Wpis z mikrobloga

Posiadacze #tesla zwracam się z pytaniem, bo w necie znajduję sprzeczne info. Tak wiec: ile kosztuje kWh na Superchargerze, a ile na innych ładowarkach? Druga sprawa, czy można założyć, ze Tesla 3 spali 17-20 kWh na 100km? Z góry dzięki!
  • 11
@kurteq: na SC ceny się co chwilę zmieniają, aktualnie są 2 stawki, 2,55pln od 20:00 do 16:00, 2,85 od 16:00 do 20:00. Inne sieci mają różnie, zależy czy masz abonament czy nie ale za szybkie ładowanie bez abonamentu to kwota od 2,30 do nawet 4PLN.
Nie wiem jak TM3 ale mam TMS (sprzedam) i spala 16-20kWh/100km. TM3 powinna spalać nieco mniej.

Jeszcze co do ładowania dodam, że robię 25000km rocznie i
@kurteq: Na autostradzie może. Na krajówkach mniej. Jest jeszcze zużycie postojowe - jeśli chcesz zostawić wartownika włączonego. W domu raczej wyłączasz, ale na mieście zostaje i też coś tam żre. Jak sprawdzasz status przez aplikację to też wybudzają samochód.
Jeśli jesteś w domu stałe przypięty do ładowarki to nie robi Wielkiej różnicy, ale lądując się na mieście za Plany to trochę bardziej czuć, ale też bez tragedii.
@anonimowy_programista: Jadąc w trase trzeba się nastawić na podobny koszt jak spalinówka

U mnie teraz zimą wychodzi w model Y:
A) 23 kWh na 100km (zużycie w trakcie jazdy, robiąc eco driving po mieście da sie mieć 15, ale mało frajdy bo głównie do 60km/h, zero hamulca i delikatniejsze przyspieszanie)
B) 31 kWh na 100km (energia dostepna z baterii, ile zostało pobrane z baterii wliczając zużycie na postoju)
C) 33.3 kWh
@zibizz1 @zibizz1 jestes pewny że wszystko z twoim Y jest w porządku? Ujezdzam TM3. Zużycie w samym strikte mieście to około 11kwh. Bujanie się drogami krajowymi to okolice 13-14kwh, a autostrada z tempomatem 140km/h zużycie 17-18kwh
@zibizz1 tak, Sr+ i teraz na zimowych 18stkach. Zastanawiałem się nad przejściem na Y, ale po tym co napisałeś dość mocno to muszę rozważyć. Latam głównie wkoło komina, a te spalanie w Y naprawdę wysokie.