Aktywne Wpisy
zloty_wkret +151
Mam taką teorię, potwierdzona moimi licznymi obserwacjami, która mówi, że im baba ma większe okulary, a zwłaszcza z takimi fikuśnymi ramkami, to jest głupsza, bardziej zakompleksiona i tzw. głupio-mądra.
#okulary #wzrok #okulista #modadamska #logikarozowychpaskow #aankieta
#okulary #wzrok #okulista #modadamska #logikarozowychpaskow #aankieta
Zgadzasz się?
- Tak, zachodzi taka zależność 67.1% (1018)
- Nie wiem, nie zauważyłem 10.2% (155)
- Taka zależność nie zachodzi 6.7% (102)
- Sprawdzam wyniki 16.0% (242)
kimikini +12
jak u was wygląda daily? u nas to takie spowiadanie sie bardziej i przepraszanie jak sie czegos nie udalo w 100% zrobic. tez tak macie?
dostalismy taki szablon wypowiedzi na daily
#programista15k #programowanie #pracait
generalnie depresyjnie bardzo i co by kto nie zrobil ,ile by nie pracowal, jak bardzo sie nie staral to jest takie przepraszam ze zyje na daily :(
dostalismy taki szablon wypowiedzi na daily
#programista15k #programowanie #pracait
generalnie depresyjnie bardzo i co by kto nie zrobil ,ile by nie pracowal, jak bardzo sie nie staral to jest takie przepraszam ze zyje na daily :(
Wczoraj dodałem wpis o tym jak prosta usługa wyciągania auta z rowu kosztowała mnie 950PLN. Dzisiaj przedstawię wam tajniki sztuki customer service w wersji polskiej - 4 godziny po dodaniu wpisu, który już zaczynał pojawiać się w gorących, zadzwonił do mnie Pan Rafał z Rafhol Serwis Rafał Lompa, poniżej przebieg rozmowy:
[Ja] Halo?
[R] Za ten wpis na wykopie, to zgłaszamy pana zdjęcie właśnie jedziemy na policje, że miał tam pan kolizję i tak dalej i będzie pan za to jeszcze płacił mandat
[Ja] Okej
[R] Jak chciał pan z nami tak igrać
[Ja] Myśle że warto było
[R] Mamy numery rejestracyjne więc do zobaczenia w najbliższym czasie
[Ja] Pozdrawiam
Z wielu komentarzy pod postem wynikało że prawie 1000pln to normalna cena za wyciąganie auta, według niektórych wręcz atrakcyjna. Myślę więc że na pewno te osoby zdecydują się na usługi Pana Rafała w przyszłości, tym bardziej, że wyręczy was w dzwonieniu na policję celem wydania mandatu i punktów karnych za spowodowanie kolizji - pełny concierge.
Dodatkowo chciałem odnieść się do częstych uwag i komentarzy:
"Przed usługą nie zapytałeś o cenę, więc miej pretensje do siebie"
- Tak, sam przyznałem to w poprzednim wpisie, że zapomniałem zapytać o cenę - był to mój błąd. Dzięki temu stworzyłem sytuacje w której można było powiedzieć dowolną cenę za usługę i odpowiednio ją zracjonalizować. Jednak to czy taka sytuacja zostanie wykorzystana zależy tylko od woli usługodawcy. Dodatkowo w interesie samego usługodawcy (by uniknąć takich "opinii w internecie" jak ta) jest by przed wykonaniem usługi uświadomić usługobiorcę jaka będzie (orientacyjna) cena usługi.
"Mówisz że cie oszukali"
Tego nie napisałem. Jak wspomniałem, sytuacja którą stworzyłem pozwoliła żądać dowolnej kwoty zgodnie z prawem, lecz nie zawsze to co zgodne z prawem jest też dobrym podejściem do klienta - pozostawiam do własnej oceny
"Było napisane od 150pln, OD!!! czego nie rozumiesz?"
Jak wyżej, oczywiście 950 złotych spełnia warunek 150<, lecz jak mówiłem wyżej w interesie usługodawcy jest zapewnić, aby cennik dawał orientacje cenową kupującemu
"Założyłeś specjalnie konto żeby się pożalić"
Tak, a o co chodzi?
"Szkalujesz/Oczerniasz firmę"
W żadnej mojej wypowiedzi nie zawarłem fałszywej historii która miałaby na celu zepsuć wizerunek Rafhol Serwis Rafał Lompa. Przedstawiłem zgodnie z prawdą jak wyglądała sytuacja (w tym że sama usługa była wykonana bez zarzutu), napisałem jaka była na koniec cena, oraz moją opinię o podejściu do klienta. Jeśli Pan Rafał uważa że wycena za jego usługę była słuszna to nie rozumiem skąd jego frustracja z pojawienia się tej historii na wykopie, zakończona przez niego donosem na policji.
Chciałem się też odnieść do komentarza jak zakładam Pana Rafała z profilu @Pomocdrogowawawa (dla mnie jest autentyczny, zawiera sformułowanie o byciu d9manym którego użyłem w cytowanej rozmowie). Jeśli komentarz zostałby usunięty, tutaj link do Web Archive.
Web Archive
Wypowiedź zawiera kilka nieprawdziwych stwierdzeń.
Pan Rafał przez telefon poinformował mnie, że pomoc przyjedzie za 30 minut, i pierwsza przyjechała laweta po około 25-30 minutach, po czym po kolejnych kilku minutach przyjechał "holownik typu widły", więc z racji krótkiego odstępu czasu nie wydaje mi się że stało się to na wniosek pierwszego pracownika, ale pewności nie mam. Nie mam pojęcia w jakim celu zostały wysłane 2 pojazdy. Finalnie auto było wyciągane przez holownik, laweta nie była do niczego potrzebna (dodam że przez telefon informowałem że nie ma dużych uszkodzeń i auto najprawdopodobniej samo wróci na kołach)
Mówiłem o zmianie ceny do takiej która leżałaby w granicach cen rynkowych. Wcześniej mówiłem że z mojego researchu w internecie wynika, że koszt takiej usługi waha się w granicach 100-300pln. W tamtym momencie byłem skłonny negocjować.
Wspomniałem o napisaniu opinii na temat usług Pana Rafała, "oczernianie" implikuje mówienie nieprawdy.
Żeby uniknąć dalszej spekulacji poniżej link do zdjęcia jak wyglądał pojazd w trakcie wyciągania (jestem zielonką i nie mogę dodawać zdjęć). Dodam że była to droga serwisowa i przez 30 minut czekania na pomoc drogową minął mnie tylko jeden samochód, więc problemów z ruchem drogowym też nie było. Sami oceńcie "poziom trudności" który wpłynął na cenę.
zdjęcie
PS. zdjęcie było robione przez samego Pana Rafała bez poinformowania mnie o tym, za moimi plecami w dosłownym tego słowa znaczeniu, a potem upublicznione w internecie również bez pytania o zgodę. To zachowanie również pozostawiam do własnej oceny.
#januszebiznesu #motoryzacja #afera
Art. 5 ust. 3 – Zakaz nieuczciwych praktyk handlowych
3. Praktyki handlowe, które mogą w sposób istotny zniekształcić zachowanie gospodarcze wyłącznie dającej się jednoznacznie zidentyfikować grupy konsumentów szczególnie podatnej na tę praktykę lub na produkt, którego ona dotyczy, ze względu na niepełnosprawność fizyczną lub umysłową, wiek lub łatwowierność , w sposób racjonalnie możliwy do przewidzenia przez przedsiębiorcę, oceniane są z perspektywy
Art. 286. [Oszustwo]
§ 1.
Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania,
podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.
BTW: Postanowienie umowne odnośnie ceny usługi - nawet zawarte po wykonaniu tej usługi również może nie zostać zaakceptowane.
Jakie postanowienia nie mogą znaleźć się w umowie z konsumentem?
Postanowieniami niedozwolonymi będą wszystkie te postanowienia, które kształtują prawa i obowiązki konsumenta w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami, rażąco naruszając jego interesy. Uznanie postanowienia za niedozwolone wymaga spełnienia obu tych przesłanek. W orzecznictwie wskazuje się przy tym, że z reguły rażące naruszenie
Zaangażowanie widłaka do tej akcji to szopka
@liczy_no_ze_niby_nie: oczywiście że jest. Sama praca 2 pracowników przez 2h to są 2 stówy. + paliwo itd. Wyżej opisałem
@flito: no to mamy 200 + 80 + amortyzacja sprzętu (niech będzie te 200 zł haha), to dalej jest 480 zł a nie tysiąc.
@granturismo2: ty to sprawdź może jeszcze, bo tam to pewnie z jedno zero więcej było. No ale przynajmniej rachunek miałeś. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jedyne ograniczenie, które jest na pewno, to darmowe kilometry do odholowania pojazdu.
Wzywasz pomoc i szukasz najbliższego warsztatu w promieniu powiedzmy tych 50km, ale u Ciebie nawet nie trzeba było tego robić, tylko wyciągnąć auto na drogę.
Ewentualne dodatkowe km dogadujesz z pomocą drogową.
Za 950 zł odholowany byś został gdzieś w promieniu min.300km.
Za głupotę się płaci.
@Msciwy_pterodaktyl: a teraz dodatkowo się dowiedzą że wysyłają zdjęcia na policję jak coś pójdzie nie tak XD
Mamy już 530 PLN. Do tego zysk firmy + dopłata za to że to niedzela wieczór. + 150 = 680 PLN
Do tego dorzucimy VAT, mamy 836 PLN brutto.
Za niedzielny wieczór bym więcej doliczył.