Wpis z mikrobloga

Victoria 3 - gra jest niezła pierwsze 5-10 godzin. Wydaje się niezwykle głęboka, ale potem. Meh xD Masa klikania i... tyle. Ta cała głębia to była nauka mechanik kierujących tymi dziesiątkami wykresów. Z początku przerażająco biorąc pod uwagę zalew informacji, potem jest nudno.

No i oczywiście, jak to gra paradoksu, (ale #!$%@? mać, tutaj to pojechali po bandzie) gra staje się niegrywalna ok. 1880-1890 przez #!$%@?ą optymalizację popoów i towarów na rynku i związaną z tym ilość obliczeń. W zalecanych powinien stać Threadripper, ale... to i tak by nie dało... pudzian.mp3
Dlaczego? Ponieważ silnik paradoxu z którego z manią osła korzystają ma problemy z wykorzystaniem więcej niż jednego rdzenia XDD

I nie mówię tutaj o wolnym czasie gry, jestem graczem #meiouandtaxes więc jestem przyzwyczajony do mulenia, ale w grze o ekonomii, gdzie trzeba wykonać ok. 200 kliknięć w menu handlu, gdzie jedno zajmuje ok 5-10 sekund, a myszka porusza się w szybkości 3 FPS... to jest niegrywalne XD

Apropos poziomu trudności. W Viki2 lubiłem fakt, że niesamowicie trudno było #!$%@?ć coś mało realistycznego np. taką Grecją. Trzeba było się gimnastykować, podbijać Nigerię czy Chiny żeby iść na Osmana. Gra jest po prostu za łatwa.
Viki3 - 1855 rok, Osman moim państwem marionetkowym. Dodam, iż nie toczyłem ani jednej wojny, ot wystarczy zostać protektoratem Francji i poprawiać stosunki i samo się gra.

Z perspektywy czasu myślę, że Viki3 to jest strzał w kolano, bo ten okres łączy największe bolączki paradoksu, które w Hoi4 nie zostały załatane od 10 lat.

Optymalizację - bo gra w głównej mierze skupia się na ekonomii i popach. Gdzie oni zamiast próbować to uprościć druga połowa gry była grywalna (gdzie wydawało się iż jest to plan "pora na csa") lub ambitnie spróbować zoptymalizować silnik, oni.... #!$%@? nie wzięli w ogóle pod uwagę, że gra nie działa XD #!$%@? #!$%@? WIZZ, PUSZCZAJ, JAKOS TO BEDZIE XDDDD

AI - Viki oprócz ekonomii to gra o koncercie mocarstw. Jak brać się za realistyczną symulację ścierających się interesów na przestrzeni 100 lat, gdzie Paradoks dalej nie naprawił zamkniętej konferencji pokojowej w #hoi4 xD

Natomiast #!$%@? ficzery z CK3 - mamy animowane postacie, które ładnie wyglądają i nic poza tym XD NO TO SĄ PRIORYTETY. Oczywiście oprócz noworodków z monoklami XD


#victoria3 #paradox
Pobierz Camilli - Victoria 3 - gra jest niezła pierwsze 5-10 godzin. Wydaje się niezwykle głę...
źródło: comment_1672583521ohr5ujScUzClM9iqU0WMDH.jpg
  • 11
@Dziadekmietek: Ja z czystej złośliwości (bo inaczej paradoks będzie udawał, że wszystko OK) próbowałem zwrócić grę na steamie, wskazując iż połowa zawartości jest niegrywalna bądź wskazane wymagania sprzętowe wprowadzają nabywcę w błąd.

Niestety, dostałem odpowiedź "bardzo nam przykro, ctrl+c ctrl+v, nie uznajemy, pozdrawiamy"
@Camilli: ja w sumie wtopiłem jeszcze więcej kasy, bo miałem nadzieję, że ten szajs pójdzie chociaż na GeForce NOW, ale tam nawet nowe karty graficzne nie dają rady. Tak jak wskazałeś - problem tkwi w żenującym wykorzystaniu mocy procesora. Zastanawiam się jaki sprzęt mają goście, którzy mówią, że ukończyli np. 3 pełne kampanie. Czysty masochizm.
Ateistyczna


@Dziadekmietek: Coś dobrego o jak największej wydajności na jednym rdzeniu. Taki Intel i9 13900K za 3k będzie lepiej banglać niż Threadripper 3990X za 20k. XD Welcome to Paradox games.

Tak z ciekawości jak na Geforce now działa? W sensie strumieniowanie, ale jaką tam ma sprzęt specyfikację?
@Camilli: tam są trzy pakiety i kupiłem ten środkowy z możliwością gry w 1080p za jakieś 20-kilka złotych miesięcznie. Nazywają to premium, ale nie podają specyfikacji. Najwyższy abonament za 99 PLN miesięcznie (bez promocji) ma na pokładzie RTX 3080 i możliwość gry w 4K. Cyberpunk wygląda na tym super, przynajmniej jak oglądałem filmy na youtube.

Strumieniowanie ogólnie polecam, bo można grać na starych laptopach albo nawet na telewizorze.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Camilli: Tyle lat, a #!$%@? Paradox dalej pudruje ten gównosilnik. Miliony mają to mogliby coś nowego zrobić, a nie lata 20 XXI wieku i gra używa ze dwa rdzenie albo nawet jeden. To śmiech jest po prostu.

Szkoda, że Europy nie używają dalej, bo na tym to w ogóle by wspaniałe działało. Chociaż znając życie to i tak byłoby lepiej.
@Camilli: Victoria 3 to totalna porażka, przy premierze byłem trochę pobłażliwy bo w sumie pierwsze godziny wydawały się fajne, ale teraz przy tym wpisie zastanowiłem się chwilę i przede wszystkim nie ma po co tej gry odpalać 2 raz.
@Camilli: @Dziadekmietek: drodzy, gra sobie na spokojnie na macbooku (bez dedykowanej grafiki), jest rok 1895 i mam 25-28 fpsów. ;) Tylko powyłączałem bajerów trochę. Wcześniej grałem na stareńkim piecu (z 7 lat ma, gtx970) i jakoś też dawał radę, choć gorzej. A gram na monitorze ultrawide, więc mam rozdziałkę 3440 x 1440 na obu...

Może macie w tle jakieś programy odpalone? Albo warto zejść z bajerów graficznych... ;)

Co do
Bottelneckiem nie jest GPU, a CPU. Chociaż faktycznie jestem w szoku, że tak dobrze Ci bangla, Na laptopie mam i7 9750h/RTX2070 maxq / 16GB RAM

Na PC mam Intel Core i5-12400F / RTX 3070TI /32 GB RAM - tam jakoś działa do 1890/1900 potem padaka. Chociaż fakt - nie miałem okazji tam sprawdzić wydajności po 1.06 na PC.

@twisterro:
@Camilli: jak o tym myślę, to faktycznie coś mogli poprawić. Jak zaraz po premierze na chwilę odpaliłem na maku, to ledwo się samouczek załadował, a gra włączała się bardzo długo. Potem zrobiłem przerwę, bo nie miałem czasu a i chciałem na piecu pograć, bo np. w EU4 lepiej od maka się sprawdzał. Musieli coś zoptymalizować. :)