Wpis z mikrobloga

Siemanko Mircy.

Proszę o poradę Mirków doświadczonych we wspinaczce, górskiej, skałkowej czy jakiejkolwiek.

Temat do rozkminy jest taki: szukam sposobu ewakuacji z mieszkania w bloku, na wypadek pożaru i odcięcia od wyjścia, np. pożar objął korytarz na moim piętrze. Wymyśliłem zjazd na linie z okna albo balkonu. Piętro czwarte. Na skok nie ma szans. Trzeba mieć na czym zjechać.

Co potrzebuję do bezpiecznego zjazdu? Pewnie uprząż na tyłek. Na pewno zapas liny. Ile metrów żeby ją przywiązać do kaloryfera, wyrzucić za okno i z tego zjechać? Jaki aparat zjazdowy? Ma sens kupić jakiś kask do tego?

Uprząż i kask być może wykorzystam kiedyś w górach, jak się trafi szlak z via ferratą.

Temat znam tylko z filmów i artykułów, nie znam się osobiście. Dlatego proszę o poradę. Jakaś niedroga uprząż, lina, ten teges do zjazdu i coś więcej?

#gory #wspinaczka #preppers
  • 18
@Akira: @luk04330:
Ok, dzięki za opinie. Ja się jednak trzymam uprzęży. Dziś pewnie kondycyjnie bym dał radę, ale np. przy chorobie albo pod wpływem mógłbym odpaść i zjechać na dół ciut za szybko.
No i gdybym się ewakuował z jeszcze kimś, np. osobą starszą czy dziewczyną, to chyba uprząż i jakiś mechanizm zjazdowy byłby bezpieczniejszy.
@tofu2: tak, mam to w planach. Tylko nie wiem czy na ściance pozwalają ćwiczyć ze swoim sprzętem. A może wykupić godzinę albo dwie szkolenia, a potem kupić taki sprzęt jak tam używany?
Szczerze mówiąc liczyłem że jakiś Mirek rzuci mi jakąś tanią markę sprzętu wspinaczkowego.
Tylko nie wiem czy na ściance pozwalają ćwiczyć ze swoim sprzętem


@Spawacz-slusarz-akrobata: na ściankach zazwyczaj używa się swojego sprzętu, jak chcesz użyć klubowego to pożyczasz normalnie za kasę.

Szczerze mówiąc liczyłem że jakiś Mirek rzuci mi jakąś tanią markę sprzętu wspinaczkowego.


@Spawacz-slusarz-akrobata: Nie baw się w używki, nigdy nie wiesz co się działo z używaną uprzeżą, czy nie była wystawiona na jakieś nadmierne obciążenia albo zszywana, sam koszt uprzęży to