Aktywne Wpisy
JohnnyPomielony +194
Kilka młodych p0lskich studentek wpadło na pomysł, by organizować imprezy z serii "afro vibes" czyli w skrócie na parkiecie kilkudziesieciu mokebe z erazmusa + p0lki. Pierwsza taka impreza odbyła się a jakby inaczej w Warszawie. Zrozpaczone młode dziewczyny pisały w komentarzach że też by chciały ja taka imprezę, organizatorka uspokoiła witaminki że dla każdej znajdzie się czarny boleć bo ruszają z tournee po wszystkich większych miastach w PL ( ͡° ͜
Jailer +137
Jak robiłem prawko to mnie uczyli, że jak na rondzie jadę w prawo, to włączam prawy kierunkowskaz, jak w lewo to lewy, a jak prosto to awaryjne.
#prawojazdy #motoryzacja
#prawojazdy #motoryzacja
Uprzedzając, świetny pomysł. Koszt zerowy w porównaniu do normalnych ładowarek, które i tak nie miałby sensu, bo jak ktoś zostawia auto na parkingu, to i tak za szybko nie wraca. Do tego ładowanie za darmo. Dobre zwłaszcza dla pluginów, które i tak się wolno lądują, a przy normalnych ładowarkach trzeba wtedy płacić krocie
#samochodyelektryczne #samochody #motoryzacja
@PiotrFr: oui, tak jest.
Przecież płacisz za to w cenie biletu.
Zresztą nie o to chodzi. Rozważne robienie infrastruktury. Lepiej napierdzielić takich gniazdek, niż dać dwie ładowarki, z których nikt nie skorzysta
Z drugiej strony na takim gniazdku są większe straty. Samochód jest dłużej włączony i zużywa np. 200W. Jak watów jest 2500 to już jest pokaźna część. Lepiej ładować się tak szybko jak się da na AC, zazwyczaj 7kW dla hybryd albo 11kW dla bateryjnych. Dla baterii to i tak jest minimalny
@Yelonek: gniazdo 16A przy 230VAC daje Ci 3 680W, chyba że zamontowany jest ogranicznik.
Przez 8h (w sumie trzeba liczyć z 10, skoro zostawiasz auto na parkingu obok dworca) to masz 36,8 kW. Średnie zużycie energii na samochód elektryczny wg google to 20kWh. Czyli jakieś ~175 km.
Przy czym z reguły zostawiasz na dłużej, bo to akurat dworzec główny
Dla Model 3 to jest 3% baterii na godzinę. 11kW to 13%/godz. Dziennie zużywam 16(chłodno)-20%(zimno) na około 60km.
Moim zdaniem jeśli dasz dostęp do 11kW (czyli 16A gniazdo trójfazowe) to nie będzie wiele większego zużycia prądu. Będą ładować tyle ile przejeżdżają dziennie. I tak będą mieli ustawiony limit ładowania na 50-80%. Po prostu szybciej się naładują
Ale jeśli dojeżdżasz na dworzec i dalej jedziesz do pracy pociągiem to ładowanie te 2-3kw wystarczy na powrót.
Tu chodzi bardziej o ludzi jeżdżących autami z zasięgiem 200km i mniejszym, którzy nie mogą obrócić na ładowaniu w domu
Ale też zachęcenie do ładowania pług in
Zależy kto czym jeździć. Dużo jest np pierwszych leafów czy Zoe. I mogą nie mieć wyjścia
No właśnie. Zamiast jednej ładowarki np 50kw można dać 15 takich gniazdek (moc ta sama) i do codziennego użytku wystarczy. I nie trzeba pamiętać, żeby zabrać auto spod ładowarki, bo kasa za postój leci.