Wpis z mikrobloga

#openai #dalle #chatgpt #programowanie

Uruchomili dla wszystkich czat GPT, nie byłem orędownikiem AI, twierdząc że GPT daje fajne złudzenie sensownego tekstu, ale ten czat trochę ryje mi banie. Polecam sobie potestować losowe pytania, ale dodałem czat programowanie, bo

Nie jestem programistą w żadnym stopniu ale potrzebowałem dosyć prostego skryptu pytona do rename plików, kryterium było takie że mam pliki o złożonej nazwie w której jest zawarty numer czterocyfrowy i chciałem żeby dla adekwatnego numeru, dodawało mi nazwę do pliku z .txt listy na zasadzie plik ma 0003 w nazwie -> dodaje 3 suffix z listy, no i chciałem żeby działało to na dowolnych konfiguracjach plików, czyli że mam np. tylko 0003,0029,0142, i da odpowiednio do nazwy 3,29,142 suffix.

Opisałem to mniejwięcej tak, jak tutaj i po kilku poprawkach w których pisałem "nazwało mi wszystkie pliki tym samym suffixem, tak wyglada nazwa przykładowego pliku, czemu nie działa", AI wprowadzało adekwatne poprawki.

Muszę przyznać że jestem #!$%@?, bo niestety hindusy z fivera nie podołały temu za 25 dolarów, a AI zrobiło mi to w 5 minut i był z nim lepszy kontakt niż z przeciętnym hindusem.

Jestem #!$%@?.

wklejam kod który był całościowo napisany przez AI.

import os
import re

# The directory containing the files to be renamed
directory = "C:\Directory"

# Read the list of suffixes from a text file
with open("suffixes.txt") as file:
suffixes = file.read().splitlines()

# Loop through the files in the directory
for filename in os.listdir(directory):
if filename.endswith(".jpg"):
# Use a regular expression to match the numeric part of the filename
match = re.search(r"\d+(?=\.jpg)", filename)
# Get the index of the suffix in the list of suffixes
index = int(match.group()) - 1
# Use the last suffix in the list if the index is out of range
if index >= len(suffixes):
index = len(suffixes) - 1
# Construct the new filename
new_filename = filename[:-4] + suffixes[index] + ".jpg"
# Rename the file