Wpis z mikrobloga

Orientuje się ktoś może co oznaczają litery na bloku silnika obok koła pasowego Z i 0 lub O? Ostatnio w mojej Ibiza 2004 1.4 16v 75km zaczeły się dziać jaja z przyśpieszaniem (same 75 koni to muł ale teraz to jakbym jechał jakimś tico w 3 osoby), obroty falują i dymi nie mocno ale jednak. Przypuszczam, że rozrząd się mógł przestawić bo zamiast na O mam bliżej z ale mieści się w podziałce. #motoryzacja #pytanie #mechanika #rozrzad #seat #mechanikasamochodowa
  • 8
@Qbiik: Co do stukania to chodzi jak diesel ale jeżdżę już tak z 50 tysiecy i nic, ostatnio może trochę mocniej wali bo w kabinie to słyszę. Fakt z 200 kilometrów już tak zrobiłem.
@HxRT0301: górne martwe położenie tłoka na 1 cylindrze. Tłukł jest u góry, a zawory w głowicy są zamknięte . Żeby stwierdzić , że masz przestawiony rozrząd musiałbyś zdjąć osłonę górną rozrządu. Na kołach zębatych wałku rozrządu są dziury które muszą być w równej linii, a koło pasowe musi wcięciem bliżej 0 być . Jeśli te znaki nie są na swych miejscach synchronizacja się rozjeżdża . Patrz zdjęcie poniżej myślę , że
Pobierz trzaichlac69 - @HxRT0301: górne martwe położenie tłoka na 1 cylindrze. Tłukł jest u g...
źródło: 4fa3b8bf23b876e0med
@trzaichlac69 Dzięki za zaangażowanie w temat, wszystko się zgadza tylko to wcięcie na kole pasowym jak się okazalo jest skierowane za litera Z moze na szerokość paznokcia, można tak jeździć czy udać się jednak na warsztat? Za bardzo o niego nie dbam ale chciałbym jeszcze nim trochę pojeździć a nie chce żeby przez takie coś się rozleciał :/

edit: u mnie jest mniej więcej tak
z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam.
Pobierz HxRT0301 - @trzaichlac69 Dzięki za zaangażowanie w temat, wszystko się zgadza tylko t...
źródło: temp_file.png1356687568865351760
@trzaichlac69: ale koło pasowe się obraca wraz z pracą silnika i wału korbowego. To wcięcie po zakończeniu pracy silnika zatrzymuję się w losowo wybranych momentach. Może nawet zatrzymać się obrócone o 180 stopni. To mechanik ma
( tak jak na obrazku) :
1. Zdjąć górną osłonę silnika,
2. Ustawić wycięcie w kole pasowym na znak nadrukowany na obudowie, za pomocą śruby która trzyma koło pasowe do wału.
3. Sprawdzić ustawienie dziur