Wpis z mikrobloga

#wroclaw #ekologia ##!$%@? #samochody
Władze Wrocławia zapowiedziały wprowadzenie w 2025 roku Strefy Czystego Transportu, która wykluczy starsze pojazdy z poruszania się po centrum miasta. Analizowane są trzy warianty granic strefy, trwa również dyskusja na temat wieku niedopuszczanych do ruchu samochodów.

#wroclaw #ekologia #transport

https://gazetawroclawska.pl/starym-samochodem-nie-wjedziesz-do-centrum-wroclawia-ambitny-wariant-zaklada-wykluczenie-13-pojazdow/ar/c4-17151729
  • 33
  • Odpowiedz
@Wychwalany SKP #!$%@? zarabiają więc żeby nie odstraszać klientów robią badania albo średnio albo mocno średnio.

Większość motocyklistów ktorzy mają mózg ma tłumik z DB killerem. Jedzie na badanie z nim i je przechodzi. Potem wyjmuje i hałasuje.

Za głośne tłumiki to bym naprawdę robił problemy, ale jak to u nas mają robić jak oni nawet sprzętu do tego nie mają? Kiedyś dawno temu były takie komórki w Policji, ale od lat
  • Odpowiedz
@F1A2Z3A4 tak, ale Przy spalanie 5 l na 100 km będzie i tak truł mniej niż wielki benzyniak w ujowym stanie. Ojciec miał Audi 80 1,9 TDI i nawet sprawdzając tylko organoleptycznie to mu z rury pachniało np. w porównaniu z rok jedynie starszym Polonezem 2,0. Więc tak zgodzę się, że emisyjne licząc w gramach szkodlichych gazów na kilogram spalanego paliwa no nie były najlepsze silniki, ale paliły niewiele i koniec końców
  • Odpowiedz
tak, ale Przy spalanie 5 l na 100 km będzie i tak truł mniej niż wielki benzyniak w ujowym stanie


@Viking-: masz jakieś badania na ten temat? Bo wąchanie rury to średnie źródło wiedzy xD
  • Odpowiedz
@Ogau no są dostępne pomiary. Audi b4 1,9 TDI z lat 91-94 140g/km CO² i brak normy Euro, a Citroen Jumper III 2,0 HDi 163g/km i Euro 6. Dlatego zwyczajnie pije do tego, że jakiekolwiek pozwolenia na w jazd w strefy czystego transportu powinny być wydawane na podstawie aktualnych badań emisji spalin, a nie na podstawie wieku czy normy Euro.
  • Odpowiedz
@Viking-: dasz link do tego badania? Bo już kiedyś widziałem, jak porównywali jakiegoś 50letniego gruza z nowym autem, ale zapomnieli wspomnieć, że gruz ma 20KM ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Ogau żadne badania tylko oficjalne dane.

Skakanka:
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/citroen/jumper/iii/silnik-diesla-2.0-hdi-160km-od-2014/

B4
https://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/audi/80/b4/sedan/silnik-diesla-1.9-tdi-90km-1991-1994/

No i tak, mamy to 90KM do 160KM, stary do nowego, ale z autopsji wiem, że 5,7 l/ 100 km dla audi w cyklu mieszanym to bezpieczny wynik, a 6,7 l/ 100 km dla cytryny to bardzo optymistyczney wynik przy jeździe na pusto jadąc jak emeryt. Nie będę już nawet wspominał o mojej firmowej 2 gen. Jumpera który przy 110 KM na
  • Odpowiedz
@Viking-: 1. Porównujesz dużego busa do sedana rozmiaru dzisiejszych kompaktów

2. Sama ilość spalonego paliwa nie mówi o tym ile szkodliwego syfu wydziela się z rur wydechowych. Np. w aferze dieselgate nie chodziło o to, że samochody paliły o 3l/100km więcej niż w katalogu, tylko że w spalinach było kilkadziesiąt razy więcej szkodliwych substancji niż wynikał z testów homologacyjnych. A i tak te silniki były stosunkowo czyste w porównaniu z dieslami
  • Odpowiedz
@JC97 do kombi, ale to szczegół. Biorąc pod uwagę stosunek, moc/masa i podobna pojemność silnika to bus musi wykorzystać mniejszy procent by się poruszać. Sam gabaryt miał by wpływ na autostradzie przy 140 km/h a nie na hamowni gdzie takich pomiarów się dokonywano do 2017. No i posiłkujemy się jedynie tymi danymi które mamy czyli CO² i tu bus wypada gorzej), oraz normą Euro. Tuz kolei lepiej, jednak we wczesnych latach 90-ych
  • Odpowiedz
@Viking-: To że realnie pomiary spalin powinny być wykonywane - zgadzam się. Nie zgadzam się natomiast, że 30-letnie diesle są czyste. To że nie mierzono wtedy nic poza spalaniem wróży tylko gorzej. Jeśli czegoś nie mierzono to znaczy, że producenci silników w ogóle nie musieli zwracać uwagi na ten syf.

Już pomijam to, że zajebiście zadbanym Audi 80 wjedziesz - wystarczy go zarejestrować na żółtych blachach.
  • Odpowiedz
@JC97 z zadbanym miałem na myśli silnik i jego peryferia czyli za mało na żółte blachy, a wciąż będzie mniej truł niż wspomniany golf. I generalnie taki jest cały ses moich wywodów pod tym postem. O tym, czy auto dostanie wjazd do strefy powinno decydować badanie, a nie papierowe normy. Dla przykładu. Euro IV od Euro V różni głównie redukcja emisji PM. Jeśli przyjmiemy, że model X ma "czwórkę" ale jest sprawny
  • Odpowiedz
@smooker: W/g artykułu, stare auta to 2% a w 2025 jeszcze mniej. Jakie to ma znaczenie dla ekologii.
Przecież taki 1,9 TDI jeśli jest serwisowanych prawidłowo to nie będzie dymił jak dowolna barka.
2% jakie to ma znaczenie? Oprócz medialnego.
  • Odpowiedz