Wpis z mikrobloga

Mirasy, takie pytanie - sklep (RTV Euro AGD) zwrócił mi pieniądze poprzez TPay czyli tym samym kanałem, którym płaciłem. Dokładnie to zrobiłem to używając „Płace z iPKO”. Dostałem dzisiaj maila, że chcą zrobić mi zwrot (są wszelkie dane identyfikacyjne płatności oraz adres mailowy „noreply@tpay.com”, generalnie wygląda porządnie i w zasadzie wygląda zbliżony do tego co przyszło jak robiłem płatność jakiś czas temu) ale nie mają mojego numeru konta. W mailu jest link po kliknięciu którego prosi o podanie maila na który była przysłana prośba o podanie numeru konta oraz imię i nazwisko użyte przy płatności a także numer konta. Nie wygląda na nic podejrzanego jednak nie mogę znaleźć informacji czy to normalna praktyka ponieważ nigdy takiego maila nie dostałem, wszystko szło z automatu. Co myślicie, jest to ok czy jakiś problem i lepiej dzwonić do tpay? Nie prosi o żadne dane typu pesel, dane do logowania ani nic. Czy to normalne, że płacąc jak powyżej operator płatności nie ma mojego numeru konta lub alternatywnego sposoby żeby przelać mi zwrot?

#tpay #bankowosc #platnosci #banki #pkobp #iko #ipko #eurortvagd #rtveuroagd
  • 2
  • Odpowiedz
@kuta_senator: Nawet jeśli byłby to scam, to co ktoś zrobi z samym twoim numerem konta? Wyśle ci przelew? To chyba oczywiste, że to musi być prawdziwy mail w takiej sytuacji.
  • Odpowiedz
@ms93: uwierz mi, że można to wykorzystać i potrafię sobie nawet wyobrazić sytuacje gdy złodzieje by tak to zrobili. Mają już te dane w pełni albo częściowo a tylko nie są w stanie zweryfikować czy są poprawne. Gdy ja sam im jeszcze je wyślę to nabierają pewności ;) Stad moje pytanie czy to normalna praktyka.
  • Odpowiedz