Aktywne Wpisy
WhyGuys +7
Co tam POwcy? Nawet miesiąc nie minął, a już ryży jest obalany xD Nie widzę, żeby koalicja 13 grudnia nawet do wyborów prezydenckich dotrwała. Zaraz to wszystko jebnie jak domek z kart :)
#bekazpo #bekazlewactwa #pis #zamach #sejm
#bekazpo #bekazlewactwa #pis #zamach #sejm
dominowiak +20
Miałem obliczyć moc niezbędną do tego ruchu oraz moment obrotowy z uwzględnieniem sprawności silnika (przyjąłem 0,8), no i przekładnię.
Zabrałem się do tego w ten sposób, że wpierw wyliczyłem moc jako iloczyn masy klocka oraz przyspieszenia, tak więc wyszło mi 250 W * 0,8 (przyjęta sprawność) = równe 200 W.
Dalej - jeżeli przyjmiemy, że moment obrotowy = Moc / prędkość kątowa, a prędkość kątowa jest równa prędkości bębna (2 m/s) / średnica bębna (0.5 m), to wyjdzie nam równe 4 rad/s.
Moment obrotowy = 200 W / 4 rad/s = 50 Nm, to dalej razy 0,8 = równe 40 Nm.
No i przełożenie przekładni - tu miała być sprawność 1.0, więc 40 Nm / 250 W = 0,16.
Sęk w tym, że te wartości wydają mi się jakieś kretyńskie totalnie xD Przejrzałem katalogi przypadkowych firm i nic podobnego nie znalazłem choć powinienem bo ponoć dane są "urealnione".
Będę wdzięczny jeżeli ktoś rzuci okiem i powie czy moja koncepcja jest słuszna. Obiecałem komuś, że to ogarnę, ale chłop jak zwykle bierze się za coś na czym się nie zna, choć w teorii powinien - chyba czas zainwestować w lecytynę xD
#studbaza #studbazaproblems #automatyka #elektryka #elektronika #elektrotechnika #mechanika
Temat zamykam .
Patrzac z boku cos nie tak z przekladnią.
Jednostki przy wyliczeniu przekladni to .... Nm/W ?
Gdzies, coś nie pasuje.
A dwa: i = 0,16. Tez ta wartosc cos taka... no nierealna.
Nie chce tracic czasu ale ogarnij koncepcje policzenia tego i i tu cos mi nie pasuje.
Mając siłę jesteś w stanie obliczyć potrzebny moment (F*r).
Z prędkości liniowej 2m/s przechodzisz na prędkość kątową (v=omega*r) i masz jak dalej podałeś moc=moment*prędkość kątowa i wyliczasz tutaj drugi moment; na koniec przyrównujesz M2/M1 i powinno wyjść przełożenie.
To co Ty próbujesz zrobić to winda tak?
Moment znamionowy silnika uzyskasz przez podzielenie mocy znamionowej przez prędkość znamionową i pewną stałą.
Wtedy w ostatniej linijce przekładnia wyjdzie bez jednostki, bo Mam się skrócą