Aktywne Wpisy
belv +97
Ma ktoś podobnie jak ja, że nie pamięta nic z matury? xD Nie mogę sobie przypomnieć nawet tematu wypracowania z polskiego, a pisałem ją całkiem niedawno, 7 lat temu.
#matura
#matura
HausHagenbeck +78
Dla tych co chcą uzyskać dostęp do mikrobloga+ i mieć za darmo arkusz maturalny to musicie w komentarzu napisać kod poniżej:
@m__b
@a__s
#matura #matura2024
@m__b
@a__s
#matura #matura2024
Uprzedzając, świetny pomysł. Koszt zerowy w porównaniu do normalnych ładowarek, które i tak nie miałby sensu, bo jak ktoś zostawia auto na parkingu, to i tak za szybko nie wraca. Do tego ładowanie za darmo. Dobre zwłaszcza dla pluginów, które i tak się wolno lądują, a przy normalnych ładowarkach trzeba wtedy płacić krocie
#samochodyelektryczne #samochody #motoryzacja
Pozatym zwykle gniazdko nie nadaje się do takich obciążeń. Max to ok 3,6 kw teori, w praktyce nie powinno się obciążać bardziej niż 1kw. Tzw cegly zwykle mają ograniczenie 8A. Do auta trzeba type 2, a cegła to tylko na wszelki wypadek.
Ale co to zmienia w tym temacie?
1kw? Kto tak twierdzi? Masz normalne gniazdka na 3.7 kw. Takich się używa jak nie masz wallboxa
@JayCube: Obciążałem gniazdko
A co do strat, przypomnę że w Francji prawie całą energia pochodzi z atomu lub OZE, więc nawet gdyby było 50% strat to i tak dużo lepiej niż spalinowym
@PiotrFr: Tak może się to skończyć. Cieplo które jest generowane degraduje plastik i izolacje. Potem chaupa przypalona i auto uszkodzone...
@PiotrFr: Bo ładowanie DC wymaga zamontowania ladowarki. Dosyć duża inwestycja. A AC wymaga tylko przylacza, bo sama przetwornica jest częścią auta. Tzw cegła do zwyklej wtyczki to taki większy bezpiecznik.
I co?
Daje się gniazdo green up, które jest do stałego 3.7kw i ciągnie kable do tego. Rozwiązanie stosowane powszechnie od dekady
Coś pomieszałeś. Elektryki ładuje się DC a w gniazdku jest AC, dlatego każdy ma wbudowaną ładowarkę