Wpis z mikrobloga

Według badań ruchu na autostradach bez ograniczeń prędkości w Niemczech, zaledwie 2% kierowców przekracza 160km/h, a 77% nie przekracza 130

To oznacza, że prawie wszyscy jeżdżą EKONOMICZNIE i komfortowo w nowoczesnych autach. Dzbany twierdzące że ograniczenia prędkości są jakimkolwiek sensownym rozwiązaniem znowu wychodzą na nic nie wiedzących laików.

Kiedyś jak pytałem się dlaczego limity nie zostaną dostosowane do prędkości z jakimi faktycznie jeżdżą kierowcy to dostawałem odpowiedzi, że wtedy ludzie będą jeździć +10/20 ponad ten nowy wyższy limit.

Gówno prawda. W Niemczech nie ma limitów a ludzie jeżdża według prędkości SUGEROWANEJ!! która gwarantuje im pełną ochronę ubezpieczeniową. Pewnie gdyby to podnieść do 140km/h to statystyki niewiele by się zmieniły, bo nikt nikomu nie udowodni że w przypadku wypadku jechał +10, więc kto chce jechać ponad sugestię ale w pełnym ubezpieczeniu, ten już jeździ.

Największym rakiem Polskich (i nie tylko) dróg są miernoty drogowe, które w swoich mocno ograniczonym rozumowaniu, nie widzą jak bardzo źle jeżdżą po drogach, bo na ich instynkt działa tylko wrażenie prędkości w ich gruzach. Jazda 160-180 km/h wymaga większych umiejętności i skupienia, więc powinna być dozwolona, bo tyle pojadą tylko chętni, a nie nagle wszyscy. Chamy siedzące na zderzaku i sebixy zawijające się na drzewach na prostej drodze i tak mają w dupie ograniczenia, a powodem ich wypadków jest głupota, a nie prędkość.

Nawet przekłamane statystyki policji pokazują, że głównym powodem wypadków jest wymuszenie pierwszeństwa czyli sytuacja, w której miernota drogowa wyjeżdża z podporządkowanej pod maskę inne auta. Skupmy się w końcu na prawdziwych problemach czyli brak myślenia, brawurze i chamstwie.

Przypominam też, że w Polsce mamy sukcesywny spadek ofiar wypadków o 10-12% rok do roku. Francja ma np wielokrotnie więcej wypadków ale mniek ofiar. Dlaczego? Bo mają autostrady, średnio dużo nowsze samochody i KULTURĘ DROGOWĄ, KTÓRA ZDOBYWALI OD 70 lat. My powinniśmy brać z nich przykład i edukować kierowców, a nie pieprzyć że ci co jadą szybciej to piraci, a miernoty są okej, bo przecież każdemu zdarza się popełnić błąd i zajechać komuś drogę

https://motogen.pl/niemieckie-autostrady-bez-ograniczen-predkosci-zaledwie-2-kierowcow-przekracza-160-km-h/

#motoryzacja #samochody #prawodrogowe #prawooruchudrogowym
  • 22
@cwlmod:

To oznacza, że prawie wszyscy jeżdżą EKONOMICZNIE i komfortowo w nowoczesnych autach. Dzbany twierdzące że ograniczenia prędkości są jakimkolwiek sensownym rozwiązaniem znowu wychodzą na nic nie wiedzących laików.

Powiedz mi lepiej dlaczego w Niemczech jak nie ma ograniczeń, to Polacy jadą 110-120 a jak wjeżdżamy w zachodniopomorskie gówniane drogi przez las, może być noc i mgła, jadę te 110 to wszyscy wcześniej wyprzedzeni w Niemczech mnie wyprzedzają?
@Odkamieniacz: Czyli przyznajesz że masz problem z myśleniem tak? ( ͡° ͜ʖ ͡°) Uważasz że auta 15 letnie nie są bezpieczne przy 120/130km/h? xD

I co to ma do ludzi z nowymi autami?

Naucz się jeździć i myśleć mireczku
@PiotrFr: Dwa powody
1. To nieprawda
2. Jak jedziesz za granicę na nieznane drogi i do obcego państwa w którym nie znasz zachować policji to jakim debilem musiałbyś być żeby jechać tak jak po trasie, którą pokonujesz codziennie?

Ja będę pojutrzej jechał do niemiec i jak dojadę do fragmentu nolimit to sprawdzę v-max mojego auta na dłuższym odcinku

Zachód ma autostrady/ekspresówki wszędzie. My mamy je sporadycznie. Jest lepiej niż było ale
@cwlmod:

To nieprawda

To chyba muszę się udać do okulisty xD

Jak jedziesz za granicę na nieznane drogi i do obcego państwa w którym nie znasz zachować policji to jakim debilem musiałbyś być żeby jechać tak jak po trasie, którą pokonujesz codziennie?

I to jest porównanie takiej A2 w de, która biegnie 600 km prosto z trzema pasami, do drogi powiatowej?
I jaka to znajomość drogi powoduje, że możesz tak jechać
@PiotrFr: Ale po co mnie pytasz? Zapytaj sobie tych urojonych ludzi, jak tak szybko cię dogonili i cię wyprzedzają xD

Zbuduj tam autostradę to i 140km/h będzie bezpiecznie. Nie wiem co twoje bajki mają wnosić do tego tematu? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@cwlmod: nie jest, liczy się stan w jakim jest pojazd oraz kto go prowadzi

poziom umiejętności prowadzenia pojazdów w polsce jest tragiczny, nie mówię o jakichś poślizgach czy awaryjnych sytuacjach, bo to już jest tragedia totalna xD

polscy kierowcy mają generalnie problem ze sprawną jazdą samochodem
@PiotrFr: A to nie jest jakieś subiektywne odczucie? Ktos dojeżdża do drogi którą zna i może depnąć. No chyba nie powiesz, że chodzi o mandaty odkąd mamy takie same praktycznie, nie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@amath: Nieprawda. Wiek pojazdu ma duże znaczenie. Dzisiaj auta mają lepsze hamulce, więcej mocy, znacznie lepsze systemy asystujące kierowcę i są znacznie bezpieczniejsze. Stan pojazdu to tylko kolejny klocek w tej układance. Nowych zajechanych aut z definicji będzie mało, a starszych dużo więcej.

Polscy kierowcy mają problem z brakiem doświadczenia w rodzinie. Każdy uczył się praktycznie od zera tylko że jedni czegoś się nauczyli, a inni nie. Ci pierwsi często najgłośniejszy
@cwlmod: to mnie zaciekawiłeś ? cóż to za rewolucja w hamulcach się wydarzyła, że aktualnie mają lepsze hamulce niż 5-10 lat temu ?

systemu asystujące kierowcę, to samo pytanie, jakaś rewolucja nastąpiła ?
@amath: 10 latki to akurat są w miare nowe auta. Z różnic to choćby skuteczniejszy abs, sztywniejsze zawieszenie czy system autonomicznego hamowania jak się zagapisz. Tyle że to pikuś, bo jak zaczniemy mówić o autach 15+ lat to brak esp jest na przykład problemem.
@cwlmod: ja nie chcę wchodzić w polemikę w temacie, bo faktycznie jazda w DE to rozum i godność człowieka

Niemniej, jeżdżę na trasie PL - IT czasami i wielokrotnie widziałem jak te same auta, które jechały w DE zupełnie przepisowo (łącznie ze zwalnianiem do 80 na remontach), wjechawszy do IT wrzucają 160 na tempomat i lecą. xD

IMO to jest związane z nieuchronnością kary. W IT policja praktycznie nie zajmuje
@everybodykombinerki: O, to fajnie. Czyli w IT można też #!$%@?ć. Bardzo się mnie to podoba :D

Tylko w czym tutaj problem? W de jak masz spowolnienie to jest ku temu powód. W Polsce nie ma czegoś takiego jak dynamicznie ustawiany limity.
Największym rakiem Polskich (i nie tylko) dróg są miernoty drogowe, które w swoich mocno ograniczonym rozumowaniu, nie widzą jak bardzo źle jeżdżą po drogach, bo na ich instynkt działa tylko wrażenie prędkości w ich gruzach


@cwlmod: jak mają być dobrymi kierowcami skoro w 80% nowych suvów nie ma lusterek tylko same obudowy dostają, bo wkłady są zapewne w jakimś pakiecie dodatkowym. W starych gruzach rozumiem, mogło wypaść, nie było dostępnego zapasu,
@cwlmod: nie no oczy ma bo jakoś tam prowadzi, obudowę lusterka widzę, jakaś koordynacja mózg ciało jest, więc ewidentnie brakuje wkładu w lusterku. To nie jest możliwe żeby tyłu pół debili nie używało lusterek i ryzykowało że ktoś wladuje się im w ich piękny samochód tylko dlatego że poszedł impuls - wyprzedzam w tej chwili