Wpis z mikrobloga

Mam budzet ok 4k na mojego pierwszego #gravel i teraz pytanie: kupowac nowy czy isc w uzywany?

Planuje robic rocznie ok 3 - 3,5k km

Jezeli kupowac uzywke to na co zwracac uwage przy kupnie, zeby nie kupic od razu gruza? - dodam, ze w ogole nie znam sie na rowerach ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Czy kupic i isc z nim od razu na serwis, zeby go dokladnie przejrzeli?

Znacie w #warszawa jakies spoko komisy z uzywanymi rowerami?

Gravel za ok 4k

  • kupowac nowy 48.8% (20)
  • szukac uzywki 51.2% (21)

Oddanych głosów: 41

  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@o_k---a_diabel: idź w nowy jak się nie znasz. Za dużo tu kombinowania, chyba że masz kogoś znajomego, kto ogarnia. Pęknięcia ramy, uszkodzenia obręczy, szprych, stan napędu. Najważniejsze. Reszta w stylu suport, stery, klocki to już groszowe sprawy. Kupisz zajeżdżony sprzęt, a potem wsadasz tysiaka, dwa w części plus kilka stówek w serwis, bo przecież sam nie zamontujesz, skoro nie ogarniasz ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@StulejmanWielki: noo dobra, a co myslisz o takim rowerze?

https://www.goride.pl/rowery-gravel/kross-esker-4-0-2023?gclid=Cj0KCQiA-oqdBhDfARIsAO0TrGF_wFDHsAWQ5QJYMsP7nldv8MH2OZ7mO3yrCyHSTSo2F7Jvk-VmyM8aAgUVEALw_wcB

Mi sie wydawal, ze spoko, po czym podeslalem do znajomwego, ktory "ogarnia" i powiedzial, ze osprzet "staraTiagra" i ze szalu nie ma ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Dlatego zaczalem kminic, ze moze cos uzywanego i jakby to bylo z jakiegos wiekszego komisu to i bezpieczniej, ze sie nie natne. Ale moze naiwnie podszedlem do tematu.
  • Odpowiedz
@StulejmanWielki: bez przesady, tiagra spoko grupa dla amatora. Przynajmniej w miarę tania w serwisie. Ewentualnie Triban z Decathlonu częściowo na 105 jest. Różnica taka, że 2x11 zamiast 2x10. Nie odczujesz ¯\_(ツ)_/¯ a jak się rozjeździsz z 3kkm do 23kkm w rok to wejdziesz w karbon i grupy z Di ( ͡° ͜ʖ ͡°) patrz na ceny części i ile jesteś w stanie zapłacić za utrzymanie standardu.
  • Odpowiedz
Tak z ciekawosci, przy jakim przebiegu moga sie posypac jakies pierwsze grubsze rzeczy przy takim rowerze?

Przy zalozeniu normalnego uzytkowania, w wiekszosci po sciezkach rowerowych
  • Odpowiedz
@o_k---a_diabel: trudno jednoznacznie powiedzieć. Zależy jak się jeździ, jak ciszniesz, jak dbasz. U mnie, częściowo z mojej winy, korba padła po 20kkm. Kasety w tym czasie dwie. 4 łańcuchy. Urwanych haków, połamanych klamek i przerzutek nie liczę, ale to raczej nie warunki ścieżkowe ( ͡° ͜ʖ ͡°) złamany obojczyk z kolei dał mi ponad 8 koła z ubezpieczenia, więc było na rewitalizację Plotki ( ͡°
  • Odpowiedz
@o_k---a_diabel: Używane czasami sprzedają serwisy, więc już masz teoretycznie przeserwisowany i sprawdzony. W praktyce w rowerze najważniejsza jest rama, widelec, stery wszystko inne prędzej czy później się wymienia ¯\_(ツ)_/¯ Kupując używkę w zasadzie od razu możesz założyć że napęd do wymiany (łańcuch + kaseta), z tym że w serwisie możesz już mieć to wymienione. Nie wiem skąd jesteś ale np. w Warszawie polecam warsztat Ogniwo na Sokratesa - tam chłopaki
  • Odpowiedz