Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
Mam wstydliwą obsesję na punkcie swojego ilorazu inteligencji czyli tzw. IQ.
Otóż od wczesnej młodości piecze mnie dupka, że jestem za głupi aby pracować w zawodzie programisty.
I nie pomaga nawet to, że ja w tym zawodzie pracuję już od ponad 10 lat. Ani to, ze raczej zbieram pozytywne opinie.
Wciąż czuję się głupszy, wolniejszy, mniej kumaty od ziomków z roboty, a jakieś swoje sukcesy tłumaczę zwykłym fuksem.

Z tego co się zorientowałem, najlepszy znany obecnie wyznacznik inteligencji to właśnie IQ.
Pomyślałem sobie więc, że muszę wykręcić dobry wynik - wtedy udowodnię sobie, że nie jestem taki głupi.
Okazało się jednak, że moje IQ dupy nie urywa. Tak, tak - robiłem profesjonalny test. Kilkukrotnie.

Jak dać sobie z tym spokój?

#psychologia #przegryw #zalesie

---
Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną
ID: #636596ebc8f06a7cac34599f
Post dodany za pomocą skryptu AnonimoweMirkoWyznania ( https://mirkowyznania.eu ) Zaakceptował: sokytsinolop
Przekaż darowiznę
  • 20
@AnonimoweMirkoWyznania: wykopki zaraz mnie zjedzą, ale idź po prostu do terapeuty. I nie do jakiegoś randoma. Sprawdź czy ma chociaż tego mgr z psychologii/psychiatry bo niestety w pl można sobie taki gabinet prowadzić bez większego znajomości tematu ¯\_(ツ)_/¯
@Ladnazielonka: Podobno przecietne IQ wystarcza, to znaczy umiejetnosc wykonywania polecen, rozwiazywania problemow dosc szablonowo, umiejetnosc szukania, pytania, dostosowywania rozwiazan do danego przypadku itp.
@BrianEno: A moze to nie problem, tylko moze to zaleta? Co jakbys mial wyzsze IQ i przez to stwierdzil, ze nie bedziesz pracowal w jakims bezsensownym (wedlug ciebie) dumnie zwanym "projekcie" dla pieniedzy, ktore tylko z nazwy sa pieniedzmi, bo realnie sa wytworem ultrabogatych, ktory to z racji inflacji nie ma realnej sily nabywcznej itd.