Wpis z mikrobloga

@FilipWWL: swoją drogą trochę pomyliłeś i połączyłeś definicje odmy i EGRa ( ͡° ͜ʖ ͡°) odma ma za zadanie oddzielić powietrze od oleju przed wyrzuceniem go do atmosfery, a EGR ma za zadanie przekierować wylot na ponowne dopalenie pozostałych drobinek paliwa
@Wojtas_elo: w konstrukcji tego silnika zawór odmy ze skrzyni korbowej odprowadza nadciśnienie do głowicy, a przewód o który pytasz ma za zadanie odprowadzić je do dolotu . W wielu konstrukcjach tej to połączona konstrukcja.
Tu inżynierowie postanowili ją podzielić na dwa węże. Wąż o który pytasz też należy do układu odmy w tym silniku .

Albo puszcza ze starości już ten olej w końcu jest gumowy i ma swoje lata albo
@trzaichlac69: dzięki, naprawdę pro odpowiedź ( ͡° ͜ʖ ͡°) czyli jednak kanałek idzie przez całą głowicę od lewej strony z zaworu odmy aż do prawej po dolot. I faktycznie wtedy jeśli zawór nie spełniałby swojego zadania to olej mógłby lecieć aż tak daleko - co jest dziwne bo zawór wyglądał jak nowy gdy zdjąłem go do czyszczenia. Może jakieś za duże ciśnienie w skrzyni korbowe, że tak
@trzaichlac69: sądzisz, że mądrym będzie odpięcie zaworu odmy i tego wężyka, i przedmuchanie kompresorem tego kanalika? Bo generalnie to coś głupi to pomyślane bo jeśli olej się oddzieli w odmie to i tak na końcu grawitacyjnie spłynie do korpusu, do kanalika dolotu, o którym wspomniałeś. Chyba, że po drodze ma jakieś "rozgałęzienie" które pozwoli olejowi ściec do skrzyni korbowej i jest ono zapchane i dlatego olej leci do dolotu. Dobrze kumam?