Wpis z mikrobloga

Mirki potrzebuje pomocy. Nie znam się kompletnie na sieciach ale potrzebuje coś stworzyć w nowym budynku.
Czy taki plan na zdjęciu ma sens? Serwer będzie wykorzystywany do obsługi kamer. Routery mają chyba tylko 4 wyjścia, to jeden z komputerów mogę wpiąć do switcha. Wszystkie przewody (oprócz osobnego budynku) doprowadzone będą do jednego miejsca z routerem.
#siecikomputerowe #budujzwykopem #remontujzwykopem #technologia #monitoring #programowanie
stujbeznug - Mirki potrzebuje pomocy. Nie znam się kompletnie na sieciach ale potrzeb...

źródło: temp_file.png9186263603976549338

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@stuj_bez_nug: ale pomieszanie z poplątaniem... Czemu łączysz urządzenia raz do switcha a raz to routera? Daj za routerem od razu switch. Wszystkie przewody wyprowadź w jedno miejsce. A co do przyłączenia osobnego budynku to te 70m lekko na kablu da radę. A tak nawiasem, wiesz co to POE? I po co chcesz to wykorzystywać do TV lub konsoli?
  • Odpowiedz
  • 0
@Sckb router i pierwszy switch będą obok siebie więc chyba bez różnicy czy podłączę komputery do routera lub switcha. A poe bo kamery będą poe.

Chyba że nie powinno się wpinać tv, konsoli i komputerów do poe to wtedy dołożę jeszcze jeden switch dla nich.

Reasumując: router->2xswitch poe dla kamer (w tym jeden w osobnym budynku wraz z komputerem wpiętym do niegi) i 1xswitch dla akcesoriów domowych. Dobrze myślę?
  • Odpowiedz
@Sckb: to czy jest pomieszane zależy od lokalizacji różnych sprzętów.

A tak nawiasem, wiesz co to POE? I po co chcesz to wykorzystywać do TV lub konsoli?

@Sckb: bo widocznie woli kupić jeden switch do którego podepnie wszystko. Switch z POE możesz sobie ustawić porty które mają mieć zasilanie.

@stuj_bez_nug na pewno kup switche zarządzalne. Jak możesz, zastanów się czy tych wszystkich kabli nie da się sprowadzić
  • Odpowiedz