Wpis z mikrobloga

Jak to jest, że gdy przełączka służy tylko do zawracania to wszyscy ustawiają się przy lewej krawędzi (z swojej perspektywy), a gdy mamy tez możliwość jazdy prosto ( czyli już bardziej skrzyżowanie które i tak czasami niczym nie różni się od przełączki tylko możliwościami wyboru kierunków) to wszystko zależy od danego miejsca bo znam takie gdzie wszyscy ustawiają się też przy lewej, obojętnie czy jadą potem prosto czy zawracają, a są takie miejsca gdzie ustawiają przy prawej. Zauważyłem że głównie zależy to od wielkości przełączki. Jak mała to przy lewej, jak duża to przy prawej. Niby zawsze trzeba się ustawiać przy prawej, ale człowiek ma potem wybór: ustawić się poprawnie i dostać opieprz od innych kierowców czy ustawić się niepoprawnie i ryzykować mandat.
Dla tych co nie wiedzą co to przełączka to załączam obrazek. #polskiedrogi #prawojazdy #samochody
Nobody32 - Jak to jest, że gdy przełączka służy tylko do zawracania to wszyscy ustawi...

źródło: 76782DED-EAFB-4320-BA06-D4AA5E37F4F6

Pobierz
  • 8
@Nobody32: na zawrotce, jeżeli nie ma linii prowadzacych, mozesz zasadniczo zawracac jak chcesz, o ile nie blokujesz innych. W 95% przypadkow zawraca się "na krótko", czyli lewą stroną, zwłaszcza, jeżeli nie ma żadnej drogi podporządkowanej. Jeżeli jest (jak na zdjęciu, które dodałeś) to i tak możesz zawracać "na krótko", bo masz pierwszeństwo przejazdu. Wtedy też zajmuje się po zawróceniu lewy pas, potem dopiero zmienia.
pastaallacarbonara - @Nobody32: na zawrotce, jeżeli nie ma linii prowadzacych, mozesz...

źródło: big-165590404056a6a0-zawracanie-na-zawrotce

Pobierz
@pasta_alla_carbonara

Jeżeli jest (jak na zdjęciu, które dodałeś) to i tak możesz zawracać "na krótko", bo masz pierwszeństwo przejazdu.


Powiesz to 99% kierowcom wyjezdajacych z podporządkowanej, a uzurpujacych sobie prawo do pierwszeństwa.

Wtedy też zajmuje się po zawróceniu lewy pas, potem dopiero zmienia.


Można od razu prawy.
@pasta_alla_carbonara: Teoretycznie zawracanie na krótko jest dużo lepsze i tak powinno to wyglądać. Zawracanie "długie" praktycznie przy dużym natężeniu ruchu robi sam problemy, bo blokujemy się nawzajem, a zazwyczaj niedzielni kierowcy nie zostawią luki żeby ktoś mógł wyjechać i dopiero wjechać na zawracanie
danoneek - @pastaallacarbonara: Teoretycznie zawracanie na krótko jest dużo lepsze i ...

źródło: krotko

Pobierz