Wpis z mikrobloga

Rusza rozbiórka krakowskiej Galerii Plaza. Prace zostały podzielone na dwa etapy i potrwają około sześć miesięcy. W miejsce nieczynnego od ponad roku centrum handlowego deweloper wybuduje kompleks wielofunkcyjny – jego realizację zaplanowano na lata 2023-2025.

W pierwszej fazie robót budynek dawnego centrum handlowego zostanie ogrodzony i w jego wnętrzu rozpoczną się tzw. rozbiórki miękkie. W tym czasie zostaną usunięte między innymi elementy przeznaczone do ponownego użycia lub przekształcenia. Kolejny etap, który potrwa około cztery miesiace, obejmie rozbiórkę bryły budynku. Zakończenie całego procesu zaplanowane jest na drugi kwartał 2023 roku.

Deweloper planuje fragmentom budynku nadać drugie życie. Znajdą one swoje zastosowanie w częściach wspólnych przyszłej zabudowy i małej architekturze. Do działek o łącznej powierzchni 80 000 m kw., na których zlokalizowana jest Galeria Plaza, przynależy również staw Dąbski - bioróżnorodny użytek ekologiczny liczący ponad 20 000 m kw. Także z uwagi na niego prace budowalne będą prowadzone ze szczególną ostrożnością oraz we współpracy z ekspertami środowiskowymi.

Teraz deweloper STRABAG Real Estate jest na etapie projektowania inwestycji, która zastąpi centrum handlowe Plaza i analizuje różne warianty zabudowy. Zapowiedział już między innymi modernizację oraz przywrócenie do użytkowania kładki stanowiącej wygodny skrót dla mieszkańców miasta. To tym ważniejsze, że działka zlokalizowana jest u zbiegu dwóch głównych arterii komunikacyjnych Krakowa - al. Pokoju i ul. Stanisława Lema.

Czytaj więcej na https://biznes.interia.pl/nieruchomosci/news-zaczyna-sie-rozbiorka-duzej-galerii-w-krakowie,nId,6397552#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox
#krakow
Pobierz Cymerek - Rusza rozbiórka krakowskiej Galerii Plaza. Prace zostały podzielone na dwa ...
źródło: comment_16679186909kIDmB11kikV00YksxKkoC.jpg
  • 42
@Ziutek_Grabaz: Mówiło się zawsze, że Plaza jest po złej stronie drogi, tak jakbyś miał do niej wstąpić jadąc do miasta (w domyśle - do pracy), zamiast wracając.


@AnyColourYouLike: chyba dużo w tym prawdy. Jadąc z miasta człowiekowi odechciewało się na samą myśl o lewoskręcie - tym bardziej, że jadąc na wprost miał M1 z większą ofertą. Tam generalnie jest poroniony układ drogowy, zamiast niego powinno być duże rondo turbinowe.

A