Wpis z mikrobloga

Kupiłem przez internet łóżko do samodzielnego złożenia. Dostarczono mi dwie paczki. Zanim je złożyłem poczekałem aż ekipa remontowa skończy drobne poprawki w mieszkaniu. W czasie składania zauważyłem, że dwa bardzo widoczne elementy posiadają wykruszenia. Sprawę zgłosiłem do sklepu. Oto ich odpowiedź:

Uszkodzenie widoczne na załączonych zdjęciach jest uszkodzeniem mechanicznym powstałym w transporcie lub wskutek nieostrożnego przenoszenia paczek lub ich przechowywania.

Towar, który opuszcza magazyn, jest nowy i wolny od wad, co weryfikowane jest przed wysyłką towaru.

Wedle art. 74 ust.3 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. prawo przewozowe (t.j. Dz.U. 2020 poz. 8), czas na zgłoszenie takowych uszkodzeń wynosi 7 dni od momentu otrzymania przesyłki.

Towar odebrali Państwo w dniu 07.12.22, natomiast zgłoszenie dotyczące defektu otrzymaliśmy dnia 03.01.23

W związku z powyższym, owy termin upłynął, a tym samym Państwa zgłoszenie uważa się za bezzasadne.


Przyznam, że faktycznie tak było oraz, że nie znałem powyższego prawa. Po prostu inne firmy nie robiły nigdy z tym problemu - przyzwyczaiły mnie do lepszych standardów obsługi. Jestem w trakcie remontu mieszkania. Przez internet kupiłem dość sporo rzeczy. Nie chciałem rozpakowywać wszystkiego, żeby się potem nie walało jak ekipa remontowa wierci w ścianach i potrzebuje sporo miejsca, nie mówiąc już o większym ryzyku uszkodzenia czy zabrudzenia.

Chciałbym wiedzieć czy realnie mogę coś z tym zrobić, czy temat jest z góry skazany na przegraną i lepiej odpuścić? Dodam, że paczka, w której znajdowały się uszkodzone elementy była zapakowana niechlujnie, a elementy łóżka latały luźno w kartonie.

#reklamacja #gwarancja #zakupy #prawo #rekojmia
  • 3
@matewek: Termin na oddanie bez przyczyny minął. Teraz tylko reklamacja (chyba) którą sprzedający musi akceptować. Ale tego nie zrobi. Może ktoś zna jakiś sposób, ale jak nic nie da zrobić to może ciśnij ich o chociaz jakiś mały rabat i jakoś to zregeneruj.