównaniu do szumów powietrza i nie ma w założeniu oszczędzić benzyny na ciosaniu po autostradzie (a mimo wszystko do 140km/h pali tyle co w sumie każdy benzyniak)

Generalnie głupota jest to kupować bo większy silnik pali tyle samo, problemem jest to że prawie
@majk_emigrant: Tak, to jest wolnossący prosty, a jednocześnie dopracowany 1.0 MPI w wersji 60-konnej, a auto w nadwoziu kombi.

Instalacja LPG niefabryczna NEVO od KME, na której nigdy się nie zawiodłem, także w poprzednim aucie. Założona w znanym mi zakładzie na mojej dzielnicy 2-3 tygodnie i 1000 km po wyjechaniu z salonu.

Niestety skrzynia biegów 5-biegowa, i w moim odczuciu jest to jedyny poważny mankament tego auta, naprawdę w trzecim dziesięcioleciu
Adamfabiarz - @majk_emigrant: Tak, to jest wolnossący prosty, a jednocześnie dopracow...

źródło: motor-1-0-mpi-12v-ea211---chya-chyb-cpga---autorubik-5

Pobierz
Generalnie głupota jest to kupować bo większy silnik pali tyle samo, problemem jest to że prawie nikt nie produkuje już większych mpi pod gaz i OP nie miał wyboru


@dzem_z_rzodkiewki Nawet jeśli pali trochę mniej (przy tej liczbie nawet 25% różnicy to jeden litr gazu czyli 3zł), a taki silnik kompletnie nie nadaje się do dzisiejszych warunków drogowych?

@Adamfabiarz Gdzie ty jeździsz tym autem? Zjazd na krajówkę musi być bardzo męczący. Taka
@Adamfabiarz: 132km/h dzielone przez 98km/h = 1.346. 3000obr * 1.346=4038 . Duży błąd pomiaru masz ( ͡° ͜ʖ ͡°) W spalaniu pewnie też bo komputer kłamie, a sam wiatr i zimówki potrafi zmienić spalanie o 2L przy 130km/h więc coś małe te przedziały

Powinieneś prowadzić dziennik tankowań i podliczyć tylko całość podzielone przez przebieg auta
Generalnie głupota jest to kupować bo większy silnik pali tyle samo, problemem jest to że prawie nikt nie produkuje już większych mpi pod gaz i OP nie miał wyboru


@dzem_z_rzodkiewki: większych rzeczywiście już nie ma, ale mocniejsze owszem. W renault i dacii dostaniesz 1.0 z fabrycznym gazem, 100KM i skrzynią 6 biegów. To wydaje się znacznie lepszą opcją tylko niestety brak tego wszystkiego w nadwoziu kombi.
@dzem_z_rzodkiewki: Dokładnie nie miałem wyboru jeśli chodzi i o wybór nowego ale sprawdzonego silnika pod lpg w nadbudowie kombi, a także finansowo. Może jak już kiedyś będę prezesem z prawdziwego zdarzenia wezmę sobie jako mój pojazd flagowy jakiegoś Karoqa, Golfa lub Octavię i będę się bujać 140-150 km/h, ale na razie jest to co jest i kieszeń mam taką jaką mam i najczęściej jeżdżę 120-125 km/h.

W spalaniu nie mam błędu,
@Ytaremtujest: 1.0 MPI w wersji 80-konnej jest oferowany w Fabii 4.

W 2022 roku była jednocześnie produkowana Fabia 4 (tylko hatchback), jak i jeszcze do sierpnia Fabia 3 w wersji tylko kombi z dopiskiem w broszurach tzw. classic na zamówienia złożone między listopadem 2021, a styczniem 2022. I można było dobrać ten silnik 60-konny tam lub ewentualnie 95-konny turbo. I mój egzemplarz zamówiony pod sam koniec 2021, to jeden z ostatniego
@majk_emigrant: W Dacii i Renault trzeba pamiętać o regulowaniu luzów zaworowych. Także fabryczne lpg, a mi zależało na niefabrycznym aby sobie scustomizować (komputer podpięty pod spalanie lpg, większy zbiornik, wyżej ustawione przełączanie na lpg). Poza tym na Renault mnie nie stać, a z kolei Dacia dla mnie przegrywa ze Skodą jeśli chodzi o komfort jazdy i zabezpieczenie antykorozyjne. No i to o czym wspomniałeś, słowo klucz - kombi. Potrzebuję minimum 500l
@Adamfabiarz: Tak myślałem. Nie wyobrażam sobie jazdy takim autem w inny sposób niż ty jeździsz, no i może jakoś tylko po mieście.

Kiedyś myślałem, żeby kupić taką fabię jak nie stać mnie było na nic nowego i fajnego, żeby chociaż pojeździć i porobić przebiegi. Tyle że ojciec miał jakiegoś gruza 60 konnego w postaci fiesty z 1,3L i powiedziałem sobie, że nigdy nie chce czymś takim jeździć.

Kupiłem e36 323i z
Renault ten 6-ty bieg, którego brak w obecnym aucie odczuwam robiąc trasy


@Adamfabiarz: Mylisz pojęcia. Wszystko zależy od przełożeń w skrzyni na poszczególnych biegach, a nie o samą liczbę biegów. Kiedyś miałem w Oplu skrzynię 5-biegową i tam piątka była bardzo długa, idealna na trasy. Teraz mam dwa Renault, jeden z 5, drugi z 6-biegami i w tym pięciobiegowym obroty na piątce są podobne jak w tym drugim na szóstce.
@Jelen_Szlachetny: No chodziło mi o taką typową 6-kę na trasy zbijającą z 500 obrotów.

@majk_emigrant
1) Żeby silnik mi dłużej posłużył - na niedogrzanym silniku lepiej dla podzespołów silnika, aby sobie te pół minuty dłużej pochodziły na benzynie

Ja tą Fabią zamierzam zrobić (osobiście lub ewentualnie potem rodzina/pracownicy) pół miliona km.

2) Poprawnie zgadłeś - w miejsce koła zapasowego. Mam butlę 63.5 litra do której de facto wchodzą 54 litry gazu.