Wpis z mikrobloga

Hej Mirki i Mirabelki.

Mam możliwość kupna starego, ale zadbanego Tribana na Sorze w sensownej cenie. Byłaby, to moja pierwsza szosa do śmigania do pracy i w weekendy poza miasto. Warto się pchać w prawie 10 letni sprzęt? Czy może te młodsze są lepsiejsze i takowego poszukać?
#rower #triban
  • 13
  • Odpowiedz
@komanczos: zależy za ile i ile na tym oszczędzisz. Zaletą tanich napędów jest to, że są tanie i mają dużo lepszą żywotność niż wyższe grupy. Wada to ciężar i ewentualne zużycie. Jak ci pasuje i za dobre pieniądze to bierz, pojeździsz trochę i jeżeli ci nie podpasuje to na wiosnę sprzedasz bez większej straty.
  • Odpowiedz
@komanczos: zależy za ile $. Jak za piwo to bierz, a jak chcą Cię zgolić jak za nówkę to podziękuj. Zobacz czy "zadbana" grupa nie wymaga inwestycji (zużycie kasety, zębatka korby, łańcuch) bo czysty i lśniący napęd nie zawsze jest w dobrym stanie i wtedy policz czy Ci się opłaca pchać w stary rower czy nie lepiej sobie coś na raty kupić bo w decu mają fajny system ratalny 20x 0%
  • Odpowiedz
@micelangeloB @ujdzie : Mogę go wyrwać gdzieś za realne 1400 PLNów a nówkę też na Sorze da radę wyrwać za <3k. O gramy nie chcę się bić, bo mój obecny cross z zapięciem i cały szpejem waży dobre 20kg, więc zejście w okolicę 12 kg, to będzie jak przesiadka do odrzutowca, gdzie przesiadka z starego górala na ten była mega przesiadką.
  • Odpowiedz
@komanczos:
Zależy co ten Triban ma, bo dawać 1400 za rower ze stalowym widelcem i dupnymi tribanowymi kołami to bez sensu (a na to wskazuje wspomniane 12kg), znajdziesz w tej cenie coś lepszego.
  • Odpowiedz
@eeemil: No właśnie ze zdjęć wynika, że ma widelec z włókna i w miarę świeże, szersze opony 28. Podjadę na tygodniu i obczaję, bo wygląda całkiem spoko. Jak będzie konto kibel to wezmę nówkę z tarczami.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@komanczos: Szczególnie zwróć uwagę na koła (czy piasty się dobrze toczą i powierzchnię hamująca na obręczach, czy nie jest już wytarta) i korbę czy nie jest zajechana. Bo jeśli będziesz musiał to wymienić a przy okazji pewnie łańcuch i kasetę to cenowo wyjdzie Ci podobnie jak nowka na Tarczach
  • Odpowiedz
@komanczos: Ten Triban waży 10 kg, Sora to tania w eksploatacji grupa (łańcuch+kaseta=<200zł), koła są pancerne, u mnie po 40 kkm piasty bez luzów. Mechanizm korbowy+suport, to najdroższa część, ok. 400 zł (kupowałem w marcu'22). Kup, a nie będziesz żałował. Na pierwszą szosę najlepszy wybór. Ja na swoim już 70 kkm zrobiłem i będę go miał dożywotnio.
Jerzu - @komanczos: Ten Triban waży 10 kg, Sora to tania w eksploatacji grupa (łańcuc...

źródło: comment_1669145528zux8zHNFNfp8xxrbjGByaR.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@komanczos: Nikt nie napisał o hamulcach. W tym Tribanie siedzą hamulce o dłuższych ramionach (long reach) - konkretnie model BR-R451. Ma to swoje dobre i złe strony.

Dobre:
- zmieścisz oponę do 32 mm lub do 28 mm z pełnymi błotnikami (przykładowo SKS Bluemels)

Złe:
- w połączeniu z zastosowanymi klamkomanetkami Sora (model ST-3503) masz obniżoną siłę hamowania, do czego przyznaje się samo Shimano na swoich zestawieniach kompatybilności (wstawiam
czegotosienierobidlanagichfotek - @komanczos: Nikt nie napisał o hamulcach. W tym Tri...

źródło: comment_1669193327wGHEP1cfa29oa7MoOI26Ny.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@komanczos: a co to za model dokładnie? Triban 520 to wg mnie 1400 to górna granica ze warto, pod warunkiem ze nie wymaga inwestycji. Jak chcesz sobie pojeździć i sprawdzić jak to jest na pierwszej szosie to i Triban 3 za 800 zł będzie dobry, jest bardzo lekki, ma z przodu karbon i w miarę jeździ
  • Odpowiedz