Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #rekojmia #prawakonsumenta #skoda #volkswagen
Kupiłem auto firmy #skoda. Mam problem ze znoszeniem na prawo. Dwa razy byłem w serwisie, coś wykalibrowali a problem nadal występuje. Przy gwałtownym ruszaniu kierownica sama się ustawia w prawo. W ASO powiedziano mi że takie są prawa fizyki.
Co mogę z tym zrobić. Jak realnie coś ugrać? Nie jest to jakaś uciążliwa wada, ale obniża wartość pojazdu i w razie odsprzedaży będzie traktowane jako problem z autem.
Wydaje mi się, że w takiej sytuacji sprzedawca powinien mi auto wymienić na sprawne, lub obniżyć cenę, jeśli nie potrafią go w serwisie naprawić. W serwisie byłem w innej części polski bo mi daleko do dealera.
Co byście mi poradzili w tej sytuacji? Wiadomo, że sprzedawca będzie się migał, mówiąc że to normalne, albo że po krzywej drodze jechałem.
Nie chcę też dawać sobą pomiatać i 10 razy przyjeżdżać do sprzedawcy na drugi koniec polski. Chciałbym zminimalizować ilość problemów dla mnie.
  • 8
@radio_dalmacija jeśli auto „ucieka” w jedną ze stron podczas nagłego przyspieszenia, to rzeczywiście może chodzić o prawa fizyki. Efekt może wynikać z rożnej długości półosi, co jest częste w autach przednionapędowych.
Natomiast znoszenie podczas jazdy ze stałą prędkością może być spowodowane geometria zawieszenia, pojazdu lub problemem z ogumieniem (sprawdź ciśnienie, powinno być takie same na osiach).
@radio_dalmacija wymienię ci rzeczy które orzychodzą mi do głowy
-podstawa zbieżność a bardziej pochylenie kół
-ciśnienie w kołach
-same opony, można zamienić koła przód i sprawdzić czy problem ustał
-jeden hamulec nie odbija i cały czas ociera
-jedna sprężyna może być minimalnie krótsza
-tylne tuleje wahaczy
-uszkodzona karoseria, przesunięte punkty mocowań kolumny
-jeżeli wspomaganie jest elektryczne możliwe że trzeba zrobić jakąś kalibrację czujnika skrętu kierownicy
to nowe auto więc nie powinno być