Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 7
@hsossd: Z takich ciekawostek to wielka fabryka płyt meblowych Egger w Biskupcu powstała dopiero wtedy gdy Olsztyn został podłączony do sieci dróg ekspresowych i dało się sprawnie wywozić towar. Podobna inwestycja ma powstać w Nidzicy, która zyskuje inwestorów dzięki przedłużeniu S7 i łatwiejszemu dostępowi do Trójmiasta i Warszawy. Pojawiły się pierwsze centra logistyczne jak Zalando w Olsztynku. Bez dróg i kolei ten region zdechnie razem z emerytami przywiezionymi tutaj w 1945-1950.
  • Odpowiedz
ale i tak na pierszwym miejscu jest Łódź, postrzegana przez wykopków jako nic nie warta patologia.


@ZbyszekChaosu: Nie tyle Łódź, co łódzka specjalna strefa ekonomiczna obejmująca miejscowości w województwie - na przykład Daikin zainwestuje w fabrykę w Ksawerowie, który jest w tej strefie itd. Łódź jak na razie sprzedała masę ziemi pod powierzchnie magazynowe i biurowe - co akurat nie jest motorem napędowym dla rozwoju przemysłu w mieście.
  • Odpowiedz
W zachodniopomorskim Szczecin + strefy Goleniów i Stargard i nic poza tym. O tym regionie centrala zapomina, za daleko do Wawy...
  • Odpowiedz
@solista: Zamiast pociągnięcia S10 na linii Stargard - Bydgoszcz, czy podłączenia Pomorza Środkowego za pomocą S11 chociażby Piły z Poznaniem to rząd ma bardzo duże parcie na Zachodnią Obwodnicę Szczecina która fundamentalnie nie zmieni w regionalnej komunikacji absolutnie nic, a będzie bardzo droga przez odcinek tunelowy pod Odrą. Dobrze że S6 w końcu powstaje w pełnej długości i najlepsza droga z Trójmiasta do Niemiec będzie wiodła przez Pomorze.
  • Odpowiedz
@ZbyszekChaosu: Łódź na pierwszym ale spójrz na strukturę województw. Co z tego, np. w Śląskim miasta mają mniej inwestycji w przemysł jak tych miast powyżej 100 tys. jest kilkanaście obok siebie... Ile jest w Łódzkim? (pytanie retoryczne)
  • Odpowiedz
@orle: I to jest coś czego nie rozumiem. Na północ od linii Warszawa-Poznań prawie nic się nie dzieje ale jednak PKB północnych województw w ostatnich latach rosło szybciej. Co sprawia że w takim warmińsko-mazurskim PKB na mieszkańca rośnie w ostatnich latach szybciej niż w podkarpackim? Mniej inwestycji w hotele, handel, magazyny i przede wszystkim przemysł a PKB rośnie szybciej.
  • Odpowiedz
@PfefferWerfer: Nowoczesny pociąg zniknął z torów Warmii i Mazur. "Cofamy się w rozwoju"
POLREGIO

Pociąg Elf to jeden z najnowocześniejszych składów, jednak kolejarze nie chcą go używać i aktualnie został on odstawiony na bocznicę. - To paranoja - komentuje Jakub Majewski z Fundacji Pro Kolej.
Pociąg Elf bydgoskiej Pesy został zakupiony przez samorząd Warmii i Mazur w 2012 roku za 16 mln zł. Pojazd otrzymał - jak zachwalali producenci - 50-letnią
  • Odpowiedz
Gdzies byla infografika ze jedynie na warmii to rozwijaja sie miasta elblag, olsztyn, elk, ilawa, ostroda a reszta spi województwa
  • Odpowiedz
nie ma sensownej drogi ekspresowej (ani S5 Grudziądz - Ostróda, ani S16 Olsztyn-Ełk)


@PfefferWerfer: jak byłem na mazurach to rzucały się w oczy bilbordy oprotestowujące budowę ekspresówki. Bieda na własne życzenie xD
  • Odpowiedz