Wpis z mikrobloga

W nawiązaniu do mojego znaleziska z zeszłego piątku:

https://www.wykop.pl/link/6972903/o-tym-jak-kupilem-na-allegro-laptopa-i-zostalem-bez-sprzetu-pieniedzy/

chciałbym napisać update tej sprawy, niestety nie wiem, jak zawołać wszystkich wykopujących (wszelkie podpowiedzi mile widziane) po prostu otaguje ten wpis w ten sam sposób, tak aby poinformować jak najwięcej osób.
może moderacja w tym pomoże, bo chciałbym w kontekście tego jak to znalezisko się rozniosło, aby ten wpis też wybrzmiał.

tl;dr w spoilerze


Po upływie kilku godzin od wrzucenia znaleziska odezwał się do mnie pracownik Allegro na priv na Wykopie i poinformował mnie, że Allegro nie jest stroną w tej sprawie, dlatego nie mogą podjąć konkretniejszych kroków, natomiast zaoferował mi swoją pomoc i zadeklarował, że w toku całego postępowania będzie odpowiadał na wszelkie pytania.
Rzeczywiście tak się stało, miałem trochę pytań, otrzymałem odpowiedź na każde z nich, przy okazji zachowując pełną bezstronność, zatem moim zdaniem zostałem obsłużony w sposób profesjonalny, nie mam żadnych zastrzeżeń, pomimo tego, że do wcześniejszej obsługi trochę ich miałem, choć nie będę ukrywał, że wcześniej trochę nie rozumiałem całej sytuacji w której się znalazłem ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Całą sytuację wytłumaczyło mi dwóch wykopków - @MiKeyCo oraz @Rashowsky , którym jeszcze raz chciałbym serdecznie podziękować za poświęcony czas, z @MiKeyCo w sobotę spędziliśmy ponad godzinę na telefonie gdzie tłumaczył mi o co w tym wszystkim chodzi i wyjaśnił mi co robić.
Z kolei @Rashowsky jest osobą, która co prawda dość gładko przeszła w przeszłości przez ten problem, przedstawił mi jednak jak cała sytuacja wyglądała z jego perspektywy (dzięki czemu dostrzegłem swoje błędy) i zaoferował mi pomoc, na którą musiałby poświęcić swój prywatny czas i pieniądze, także jeszcze raz dzięki stary.

Przez weekend sprawa dyskusji ze sprzedającym toczyła się dość mozolnie, ale wiadomo - weekend.
Natomiast w poniedziałek po porannej wymianie wiadomości w dyskusji z pracownikiem tego sklepu około godziny 12 ów pracownik do mnie zadzwonił, z początku zaoferował wymianę laptopa na inny, ale ostatecznie skończyło się na zwrocie pieniędzy i przelewie.

Wątek który poruszyłem wywołał dość dużą falę różnych komentarzy, dlatego pewnie pojawia się pytanie, czy pomimo tej nieprzyjemnej sytuacji dalej będę korzystał z Allegro.
Odpowiedź jest prosta - tak. Zwłaszcza że nawet w trakcie tego całego "kwasu" dalej kupowałem i nadal kupuję.
Z Allegro korzystamy razem jako rodzina od grubo ponad 15 lat, dotychczas moje sprawy związane z problemami z zakupem były rozwiązywane bezproblemowo (a trochę ich było, może też dlatego byłem przekonany, że ta sprawa będzie tylko formalnością), dlatego jeden incydent o niczym nie świadczy, prowadząc biznes wiem, że cwaniactwo czyha na każdym kroku - dla mnie to była bardziej porządna lekcja tego, jak uchronić się przed zagrożeniem, które czyha na każdym kroku przy transakcjach na odległość, choć też nie ukrywam, że uświadomiło mnie to, że kupując w mniejszych sklepach (mam na myśli sklepy inne niż coś pokroju oficjalnego sklepu Allegro, Mediaexpert itp, nie chcę też dyskryminować mniejszych sklepów, zwłaszcza że z racji profilu mojej działalności gospodarczej - transport międzynarodowy - tzw "TIRy" głównie w takich kupuje) trzeba jednak bardziej uważać i robić większy reserach - podejrzewam że nad bezpieczeństwem transakcji w Allegro (z racji ogromnej skali) czuwają nie tylko ludzie, ale też i algorytm, który zawsze można oszukać, przez co pewne sprawy przechodzą niezauważone. Jesteśmy dość kreatywnym narodem, a każdą regulację da się jakoś objeść ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Zmierzając do meritum, bo to jest dla mnie najważniejsze - oprócz dwóch Wykopków, których wymieniłem powyżej, chciałbym też podziękować wszystkim ponad 1500 osobom, które wykopały to znalezisko, za zrozumienie mojej sytuacji, za pochylenie się nad problemem i za pomoc w nagłośnieniu tej sprawy. Jest to idealne potwierdzenie tego, że słynny "wykopefekt" wciąż działa i czuwa nad wszelkimi niesprawiedliwościami, nadużyciami.
Chcę też podziękować jeszcze raz pracownikowi @allegro_pl za pomoc przy rozwiązaniu całej sprawy. Gdyby nie Wasze wsparcie pewnie dalej męczyłbym się z tą sprawą, tak samo jak inne osoby, które dzięki temu znalezisku doczekały sprawiedliwego zakończenia sprawy.
Korzystając z tej okazji chciałem też przeprosić pracowników Allegro za wypowiedzenie się w kilku momentach na temat ich i ich działań w niepochlebnych słowach - pisząc te komentarze jeszcze nie rozumiałem istoty całej sprawy i położenia, w jakim też oni się znaleźli.

Reasumując - cieszę się, że sprawa dość szybko znalazła swój pozytywny finał, jeszcze raz dziękuję wszystkim wyżej wszystkim wymienionym i życzę wszystkim samych udanych zakupów.


#technologia #allegro #aliexpress #januszebiznesu #elektronika #prawo
  • 2
@potezny_polak: No dobra, ale czy dalej jest postawiona teza - program ochrony kupujących Allegro nie działa?
Kupujesz nowy sprzęt, dostajesz uszkodzony - sprzedawca się wypina, Allegro proponuje naprawę w serwisie i za taką naprawę oddaje kasę. Allegro nie ma żadnego wpływu na sprzedającego.
Czy jak pisał jeden z wykopowiczów ma, ale w tym przypadku nie chciało zadziałać skutecznie.

"
bison42 4 dni temu
Allegro ostatnio dla mnie to żart, promują i
@mathmed: działa, o czym przekonałem się nie raz, choć tak jak pisałem powyżej - wszystko da się jakoś obejść i mam nadzieję, że zostanie to naprawione. sądząc po ekspresowej reakcji - pewnie to naprawią.
mam tylko nadzieję, że nie będę tego musiał sprawdzać na własnej skórze ( ͡° ͜ʖ ͡°)