Wpis z mikrobloga

Łapcie recenzję ode mnie po 2 dniach użytkowania PSVR2:

Dla mnie to totalnie nowe doświadczenie gamingowe. Dodam, że nie mam absolutnie żadnego doświadczenia z VRami ("grałem" dosłownie kilka minut kiedyś u ziomka na queście 1, i to tyle).

Zacznę od minusów. Ogólnie jak ktoś oczekuje jakości 4k tak jak na monitorze czy tv to się mocno zawiedzie, bo tu bliżej do full HD (1080p) niż 4k. To podobno dlatego, że technologia robienia tych VRów jeszcze nie jest na tyle rozwinięta, bo tu się liczy PPD (pixel per degree czyli piksel na kąt) a nie PPI (piksel na cal). Jest też minimalnie widoczny efekt mura czyli tak jakbyście mieli taką lekką folię przed oczami, szczególnie widoczne jak patrzysz na jednolite tło np. jasne niebo, ale to znika w momencie jak zaczynasz grać w sensie przestaje się na to zwracać uwagę. Jak patrzycie gdzieś daleko w dystans to też bardziej rozmazane jest tło niestety niż na blisko. Dodatkowo jest bardzo mały tzw. sweet spot czyli miejsce w soczewkach, które musicie do swoich oczu dopasować, żeby wszystko było wyraźne i klarowne. Trzeba trochę te gogle popoprawiać jak się je zakłada. Zauważyłem natomiast, że za każdym kolejnym razem jest coraz łatwiej.

A teraz przejdę do plusów. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Pomimo gorszej jakości niż się spodziewałem, to grafika jest fenomenalna, jak odpaliłem Kayak VR to bez kitu jakbym w kajaku płynął na jeziorku albo rzece. Jest ekran OLED, wiec macie realną czerń i super kolory. Ma się naprawdę uczucie jakby się było w grze, wewnątrz tego świata. Nawet jak buja tym kajakiem to bez kitu czułem, ze mnie buja w boki, a przecież na kanapie siedziałem. Początkowa scenka w Horizonie to już w ogóle mnie rozwaliła, a samo wspinanie się jest tak fajne, że mógłbym to robić nonstop. Kozak technologia. Strzelanie z łuku w horizon czy z broni w pavlov to już w ogóle sztos totalny, czujesz nawet opór cięciwy i cyngla. Na początku się trzeba trochę przyzwyczaić, bo może się minimalnie niedobrze zrobić, to się nazywa motion sickness, ale dziś już o wiele dłużej grałem i przechodzi, wiec trzeba się przyzwyczaić po prostu. No i trochę lipa, ze okulary muszę nosić w tym, bo się boje, żeby nie zarysować tych soczewek. Podobno PSVR2 ma moment skupienia oddalony o około 2m, więc jak ktoś nie widzi wyraźnie na ten dystans (ja mam około -1.75 w każdym oku) to musi niestety nosić okulary jak ubiera ten headset. Słyszałem, że mają zrobić takie wkładki specjalnie, ze wkładasz je raz do headsetu i sobie siedzą, czekam aż to wyjdzie (VRoptician ta stronka się chyba nazywa).

Dla mnie bomba. Nie zwracam tego do sklepu na pewno. Zostawiam sobie, bo sprawia mi to masę rozrywki. Poczułem się jak dzieciak, który przeszedł z grania w Mario i Tanki na pegasusie na granie w gierki 3D na kompie (lata 90te here). Totalnie nowe doświadczenie.

Jak ktoś z was ma rady jak nosić okulary, żeby nie zarysować soczewek w PSVR2 to chętnie poczytam.


#psvr #psvr2 #vr #wirtualnarzeczywistosc #virtualreality #ps5 #playstation5 #playstation #sony #technologia #recenzja #gry #konsola #
  • 40
@Ponury_przegryw ludzie ja mam 30 lat ja nie będę czytal wszystkich komentarzy jednego czy drugiego użytkownika hahaha czy hejtuje psvr2 czy nie to #!$%@? mnie to całkowicie wolny kraj jedni hejtują Tuska drudzy hejtują vr2 iksde
@mustafas00: Widzę że znowu piszesz o "Grand Turismo ma mechanikę jazdy z 2000 roku." Pytałem już w innym wątku co masz na myśli, ale nie odpowiedziałeś. Może tutaj rozwiniesz swoją myśl? Na marginesie to Gran Turismo.
@picard3:
Spoko, nie ma problemu. To oczywiście moja opinia, może być totalnie niespójna z Twoją.
Otóż wg mnie jazda samochodem - sterowanie to bardzo słaba strony gry, ta mechanika już jest archaiczna, rozumiem że VR mam ograniczenia. Coś jakby stary model gry, który już nie jest wprowadzany w nowe mechaniki samochodowek. Grafika w bliskich odległościach kokpitu jest spoko, ale już dalej występuje problem i jest słaba, widoki nie robią wrażenia. Np.
"sterowanie to bardzo słaba strony gry, ta mechanika już jest archaiczna, rozumiem że VR mam ograniczenia" Delikatnie mówiąc to trudno się z tym zgodzić. Co to znaczy sterowanie? Czy chodzi Ci o model jazdy? Jeśli tak, to przecież GT7 słynie z rewelacyjnego prowadzenia auta, bardzo naturalnego i jak najbardziej zgodnego z prawami fizyki. Nie ma żadnej różnicy czy grasz na TV czy w VR, model jazdy jest taki sam. "mechanika już jest
@majkkali: Miałem identyczne doświadczenia i przeżycia po pierwszym użyciu PSVR, dosłownie byłem oczarowany tą technologią, pomysłem na jej wykorzystanie, pokazywałem zajarany te gogle każdemu znajomemu, który mnie odwiedzał. Nie wyobrażałem sobie powrotu do grania w gry 2D :). Przeskok pomiędzy PSVR a PSVR2 pod kątem jakości wyświetlanego obrazu jest wręcz kolosalny.

Wiem, że gdybym tylko nie miał po drodze Oculusa Quest 2 to zestawem od SONY byłbym niemniej oczarowany, jednak Quest
@mustafas00: Co ty pie*dolisz frędzlu. Dzieciakiem to ja byłem daaaawno temu. Za to widzę, że ty masz max 15 lat po tych twoich inwektywach. Nie znasz się na VR kompletnie, a udajesz mędrca. Headset na głowie to ty miałeś jak sobie w media markt przymierzyłeś co najwyżej ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Lecisz na czarną
soczewki w VR maja symulowac wrazenie patrzenia w dal, soczewki od oka to pewnie max 10-15cm, wiec z wada -2, a nawet -3 bez problemu jestes w stanie grac w samych goglach bez dodatkowych okularow

@Rudy_Bigos_2: No właśnie nie. Bez okularów mam lekko rozmazany obraz dokładnie tak jak w realu na dalszą odległość. Też tak kiedyś myślałem jak ty, zobacz sobie filmiki na youtubie tam okuliści dobrze tłumaczą jak to działa.
(przewód jednak wadzi), umie wykrywać dłonie

@Smartek: czy ja wiem. Szczerze mówiąc to grając zapominasz o tym przewodzie, wiec mi to absolutnie bez różnicy. A co do wykrywania dłoni to PSVR2 też to ma :) normalnie możesz pięść zrobić w grze, otworzyć cała dłoń, pokazać np. 2 palce albo kciuk, wiec finger detection działa świetnie. Wiem, bo próbowałem :)
@majkkali: Wykrywanie palców w PSVR2 działa na takiej zasadzie, że przyciski, analog, triggery i bumpery mają czujniki dotyku (jak w telefonie) i wiedzą czy masz na nich palec czy nie. Przy queście nie musisz nawet trzymać kontrolerów w rękach, mogą być w drugim pokoju, a ten odwzoruje Twoje dłonie i możesz nimi sterować :)
@Smartek: niby jak to działa, coś mi się nie chce wierzyć, że nie musisz trzymać kontrolera w ręku, to skąd by „wiedział” system o aktualnym ułożeniu dłoni? ;)
@picard3: link, link, link :)nie biczuj mnie linkiem xD
Gościu grałem w GT od PS3 na kierownicy.
Technologia VR na obecną chwilę nie ma podjazdu do gry 2D na telewizorze, próbujesz mi wmówić że tak samo się gra, albo nie dajborze że gra się jak w prawdziwym świecie xD
No tak nie jest i tyle. Jeśli Ty twierdzisz że tak jest to sobie twierdz ale mnie próbuj mnie przekonywać do swojej
No jednak nie ogarnąłeś. "No tak nie jest i tyle. Jeśli Ty twierdzisz że tak jest to sobie twierdz ale mnie próbuj mnie przekonywać do swojej (jak wcześniej pisałeś) irracjonalnej racji." No zobacz, nawet twórcy gry się mylą xD
Ja do niczego cię nie przekonuję, tylko prostuje Twoje bzdury, ale to strata czasu, skoro nie umiesz czytać ze zrozumieniem. xD