Wpis z mikrobloga

Mirki, potrzebuję się poradzić. Jestem w następującej sytuacji:

- Złożyłem wniosek o zapytanie o informację publiczną do szkoły, nie otrzymałem w terminie 14 dni odpowiedzi
- Z racji braku odpowiedzi złożyłem skargę, którą organ miał obowiazek przekazać do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego
- Kilkanaście minut po złożeniu skargi, 25 dni od złożenia wniosku otrzymałem maila, że moje wnioski trafiły do folderu "Spam".
14-dniowy termin odpowiedzi został oczywiście przekroczony, a szkoła nie przekazała skargi do Sądu powołując się na ich błąd po stronie skrzynki mailowej. Jakie kroki mogę podewziąć? Czy przesłać samemu tą skargę do Sądu aby wymierzono karę za bezczynność?

Oczywiście dyrektorek ma w dupie to co się stało, sekretarki to panie Krysie które nie potrafią obsłużyć skrzynki mailowej, a ja zostałem bez odpowiedzi do teraz.

CC: @Watchdog_Polska

#bydgoszcz #udip #prawo #prawoadministracyjne
#informacjapubliczna
  • 6
@Flamaster1231: Okej, a oni w międzyczasie załóżmy po 3 tygodniach odpowiedzą w trakcie trwania postępowania, czy to nie dyskwalifikuje całej sprawy? Czy sam fakt niedotrzymania terminu z ich winy już jest naruszeniem, którego załatwienie nie spowoduje wycofania skargi?
@flimbo123 jak to idzie z k.p.a. / p.p.s.a. to pewnie organ może po prostu naprawić swój błąd w trybie autokontroli i pewnie to miało miejsce, choć z adminem nie mam za wiele styczności na codzien
@flimbo123:
1. napisz do organu, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30 sierpnia 2002r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, mimo iż udzielili odpowiedzi na zadane pytanie, mają obowiązek przekazać skargę do WSA (można powołać się na przepis art. 54 par. 4) i żeby zrealizowali ciążący na nich obowiązek
lub
2. można złożyć odpis skargi, złożonej do organu bezpośrednio do WSA - z ostrożności - wraz z informacją, że organ