Wpis z mikrobloga

"Stacja ładowania" dla elektryków na parkingu dworca kolejowego w Narbonne.
Uprzedzając, świetny pomysł. Koszt zerowy w porównaniu do normalnych ładowarek, które i tak nie miałby sensu, bo jak ktoś zostawia auto na parkingu, to i tak za szybko nie wraca. Do tego ładowanie za darmo. Dobre zwłaszcza dla pluginów, które i tak się wolno lądują, a przy normalnych ładowarkach trzeba wtedy płacić krocie

#samochodyelektryczne #samochody #motoryzacja
PiotrFr - "Stacja ładowania" dla elektryków na parkingu dworca kolejowego w Narbonne....

źródło: IMG_20230227_132852

Pobierz
  • 32
  • Odpowiedz
@PiotrFr: 50kw to DC a my mowimy o AC.
Pozatym zwykle gniazdko nie nadaje się do takich obciążeń. Max to ok 3,6 kw teori, w praktyce nie powinno się obciążać bardziej niż 1kw. Tzw cegly zwykle mają ograniczenie 8A. Do auta trzeba type 2, a cegła to tylko na wszelki wypadek.
  • Odpowiedz
  • 1
@JayCube:

50kw to DC a my mowimy o AC.

Ale co to zmienia w tym temacie?

Max to ok 3,6 kw teori, w praktyce nie powinno się obciążać bardziej niż 1kw

1kw? Kto tak twierdzi? Masz normalne gniazdka na 3.7 kw. Takich się używa jak nie masz wallboxa
  • Odpowiedz
@Belzebub: Nadal bardziej ekologiczne niż silnik spalinowy. Chodzi o to, że ładowanie nie ma 100% sprawności? Fizyka ma swoje limity. Jaką sprawność ma silnik spalinowy?

Pozatym zwykle gniazdko nie nadaje się do takich obciążeń. Max to ok 3,6 kw teori, w praktyce nie powinno się obciążać bardziej niż 1kw. Tzw cegly zwykle mają ograniczenie 8A. Do auta trzeba type 2, a cegła to tylko na wszelki wypadek.


@JayCube: Obciążałem gniazdko
  • Odpowiedz
  • 1
@Belzebub: @Yelonek to jest bardzo dobre dla PHEV, gdzie mając 30-50km zasięgu, ludzie ich nie ładują na mieście, bo taniej wracać w trybie hybrydowym. I to one głównie korzystają z tych gniazdek.

A co do strat, przypomnę że w Francji prawie całą energia pochodzi z atomu lub OZE, więc nawet gdyby było 50% strat to i tak dużo lepiej niż spalinowym
  • Odpowiedz
@PiotrFr: Chłopie, ja tego nie wymyśliłem. Gniazdko schuko i instalscja 2,5mm oraz wszelakie złączki sa zaprojektowane pod peek 16A. Ale nie pod stałe obciążenie 14 czy 15A. Pod takie jest zaprojektowane type 2. Schuko jest uważane za bezpieczne przy stałym obciążeniu do 8A. Jak masz boiler lub grzejnik elektryczny to te 3,6kW ciagnie przez kilkadziesiąt minut na dobę, a nie stałe przez 10 czy 12h. W Norwegi jest nawet zakaz montowania
  • Odpowiedz
Ale co to zmienia w tym temacie?


@PiotrFr: Bo ładowanie DC wymaga zamontowania ladowarki. Dosyć duża inwestycja. A AC wymaga tylko przylacza, bo sama przetwornica jest częścią auta. Tzw cegła do zwyklej wtyczki to taki większy bezpiecznik.
  • Odpowiedz
  • 0
@JayCube:

Chłopie, ja tego nie wymyśliłem. Gniazdko schuko i instalscja 2,5mm oraz wszelakie złączki sa zaprojektowane pod peek 16A

I co?
Daje się gniazdo green up, które jest do stałego 3.7kw i ciągnie kable do tego. Rozwiązanie stosowane powszechnie od dekady
  • Odpowiedz
  • 0
@JayCube:

Bo ładowanie DC wymaga zamontowania ladowarki. Dosyć duża inwestycja. A AC wymaga tylko przylacza, bo sama przetwornica jest częścią auta

Coś pomieszałeś. Elektryki ładuje się DC a w gniazdku jest AC, dlatego każdy ma wbudowaną ładowarkę
  • Odpowiedz