Aktywne Wpisy
ziomus13 +993
Wczoraj córa 7lvl chciała siedzieć w domu. Wyciągnąłem ją siłą na spacer, razem z 0,5 rocznym latoroslem. Bez żony, bo zabrała się za porządki. Zabrałem ją najpierw do lasu, gdzie widziała sarny i mnóstwo ślimaków. Później na łąkę, gdzie ogladala sobie krowy. Na koniec na stację i pojechaliśmy sobie pociągiem. Połaziliśmy po mieście i po 1h pociągiem powrotnym wróciliśmy. Całość trwała 3,5h. Córa stwierdziła że to był cudownie spędzony czas. Nie sądziła,

nobody_here +470
Święty grall odnaleziony w czeluściach szafki to teraz szykują się #tosty przez miesiąc
źródło: temp_file445917289769121710
Pobierz




Komentarz usunięty przez autora Wpisu
Komentarz usunięty przez autora
z moich notatek wychodzi mi -12% na baryłce ropy 24 luty vs dziś (dziś tj. 25 listopad, bo dziś nie ma notowań).
24 luty => 94,75$ za baryłkę, 4,1281 kurs dolara czyli ~391zł/baryłka
25 listopad => 76,48$ i 4,5101 kurs czyli ~345zł/baryłka
Zatem 391pln vs 345pln wychodzi różnica -11,76%
@jaroty: zaraz napiszą, że ceny paliw gotowych w portach ARA są wyższe niż przed wojną
co z tego że tam nie sprzedajemy ani nie kupujemy, bo nasze rafinerie mają wystarczające zdolności produkcji a przed wojną ceny były niższe niż wynikałoby z ARA
w notowaniach paliw gotowych w USA cena benzyny jest taka jak w styczniu, a oleju napędowego 8% wyższa
Imbalans powoduje taką różnicę w cenach.
@Klopsztanga: problemem nie jest transport a wąskie gardło w postaci rafinerii które przez jednocześnie zawirowania poiltyczne, klimat (zalane rafinerie na florydzie i teksasie przez huragan) jak i covid się pozamykały. Zwyczajnie ropę mogli by ciągnąć i za darmo ale rafinerie dyktują teraz cenę po jakiej ją sprzedadzą
@YouCanCallMeBillieGates: ale tak jest w całej UE? Bo drogo jest również za granicą
@YouCanCallMeBillieGates: czyli wszędzie jest problem z rafineriami ?
Czyli defacto wysokie ceny to nie wina marży orlenu, lecz po prostu - wysokiego popytu z strony niemiec i brak konkurencji.