Wpis z mikrobloga

dostalem telefon od Pani z inpost ze moja paczka zostala zgubiona.() Powiedziala ze ubezpieczenie wynosi 1,3k zł a zawartosc jest o wartosci ponad 1700. wychodzi na to ze jestem -400 na minusie??? ( ͡° ʖ̯ ͡°)

czy to jakis nowy proceder dorabiania sobie?? moze kurier pokrywa 1,3k ze swoich a paczke odsprzedaje.......

i w ogole jak mozna zgubic paczke??!!!

#inpost #kurier #warszawa
  • 9
@pcela: ok dzieki za info

troche tez ciekawe ze ani inpost ani duzy sklep z elektronika nie monitoruja co sie dzieje. np jesli przez 3 dni paczka nie zostanie dostarczona to migluby po cichu zajac juz sie sprawa i nawet wyslac kolejna jesli "zgubiona" ale mozna tylko pomarzyc xD
@Sunekkk:
Akurat Inpost ma gwarantowany termin doręczenia D+14 (dla usługi kurier, o ile umowa nie stanowi inaczej) i formalnie dopiero po 14 dniach można zgłaszać, że przesyłka jest opóźniona. Tak więc po trzech dniach jeszcze wszystko jest OK.
Za zaginioną zaś uznaje się przesyłkę, która nie dotarła do adresata (lub nie wróciła do nadawcy) w ciągu 30 dni od nadania. Jest to termin ustawowy.
@pcela: za tydzien mija 30 ciekawe co bedzie z tym dalej.... xD
z jednej strony rozumiem - regulaminy i ustawy.
z drugiej strony chec zachowania jakosci _ mogliby to monitorowac i reagowac przezroczyscie dla klienta
@Sunekkk:
Żaden sklep nie monitoruje przesyłek (koszty byłyby większe niż zysk z tego). To kupujący musi zgłosić reklamację, aby sklep wiedział, że coś jest nie tak.
A co do odszkodowania, to dostanie je nadawca, a tobie to sprzedawca ma zwrócił całą zapłaconą kwotę lub wysłać towar ponownie. Wyjątkiem jest zakup od osoby prywatnej.